تاریخ انتشار : شنبه 30 ژانویه 2021 - 16:30
کد خبر : 28457

مایکروسافت ۳۶۵ افزونه امنیتی جدیدی را دریافت می‌کند

مایکروسافت ۳۶۵ افزونه امنیتی جدیدی را دریافت می‌کند

مایکروسافت ۳۶۵ افزون..

مایکروسافت ۳۶۵ افزونه امنیتی جدیدی را دریافت می‌کند

مایکروسافت به تازگی تایید کرده است که اپلیکیشن گارد (Application Guard) به طور عمومی برای سرویس «مایکروسافت ۳۶۵» در دسترس قرار خواهد گرفت. این نرم‌افزار کمک می‌کند که کاربران از دانلود فایل‌های غیرایمن خودداری و از دست‌یابی به داده‌هایی که به ویروس و بدافزار آلوده هستند، دوری کنند.

در حقیقت اپلیکیشن گارد فایل‌هایی را که ریسک زیادی را در پی دارند و در مکان غیرایمنی جای گرفته‌اند، درون یک صفحه جداگانه باز می‌کنند که به منابع غیرمعتبر اجازه دسترسی به اطلاعات کاربر یا سیستم را نمی‌دهد. «مجازی‌سازی مبتنی بر سخت‌افزار» نیز از دیگر افزونه‌هایی است که نقش بزرگی را در این میان بازی می‌کند و به محتوای غیرایمن اجازه دسترسی به سیستم را نمی‌دهد. در حقیقت این افزونه با قرنطینه کردن مکانی که فایل از روی آن در حال اجرا است، جلوی پخش و هرگونه انتشار بدافزارهای را می‌گیرد.

با این حال اگر کاربران به محتوایی برخورد کنند که علی رغم قرارگیری در منابع غیرمعتبر، خطری ندارند، آن‌ها می‌توانند با نادیده گرفتن این فرایند و پروسه، به بررسی اسناد و اطلاعات مورد نظر بپردازند.

اپلیکیشن گارد افزون بر محافظت از افراد، به هوش مصنوعی فعال در این زمینه مایکروسافت نیز کمک می‌کند. در حقیقت این هوش مصنوعی از عملکرد کاربران و بدافزارهایی که آن‌ها را تهدید می‌کنند، درس می‌گیرد تا پس از این با سهولت بیشتری به شناسایی تهدیدها و البته حفاظت کاربران بپردازد.

اپلیکیشن گارد نتیجه ادغام ویندوز ۱۰، اپلیکیشن‌های مایکروسافت ۳۶۵ و مایکروسافت دیفندر (Defender) است. در حقیقت این افزونه نسبت به همتای خود، مایکروسافت پروتکتد ویو (Protected View)، ایمن‌تر عمل می‌کند. در حالی که پروتکتد ویو فایل‌ها را در حالت read-only باز می‌کند تا کاربران در صورت صلاح دید، گزینه ویرایش متن را فعال کنند، اپلیکیشن گارد از این هم فراتر می‌رود و افزون بر باز کردن اسناد در یک محیط ایزوله، ویژگی‌های ویرایش بسیار اندکی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

کاربر با فعال کردن اپلیکیشن گارد، قادر خواهد بود فایل‌هایی که از اینترنت سرچشمه می‌گیرند، فایل‌هایی که در مکان‌های غیرایمن هستند و فایل‌هایی را که پیش‌تر توسط «فایل بلاک» مسدود شده‌اند، باری دیگر در این افزونه اجرا و از محیطی امن لذت ببرند. همچنین کاربران می‌توانند تنظیمات این افزونه را با توجه به فایل‌هایی خاص از جمله اضافات اوت لوک (Outlook)، فایل‌های مبتنی بر متن (مانند .csv , .dif, sylk) یا داده‌های دیتابیس (با فرمت .dbf) تغییر دهند.

در حالی که اکنون افراد بسیار زیادی در خانه کار می‌کنند و این موضوع از هر زمان دیگری افزایش داشته است، شرکت فناوری یاد شده تصمیم گرفته است که اپلیکیشن گارد را به طور عمومی در اختیار کاربران بسیار بیشتری قرار دهد. بنابراین این سبب خواهد شد که کارمندان حتی هنگام کار با فایل‌هایی غیرمعتبر و خطرناک، از محوطه ایمن خود خارج نشوند. نظر شما در این باره چیست؟ آیا مایکروسافت طی سال‌های گذشته، به خوبی عمل کرده است؟

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.