تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 می 2021 - 14:08
کد خبر : 40865

مشاهده میزان تردد مناطق مختلف در گوگل مپس

مشاهده میزان تردد مناطق مختلف در گوگل مپس

مشاهده میزان تردد مناطق مختلف در گوگل مپس گوگل آی/او امسال شامل انبوهی از اطلاعیه‌های جدید بود و یکی از آن‌ها مربوط به گوگل مپس بود. این سرویس قرار است در ماه‌های آینده یک سری به روزرسانی‌های جدید و و..

مشاهده میزان تردد مناطق مختلف در گوگل مپس

گوگل آی/او امسال شامل انبوهی از اطلاعیه‌های جدید بود و یکی از آن‌ها مربوط به گوگل مپس بود. این سرویس قرار است در ماه‌های آینده یک سری به روزرسانی‌های جدید و ویژگی‌های جذاب را دریافت کند.

ویژگی اول این است که نقشه‌های دقیق‌تر خیابان‌های مختلف -که در ماه اوت گذشته به گوگل مپس اضافه شدند- در حال حاضر شامل ۵۰ شهر هستند و تا پایان سال شهر‌های دیگر از جمله برلین، سائو پائولو، سیاتل و سنگاپور به این مجموعه اضافه می‌شوند. این نقشه‌ها محل پیاده رو‌ها، جاده‌های فرعی و مناطق مربوط به ورود عابر پیاده را به همراه شکل و عرض جاده‌ها با مقیاس دقیق را نشان می‌دهد. این نقشه‌های جدید می‌توانند به شما کمک کند تا مناسب‌ترین مسیر را برای پیاده روی انتخاب کنید.

نقشه‌های گوگل مپس نیز قابل شخصی‌سازی خواهند بود. در حال حاضر، نقشه‌های گوگل مپس فقط برای مرتبط کردن مکان‌های مهم تنظیم شده است، اما در آینده، نقشه‌های گوگل مپس بر اساس زمانی که در آن‌ها تردد می‌کنید، شخصی‌سازی خواهند شد. این ویژگی جدید به شما کمک می‌کند تا تعداد زیادی از مکان‌های نقشه که از وجود آن‌ها اطلاع نداشتید را به شما نشان دهد.

مطالب مرتبط:

  • بعد از سه سال وقفه، گوگل مپس به اپل واچ بازمی‌گردد

  • گوگل مپس راهنمایی صوتی را برای کمک به افراد نابینا به منظور مسیریابی ارائه می‌دهد

  • اپلیکیشن گوگل مپس سرانجام به شما اجازه مدیریت پروفایل را می‌دهد

گوگل مپس

به عنوان مثال، اگر در شهری که زندگی می‌کنید، ساعت ۸ صبح به سر کار می‌روید، با باز کردن گوگل مپس در این ساعت به جای رستوران‌های مختلف، کافی شاپ‌های اطراف خود را مشاهده خواهید کرد. اگر در شهر دیگری به مسافرت رفته‌اید، گوگل مپس مکان‌های محلی و جاذبه‌های گردشگری را بر روی نقشه به شما نشان خواهد داد.

ویژگی جدید بعدی این است که گوگل در حال گسترش یک ویژگی است که به شما اطلاعات مربوط به میزان تردد مناطق مختلف را می‌دهد. تا به حال، این ویژگی تنها به شما می‌گفت که یک مکان خاص چقدر شلوغ است. اما در آینده اطلاعات میزان تردد برای کل مناطق اطراف را نیز به دست خواهید آورد، مانند اینکه یک محله یا بخشی از شهر شلوغ‌تر از حد معمول است.

به سادگی می‌توانید گوگل مپس را باز کنید تا فوراً نقاط شلوغ شهر را مشاهده کنید. در این صورت دیگر در مناطقی که با ازدحام جمعیت مواجه است، حضور نخواهید داشت. البته شاید قصد داشته باشید تا مناطق پرتردد را تشخیص دهید و از آن‌ها بازدید کنید. در این صورت، می‌توانید از گوگل مپس برای شناسایی این مناطق استفاده کنید.

گوگل قصد دارد با استفاده از گوگل مپس میزان تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد

اگر در حال پیاده روی در سطح شهر هستید و به محله جدیدی وارد شوید، می‌توانید مستقیماً از روی نقشه به حالت لایو ویو واقعیت افزوده دسترسی پیدا کنید. در این صورت، دیگر نیازی به جستجوی مسیر مورد نظر خود برای رسیدن به مقصد نیست. این ویژگی همچنین جزئیات مفیدی درباره فروشگاه‌ها و رستوران‌های اطراف شما، مانند میزان شلوغی آن‌ها، بررسی‌های اخیر در مورد این رستوران و عکس‌ها مربوط به آن را به شما ارائه می‌دهد.

برای تقاطع‌های مختلف جاده، علائم راهنمای جدیدی را در خیابان مشاهده خواهید کرد. بنابراین، می‌دانید دقیقاً در چه جاده‌ای قرار دارید و کدام راه را باید طی کنید و اگر در سفر هستید، لایو ویو در ارتباط با محلی قصد دارید به آن برسید (مانند هتل)، به شما می‌گوید که در کجا هستید و در نتیجه مسیر بازگشت را آسان‌تر می‌کنید.

سرانجام، گوگل قصد دارد تا تصادفات ناشی از ترافیک سنگین کاهش دهد. پدیده‌ای وجود دارد که افراد در هنگام رانندگی و در هنگام نزدیک شدن به تقاطع‌های مختلف، سرعت حرکت اتومبیل‌ها به طور ناگهانی کند می‌شود و فرد باید به سرعت ترمز کند. در صورت عدم واکنش به موقع، تصادف رخ خواهد داد. طبق تحقیقاتی که در انستیتوی حمل و نقل ویرجینیا تک انجام شده است، این لحظات می‌تواند عامل اصلی احتمال تصادف اتومبیل باشد. بنابراین گوگل قصد دارد تا وقوع چنین تصادفاتی را کاهش دهد.

بنابراین، به زودی، گوگل مپس به لطف یادگیری ماشین و اطلاعات ناوبری، احتمال وقوع چنین حوادثی را کاهش خواهد داد. این سرویس در آینده سریعترین مسیری را به شما ارائه می‌دهد که احتمالاً شانس شما برای مواجهه شدن با یک ترافیک سنگین را کاهش می‌دهد. گوگل تصور می‌کند که با راه‌اندازی این سرویس جدید، گوگل مپس می‌تواند به طور سالانه از ۱۰۰ میلیون تصادف به خاطر چنین پدیده‌ای جلوگیری کند.

منبع: GSM Arena

1منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.