تاریخ انتشار : دوشنبه 30 می 2022 - 14:38
کد خبر : 504619

مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش به معنای مهاجرت به یک کشور اروپایی با مزایایی همچون امکان تردد آزادانه در کشورهای عضو شینگن ، سطح بالای رفاه اجتماعی ، نرخ بیکاری پایین و سیستم بهداشت و درمان پیشرفته میباشد ، اتریش جزو کشورهای ثروتمند جهان می باشد که به دلیل امنیت بالا ، شرایط تحصیل رایگان ، موقعیت

مهاجرت به اتریش به معنای مهاجرت به یک کشور اروپایی با مزایایی همچون امکان تردد آزادانه در کشورهای عضو شینگن ، سطح بالای رفاه اجتماعی ، نرخ بیکاری پایین و سیستم بهداشت و درمان پیشرفته میباشد ، اتریش جزو کشورهای ثروتمند جهان می باشد که به دلیل امنیت بالا ، شرایط تحصیل رایگان ، موقعیت های شغلی مناسب و بسیاری از امکانات دیگر هر ساله تعداد زیادی از مهاجران را به خود جذب  می نماید اما اولین سوالی که برای متقاضیان مهاجرت به اتریش پیش می‌آید ، راه‌های مهاجرت به این کشور است ، در این نوشتار که به کوشش کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی تهیه و تدوین شده است پاسخ تمامی این سوالات و سایر مسائل مهم پیرامون روش های مهاجرت به اتریش مطرح می شود.

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

از ارزانترین و آسان ترین راه های مهاجرت به اتریش میتوان به تحصیل در دانشگاه ها و اخذ ویزای تحصیلی اشاره کرد امکان تحصیل رایگان بدون نیاز به ارائه مدرک زبان و کم رنگ تر بودن محدودیت سنی نسبت به اکثر کشورهای اروپایی در اتریش در کنار کیفیت آموزشی بالا و سطح رفاه اجتماعی سبب شده است که اتریش مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا باشد ؛ از جمله مزیت های دانشگاه های خصوصی اتریش این است که این دسته از دانشگاه ها می توانند برای کاریابی پس از تحصیل به دانشجویان کمک کنند.

مهاجرت به اتریش

پس از پایان تحصیلات در دانشگاه های اتریش این امکان برای فارغ التحصیلان وجود دارد که اقامت کاری این کشور را کسب نمایید در ابتدا به مدت 1 سال به فرد فرصت داده می شود تا در اتریش به جستجوی کار مرتبط با رشته تحصیلی خود بپردازد و در صورتی که موفق به یافتن شغل شود می تواند کارت اقامت اتریش را کسب نمایید و به طور دائم به اقامت در اتریش بپردازد و در نهایت تابعیت اتریش را کسب نماید.

در نظر داشته باشید شرکت مهاجرتی رجبی در زمینه مهاجرت به آلمان نیز پیشنهادات ویژه ای برای شما دارد.

مهاجرت به اتریش از طریق کار

مهاجرت به اتریش از طریق اخذ ویزای کار به دلیل کم هزینه بودن از محبوبیت زیادی در بین مهاجران برخوردار است همچنین پس از مدت 4 سال کار در کشور اتریش و پرداخت مالیات افراد میتوانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند ؛ به طور کلی از دو روش می توان برای دریافت ویزای کار اقدام کرد :

  1. پیشنهاد کار ( Job Offer): هر فردی که تخصص خاصی داشته باشد می تواند اجازه کار و اقامت به مدت یک سال در کشور اتریش بگیرد ، شرط این نوع ویزا داشتن پیشنهاد شغلی یا دعوتنامه از یک کارفرما در کشور اتریش و حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در رشته های مورد نیاز است و علاوه بر این باید از جدول امتیازبندی که شامل سطح زبان انگلیسی و آلمانی ، سابقه کار ، مدرک دانشگاهی و سن میباشد متقاضی حداقل امتیاز 55 از 100 را کسب نماید.
  2. جستجوی کار : ( job seeker ) اعتبار این ویزا 6 ماهه و الیته قابل تمدید است و فرد باید به امتیاز 70 از 100 برسد و پس از موافقت اداره کار اتریش با این ویزا می تواند در کشور اتریش اقامت نماید ؛ فرد در این فرصت 6 ماهه می تواند در کشور اتریش به جستجوی کار بپردازد و در صورتی که شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی خود بیابد ، کارت قرمز سفید قرمز اتریش ، که اقامت کاری این کشور می باشد را کسب نماید.

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

اتریش از جمله کشورهایی است که از امنیت بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است و با توجه به رشد اقتصادی مثبت توانسته است سرمایه گذاران خارجی زیادی را جذب نماید ، مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری از راه های مختلفی قابل انجام است که متقاضی با توجه به شرایط خود می تواند بهترین نوع را انتخاب کند ؛ در زیر برترین روش های سرمایه گذاری در اتریش شرح داده شده است :

  1. استارت آپ : برای ثبت شرکت استارت آپی باید یک ایده خلاقانه و جدید ارائه شود یا اینکه ایده های موجود در اتریش را بهبود دهد که در این مسیر متقاضی باید حداقل مبلغ 50 هزار یورو برای سرمایه اولیه شرکت سرمایه گذاری کند همچنین علاوه بر این باید از جدول امتیازات حداقل 50 امتیاز کسب شود.
  2. خود حمایتی : در این روش هیچ نیازی به سرمایه گذاری و انتقال سرمایه به اتریش نیست در واقع متقاضی باید اثبات کند که در کشور خود فرد متمولیست و می تواند هزینه های زندگی خود و خانواده اش را تامین نماید البته در این روش اجازه کار در اتریش تا رسیدن به اقامت دائم به متقاضی داده نمیشود اما می تواند صاحب کسب و کار یا ملک در اتریش باشد.
  3. اقامت قرمز سفید قرمز : در این اقامت که با نام سرمایه گذاری 100 یورویی نیز معروف است متقاضی باید ثابت کند که بیزینسی که اقدام به راه اندازی آن نموده برای کشور اتریش مفید و درآمد زا می باشد.

مهاجرت به اتریش از طریق تولد فرزند

تولد فرزند را نمی توان روشی برای  مهاجرت به اتریش در نظر گرفت چرا که قانون اساسی کشور اتریش بر مبنای نظام خون است بدین معنا که در نظام خون تابعیت فرد به تابعیت والدین وی مبتنی است و طبیعتا نوزادی که پدر مادر اتریشی نداشته باشد نمیتواند تابعیت این کشور را اخذ کند البته توجه داشته باشید که بر اساس قانون شهروندی اتریش کودکی که مادر اتریشی دارد یا پدر و مادر وی ازدواج کرده باشند و تنها پدر اتریشی باشد به صورت اتوماتیک تابعیت اتریش را کسب می نماید حتی اگر کودکی در خارج از اتریش از پدر و مادر اتریشی متولد گردد باز هم اتریشی محسوب می شود.

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

هر فرد غیر اتریشی در صورت ازدواج با یک شهروند اتریشی ، اقامت این کشور را دریافت میکند البته این اعطای اقامت به این راحتی نبوده و از همان ابتدا به فرد تعلق نمیگیرد ؛ پس از گذشت 6 سال از ازدواج با شرط حضور حداقل 5 سال در اتریش و پابرجا بودن ازدواجشان و زندگی در یک منزل با همسر خویش ، شخص می تواند در خواست تابعیت اتریشی بدهد علاوه بر این شرایط دیگری مانند تسلط به زبان آلمانی ، قبولی در آزمون تابعیت ، عدم سوپیشینه کیفری ، تمکن مالی مناسب نیز برای اخذ تابعیت اتریش مورد نیاز است.

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

یکی از روش های مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی می باشد در ابتدا مطلع باشید که پناهنده فردی است که به دلایل مذهبی ، نژادی ، سیاسی و غیره در کشورش مورد آسیب قرار گرفته و مجبور به ترک کشور خود شده است اما توجه کنید که مدت زمان رسیدگی به پرونده پناهجویان حداقل دو سال به طول می انجامد و با توجه به شرایط نامناسب زندگی در کمپ های پناهندگان مانند بهداشت بسیار ضعیف و امنیت جانی و مالی صفر ، بیماری های فراوان و خطرات و آسیب های جسمی و روحی این روش به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

مهاجرت به اتریش از طریق ویزای هنرمندان

هنرمندان می توانند در صورت داشتن سابقه هنری قابل اثبات در یکی از شاخه های هنری و یا داشتن قرارداد کار هنری با شرکت و یا موسسات هنری و درآمد ماهیانه 2 تا 3 هزار یورو درخواست اقامت موقت برای خود و خانواده شان بدهند البته فردی که بتواند این اقامت را اخذ کند حتما باید کار مرتبط با رشته هنری خود را طی 2 سال با نظارت دولت پیگیری نماید همچنین همسر هنرمند اجازه کار تمام وقت داشته و فرزندان وی نیز از تحصیل رایگان بهره خواهند برد ؛ این اقامت می تواند پس از 5 سال به اقامت دائم و پس از آن به تابعیت اتریش نیز منجر شود.

هزینه های زندگی در اتریش

مسلما یکی از موضوعاتی که قبل از مهاجرت به اتریش باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد هزینه های زندگی در این کشور است ، با توجه به اینکه سبک زندگی افراد بسیار متفاوت است و قیمت در شهرهای مختلف اتریش نیز با هم تفاوت دارند ، نمی توان یک مبلغ ثابت و دقیق به عنوان هزینه زندگی در اتریش را مشخص کرد اما به صورت میانگین بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن هزینه زندگی در شهر وین ، پایتخت اتریش ، برای یک خانواده 4 نفره در یک ماه 2،600 یورو می باشد و یک فرد مجرد نیز حدود700الی800 یورو در ماه هزینه دارد.

مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش از راه های متنوعی امکان پذیر می باشد که تمامی آن ها را به صورت کلی در این نوشتار شرح دادیم برای اطلاع از جزئیات هر یک از روش های ذکر شده می توانید با موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم و صحیح را از متخصصین کسب نمایید ؛ امید است مطالب مطرح شده در این نوشتار راهنمای مناسبی برای شما بوده باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.