تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 ژانویه 2021 - 19:57
کد خبر : 23690

موتورولا اج S با قیمت ۳۱۰ دلاری معرفی شد؛ شش دوربین و تراشه اسنپدراگون ۸۷۰

موتورولا اج S با قیمت ۳۱۰ دلاری معرفی شد؛ شش دوربین و تراشه اسنپدراگون ۸۷۰

موتورولا اج S با قیم..

موتورولا اج S با قیمت ۳۱۰ دلاری معرفی شد؛ شش دوربین و تراشه اسنپدراگون ۸۷۰

شرکت موتورولا امروز از طریق یک رویداد آنلاین در چین، از جدیدترین گوشی هوشمند خود تحت عنوان موتورولا اج S رونمایی کرد. موتورولا اج S نخستین گوشی جهان است که از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده می‌کند؛ این دستگاه ضمن استفاده از این تراشه قدرتمند و اقتصادی به یک باتریِ باظرفیت بالا و شش دوربین مجهز شده است و قیمت پایه آن از ۳۱۰ دلار شروع می‌شود.

طراحی موتورولا اج S

گول اسم آن را نخورید، Motorola Edge S صفحه نمایشی خمیده ندارد. نمایشگر این دستگاه تخت است که میزبان دو حفره پانچ برای دو دوربین سلفی (جلویی) است. با این وجود، پشت گوشی به صورت منحنی است که دوربین چهارگانه این دستگاه در آن جای گرفته است. این گوشی دارای پوشش NVCM است و در قالب دو رنگ زمرد روشن و زمرد تیره در دسترس قرار می‌گیرد.

مشخصات موتورولا اج S

موتورولا اج S دارای نمایشگر ۷٫۶ اینچی از نوع LCD با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی و نسبت تصویر ۲۱ به ۹ است. وضوح تصویر این صفحه نمایش معادل ۲۵۲۰*۱۰۸۰ است و دارای تراکم پیکسلی ۴۰۹، پشتیبانی از HDR10 و دامنه رنگی DCI-P3 است.

استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ شرکت کوالکام باعث بهبود عملکرد این دستگاه نسبت به نسل قبلی آن شده است. گفته می‌شود عملکرد پردازنده آن ۱۲ درصد بالاتر از اسنپدراگون ۸۶۵ است؛ در حالی که عملکرد پردازنده گرافیکی یا GPU نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مقایسه اسنپدراگون 865 با استپدراگون 875 موتورولا اج S

طبق گفته‌ شرکت موتورولا، امتیاز اج S از گوشی شیائومی می ۱۰ در پایگاه انتوتو بالاتر است. امتیاز کلی این دستگاه در این پلتفرم بنچمارکینگ برابر با ۶۸۰٫۸۲۶ است؛ در آن سو، می ۱۰ شیائومی امتیاز ۵۸۵٫۲۳۲ را از AnTuTu بدست آورده است.

این امتیاز بالا نه تنها به خاطر استفاده از پردازنده جدیدتر است بلکه به دلیل استفاده از رم LPDDR5 نیز می‌باشد که ۷۲ درصد از نوع LPDDR4 سریع‌تر است. همچنین حافظه UFS 3.1 باعث بهبود عملکرد ۲۵ درصدی این بخش نسبت به حافظه UFS 3.0 شده است.

چهار دوربین پشتی این گوشی شامل این موارد می‌شود: دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7، یک دوربین فوق عریض یا التراواید ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۱ درجه‌ای که با یک دوربین ماکروسنج ۲٫۸ سانتی‌متری جفت شده است و همچنین یک دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی برای گرفتن تصاویر پرتره بهتر و یک دوربین TOF. دوربین‌های سلفی موتورولا اج S شامل یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۰۰ درجه‌ای می‌شوند.

تنظیمات دوربین موتورولا اج S

این دوربین حاوی ویژگی‌های زیادی از جمله حالت ویلاگ و حالت شب می‌شود و می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت ۶K با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه و ۴K با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه ضبط کند. این گوشی همچنین دارای Audio Zoom است که می‌توانید هنگام ضبط آن را به منبع صدا نزدیک‌تر کنید؛ درست همانطور که با دوربین روی سوژه موردنظر خود زوم می‌کنید.

موتورولا اج S با رابط کاربری ZUI عرضه نمی‌شود بلکه در این دستگاه شاهد استفاده از رابط کاربری MY UI مبتنی بر اندروید ۱۱ هستیم. موتورولا می‌گوید این رابط کاربری سبک‌تر و کارآمدتر از نسل قبلی خود است. این سیستم عامل دارای دستیار اختصاصی خود با نام AI است. برخی از ویژگی‌های آن شامل حالت دسکتاپ، تشخیص شیء و ویژگی تقسیم صفحه (Split-Screen) می‌شود که مورد آخری را می‌توانید با کشیدن انگشت روی حسگر اثر انگشت تعبیه شده در لبه کناری دستگاه فعال کنید. ژست‌های حرکتی معروف موتورولا در این گوشی نیز وجود دارند بنابراین می‌توانید حالت بی‌صدا (Silent Mode) را با ضربه سه‌گانه فعال کنید؛ با دو بار ضربه زدن نیز فلاش خاموش و روشن می‌شود و با زدن ضربه سریع با مچ دست، اپلیکیشن دوربین باز می‌شود.

حالت دسکتاپ موتورولا اج S

گوش هوشمند موتورولا اج S دارای جک هدفون و پورت USB-C است که باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را با سرعت ۲۰ وات شارژ می‌کند. این گوشی امتیاز رده‌بندی IP52 را کسب کرده است و از دو سیم کارت، بلوتوث ۵٫۱ و GPS دوفرکانسه نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت و زمان عرضه موتورولا اج S

موتورولا اج S در قالب سه پیکربندی عرضه می‌شود که جزئیات آن را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی = ۳۱۰ دلار
  • ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی = ۳۷۱ دلار
  • ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای داخلی = ۴۳۳ دلار

این گوشی از هم‌اکنون برای پیش خرید در کشور چین در دسترس قرار دارد. متاسفانه هنوز مشخص نیست که این دستگاه چه زمانی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.