تاریخ انتشار : جمعه 14 می 2021 - 12:00
کد خبر : 38227

میزان فروش ماه گذشته پلی استیشن 5 کمتر از ایکس باکس و Switch در انگلستان

میزان فروش ماه گذشته پلی استیشن 5 کمتر از ایکس باکس و Switch در انگلستان

کمبود عرضه کنسول پلی استیشن 5 باعث شده تا میزان فروش این کنسول در کشور انگلستان با افت شدیدی مواجه شود و نرخ فروش حتی از کنسول‌های ایکس و Nintendo Switch هم کمتر باشد. کمبود کنسول در انگلستان و عدم تأ..

کمبود عرضه کنسول پلی استیشن 5 باعث شده تا میزان فروش این کنسول در کشور انگلستان با افت شدیدی مواجه شود و نرخ فروش حتی از کنسول‌های ایکس و Nintendo Switch هم کمتر باشد. کمبود کنسول در انگلستان و عدم تأمین مناسب بازار توسط سونی باعث ایجاد چنین آمار فروش پایینی شده است.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط GameIndustry، بیش از 90 هزار کنسول به‌صورت کل در ماه گذشته در سراسر انگلستان به فروش رفته و این کنسول Switch شرکت نینتندو است که پیشتاز بوده است. در ادامه کنسول Xbox Series X و Xbox Series S قرار دارند که فروش آن‌ها با روند ثابتی نسبت به ماه گذشته ادامه یافته است.

به گفته این وب‌سایت، اگرچه کنسول‌های سوییچ و پلی استیشن 5 همچنان بیشتری فروش را در سال 2021 داشته‌اند اما کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S به‌آرامی در حال نزدیک شدن به آن‌ها هستند. مایکروسافت توانسته میزان کنسول بیشتری در انگلستان عرضه کند و روند فروش سخت‌افزار را روان کند. این در حالی است که سونی قول داده تا میزان تولید پلی استیشن 5 را در تابستان افزایش دهد.

گزارش‌هایی از ادامه روند فعلی فروش پلی استیشن تا سال 2022 خبر می‌دهند. به نظر می‌رسد که سونی تا سال آینده نتواند مشکلات پیش‌آمده را حل کند. مدیر مالی سونی اخیراً از ساخت یک مدل جدید از پلی استیشن 5 صحبت کرده و آن را یک استراتژی جایگزین خوانده است. فعلاً می‌بینیم که فروش پلی استیشن 5 در انگلستان با مشکل مواجه است و حتی مدل پیشین، پلی استیشن 4 هم فروش بیشتری از کنسول جدید داشته است.

پرفروش‌ترین بازی ماه آوریل انگلستان

در مورد بازی‌های پرفروش ماه گذشته باید از New Pokemon Snap بگوییم که پرفروش‌ترین بازی ماه آوریل انگلستان بوده است. جالب است که این بازی در دو روز آخر ماه منتشرشده است اما هنوز هم فروش زیادی داشته است. این بازی یک اثر اول‌شخص ریل شوتر از Bandai Namco است که مخصوص کنسول Switch عرضه‌شده است. روند بازی به این شکل است که بازیکن هر بار در نقش یک پوکی‌مان وارد جزیره‌ای جدید می‌شود و باید از مناطق مختلف عکس‌برداری کند.

کنسول Switch محبوبیت بسیار زیادی در کشور انگلستان دارد و تقریباً 50 درصد بازی‌های فیزیکی فروخته‌شده ماه آوریل، متعلق به کنسول جذاب نینتندو بوده است. این روند تا زمانی که مشکلات تأمین کنسول‌های جدید توسط سونی و مایکروسافت حل نشوند، ادامه خواهد یافت. علاوه بر تقاضای بالا، استفاده از ربات‌های مخصوص برای خرید کنسول و فروش آن باقیمت گزافی در eBay هم ازجمله مشکلات دیگر است که با انتقاد افراد زیادی مواجه شده است.

هر دو سونی و مایکروسافت از ادامه مشکل تأمین تقاضا گفته‌اند و حداقل تا تابستان این روند ادامه پیدا خواهد کرد. در سونی دیگر نینتندو هم از کمبود نیمه‌رساناها و چیپ های رایانه گلایه کرده و آن را عامل مهمی در کند شدن روند تولید کنسول Switch دانسته است. نظر شما چیست؟

در پارسی گیم بخوانید:

  1. با رنگ‌بندی جدید دسته بازی DualSense پلی استیشن 5 آشنا شوید: زیبا مانند کهکشان

منبع: VGC

نوشته میزان فروش ماه گذشته پلی استیشن 5 کمتر از ایکس باکس و Switch در انگلستان اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.