تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 ژانویه 2021 - 9:00
کد خبر : 7944

مدیرعامل اینتل از سمت خود کناره گیری می‌کند

مدیرعامل اینتل از سمت خود کناره گیری می‌کند

مدیرعامل اینتل از سم..

مدیرعامل اینتل از سمت خود کناره گیری می‌کند

خبرگزاری CNBC گزارش داد که مدیرعامل اینتل، باب سوان، در ۱۵ فوریه از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و پت گلسینگر (Pat Gelsinger) جای او را پر خواهد کرد.

برخلاف اکثر غول‌های حوزه فناوری، اینتل علی‌رغم تقاضای گسترده برای رایانه‌های شخصی، عملکرد خوبی ارائه نداده است. این شرکت چندی‌ست که اندکی از رقبا عقب افتاده است و درحالی‌که بسیاری از آن‌ها به ساخت پردازنده‌های ۵ نانومتری روی آورده‌اند، اینتل هنوز نتوانسته به ساخت چنین پردازنده‌هایی برسد. این شرکت که در سال گذشته سهامش ۲۰ درصد سقوط کرده است بسیار تحت فشار سرمایه‌گذاران خود در شرکت Third Point می‌باشد. دانیل لوب (Daniel Loeb) مدیرعامل این شرکت بیان کرد:

اگر تغییر فوری در اینتل شکل نگیرد امکان دارد دسترسی آمریکا به تامین نیمه‌هادی‌ها از بین برود و این کشور را مجبور به استفاده از پردازنده‌های ساخت بلوک شرق کند که از نظر ژئوپولیتیکی مناسب نیست و باعث خواهد شد که ایجاد زیرساخت‌های کشور به دست غیرخودی‌ها بیفتد که برای آمریکا خطرناک است.

درهمین راستا، عمر ایشراک رئیس مستقل هیئت‌مدیره اینتل در بیانیه‌ای ضمن تایید و تمجید از مدیریت و رهبری باب سوان، گفت:

پت گلسینگر سابقه نوآوری، رشد استعداد و دانش عمیق را داراست. همچنین او رویکرد رهبری فرهنگی مبتنی بر ارزش‌ها را با تمرکز بیشتر بر اجرای اقدامات مناسب برای پیشرفت شرکت ادامه خواهد داد. پس از بررسی دقیق ، هیئت‌مدیره به این نتیجه رسید که اکنون زمان مناسبی برای تغییر رهبری شرکت است تا تحولاتی در حوزه فناوری شرکت ایجاد شود و مطمئناً با استراتژی های خود فرضت‌های قابل توجه پیش‌رو به بهترین شکل استفاده خواهند شد تا بتوان از ساخت CPU به XPU رسید.

اما گلسینگر، مدیرعامل جدید اینتل نیز در بیانیه‌ای گفت:

من از هدایت اینتل در این مقطع حساس و مهم برای صنعت و ملت بسیار خوشحالم. با شروع کار در اینتل و یادگیری از گرو (Grove)، باعث افتخار است که مدیرعامل شرکت باشم. من به تاریخ غنی شرکت و فناوری‌های قدرتمندی که زیرساخت‌های دیجیتال جهان را ایجاد کرده‌اند اهمیت می‌دهم. معتقدم اینتل پتانسیل قابل توجهی برای ادامه شکل‌گیری آینده فناوری دارد و مشتاقانه منتظر همکاری با تیم بین‌المللی اینتل برای تسریع نوآوری و ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و سهامداران هستم.

اینتل

لازم به ذکر است که گلسینگر از سال ۲۰۱۲ به‌عنوان مدیرعامل VMware خدمت می‌کرد و توانست شرکت را به نام مهمی در صنعت ذخیره‌سازی ابری و امنیت سایبری تبدیل کند و تقریبا درآمد سالانه شرکت را سه‌برابر کرد. او قبل از پیوستن به VMware رئیس EMC بود و بر مهندسی و عملیات ذخیره‌سازی اطلاعات، محاسبات داده، پشتیبان‌گیری، بازیابی و امنیت RSA و راه‌حل‌های سازمانی نظارت می‌کرد.

او قبل از پیوستن به EMC حدود ۳۰ سال را در اینتل گذراند و به‌عنوان اولین مدیر ارشد فناوری این شرکت انتخاب شد ایجاد فناوری‌هایی ماند USB و وای‌فای را هدایت می‌کرد. همچنین او معمار اصلی پردازنده ۸۰۴۸۶ بود و ۱۳ برنامه ریزپردازنده مختلف را هدایت کرد و نقش اصلی را در خانواده Core و Xeon ایفا کرد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.