تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اکتبر 2021 - 7:23
کد خبر : 46166

نتایج بنچمارک تراشه M1 مکس اپل منتشر شد: بی‌رقیب و دست‌نیافتنی

نتایج بنچمارک تراشه M1 مکس اپل منتشر شد: بی‌رقیب و دست‌نیافتنی

نتایج بنچمارک تراشه M1 مکس اپل منتشر شد: بی‌رقیب و دست‌نیافتنی .اپل قبلاً یکی از سریع‌ترین تراشه‌های لپ تاپ‌ دنیا به نام M1 را معرفی کرده بود و حالا این شرکت در جدیدترین رویداد خود که دو روز پیش برگزا..

نتایج بنچمارک تراشه M1 مکس اپل منتشر شد: بی‌رقیب و دست‌نیافتنی

.اپل قبلاً یکی از سریع‌ترین تراشه‌های لپ تاپ‌ دنیا به نام M1 را معرفی کرده بود و حالا این شرکت در جدیدترین رویداد خود که دو روز پیش برگزار شد، از تراشه‌های قدرتمندتری به نام M1 پرو و M1 مکس رونمایی کرد. اکنون، اولین بنچمارک این تراشه‌ها منتشر شده است که اطلاعات تازه‌ای درباره آن‌ها به ما نشان می دهد.

در این بنچمارک، لپ تاپ مک بوک پرو ۱۶ اینچی با تراشه M1 مکس و ۱۲ گیگابایت رم و سیستم‌عامل مک او اس ۱۲.۴ تست شده و نتایج آن با نتایج مک پرو ۱۶ اینچی قبلی اپل با تراشه اینتل Core i9-9880H مقایسه شده است.

مطالب مرتبط:

  • اپل پردازنده‌ های M1 پرو و M1 مکس را معرفی کرد
  • تیزر رسمی معرفی مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل [تماشا کنید]

براساس نتایج به دست آمده، مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید اپل امتیاز فوق‌العادی در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای بنچمارک کسب کرده و فراتر از مک پرو ۱۶ اینچی قبلی اپل با تراشه اینتل جای گرفته است.

M1 مکس
M1 مکس

مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید اپل همچنین عملکرد بسیار خوبی نسبت به مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه اصلی M1 داشته است. هر دوی این تراشه‌ها از هسته‌های بزرگ تراشه A14 اپل استفاده می‌کنند و هرچند عملکرد تک‌هسته‌ای آن دو تقریباً یکسان بود، اما تقاوت آن‌ها در تست چند هسته‌ای قابل مقایسه نیست.

تراشه M1 دارای ۸ هسته پردازشی است، در حالی M1 مکس (و M1 پرو) از ۱۰ هسته پردازشی بهره می‌برد. اما معماری هسته‌های M1 به صورت ۴+۴ است، در حالیکه M1 مکس دارای معماری ۸+۲ است. این به معنای آن است که هر چند تعداد هسته‌های M1 مکس نسبت به M1 فقط دو تا بیشتر است اما تعداد هسته‌های بزرگ آن دو برابر شده است.

بنچمارک فوق همچنین به مقایسه تراشه M1 مکس با تراشه‌های جدیدتر اینتل و AMD پرداخته است. هرچند مقایسه دو لپ تاپ با سیستم عامل‌های متفاوت نمی‌تواند همیشه قابل اعتماد باشد؛ با این‌حال، به نظر می‌رسد که مک بوک پروهای جدید اپل جزو سریع‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار خواهند بود. اپل در رویداد دو روز پیش خود از هیچ مک بوک مینی یا یک آی مک جدید رونمایی نکرد، اما تراشه‌های M1 مکس و M1 پرو می‌توانند تبدیل به سریع‌ترین تراشه‌های دنیا برای لپ تاپ‌های آینده بشوند.

منبع: GSMArena

منبع مقاله

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.