تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 اکتبر 2022 - 21:08
کد خبر : 505604

نمای ساختمان و آشنایی با انواع آن

نمای ساختمان و آشنایی با انواع آن

نمای ساختمان چیست؟ نمای ساختمان به نمای بیرونی و درونی و ساختمان ها گفته می شود به طور کلی ساختمان ها از دو قسمت مختلف ساخته شده اند که هر دوی این قسمت ها در زیباسازی آن نقش دارند که شامل  ارکان مختلفی هستند. در ریتم افقی و عمودی سقف تولید می شود جزئیات مختلفی

نمای ساختمان چیست؟

نمای ساختمان به نمای بیرونی و درونی و ساختمان ها گفته می شود به طور کلی ساختمان ها از دو قسمت مختلف ساخته شده اند که هر دوی این قسمت ها در زیباسازی آن نقش دارند که شامل  ارکان مختلفی هستند.

در ریتم افقی و عمودی سقف تولید می شود جزئیات مختلفی در ساخت آن بهبود وجود دارد که باعث چشم نوازی چشم انسان ها می شود.

جزئیات مختلفی در دید انسان به وجود می آید که زیبای نمای ساختمان را بالا می برد نمای ساختمان از اجزای مختلفی هست که با بسته به قدمت ساختمان سبک و ارزش تاریخی آن ساختمان دارد که از چه نمایی استفاده شود در کشورهای گوناگون از نما های مختلف استفاده می ‌شود.

امروز نما های ساختمان انواع و اقسام مختلفی دارد و از دو قسمت مختلف ساخته می‌شود نماهای ساختمان به حفاظت کننده از ساختمان هستند و همچنین از نمای ساختمان برای معرفی سبک ساختمان سازی و فرهنگ نیز می توان بهره گرفت نما یکی از قدیمی ترین قسمت های ساختمان است که از دیرباز مورد استفاده افراد قرار گرفته است.

نما های بهینا نما باعث زیبا سازی ساختمانها می شود علاوه بر اینکه نقش اکسسوری دارد برای حفاظت از خانه ها استفاده می شود نماها مفهوم بسیار پر کاربرد دارند و در برابر باران سرما گرما نور خورشید از ساختمان محافظت می کند اما انواع اقسام مختلفی دارد در این مطلب می خواهیم  شما را با نمای ساختمان آشنا کنیم برای اطلاعات بیشتر راجع به نما متن زیر و تا انتها بخوانید تا ویژگی‌های منحصر به فرد نما و مفهوم آن آشنا شوید.

نقش نما به عنوان رابط در ایران

یکی از نقش های مهم که نماها دارند به عنوان رابط در خانه های مسکونی استفاده می گردد این نماها در اواخر قرن نوزدهم استفاده از نما در ایران به اوج خود رسید و ساختمان های مختلفی شروع به کار کرده نما انواع و اقسام مختلفی دارد و افراد زیادی از آن استفاده می کند.

نما به عنوان یک معرف
نمای ساختمان و آشنایی با انواع آن2

در فرهنگ های مختلف از نما به عنوان یک محرک استفاده می ‌شود زمانی که فرد با لباس می‌آید نماد و شخصیت او را نشان می دهد در واقع هر پوشش نشان دهنده شخصیت هر فرد است و ما نیز برای ساختمان همین مسئله را دارد نما انواع مختلفی دارد و گسترش ساختمان ها استفاده می شود نما در رنگ های مختلف روانه بازار می شود.

ظاهر سازی نما نشان دهنده فرهنگ شهر کشور است. نماها تحولی جدید در ساختمان سازی ها و سبک معماری شهرها به وجود آوردند و در دوران رنسانس این تغییر و تحولات افزایش پیدا کرد که از جنس های سنگی و چوبی هستند به عنوان گران‌ترین نماها شناخته می‌شود و اندوه را از این نما به صورت استفاده میشود در ساخت کاخ ها و ساختمان های خصوصی از نما ها استفاده می شود نما انواع اقسام مختلفی دارد و امروزه توانسته زیبایی شهر را افزایش دهد.

در زمان های قدیم فقط تعداد کمی از افراد به نمای خانه خود اهمیت می دادند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر افراد آمد که به نمای بیرونی ساختمان اهمیت می دهند نما درونی ساختمان اهمیت نمی دهد.

نمای سنگی

نما های سنگی یکی از بهترین نما هایی که از قرن شانزدهم از آن استفاده شده در نوع نمای تراورتن و مرمریت وجود دارد این نما انواع افراد مختلفی دارد برای نصب بسیار مناسب است زیرا از سوراخ های مختلفی ساخته شده است که نصب راحت می‌کند این نما کاربردهای بسیار زیادی دارد تغییر رنگ نمیدهد مقاوم در برابر رطوبت است تنوع رنگ بسیار بالایی دارد انعطاف پذیری بسیار راحتی دارد بدین صورت که زیبایی را افزایش می دهد.

هزینه و نگهداری از آنها بسیار مناسب است و جنس سنگ و ابعاد مختلفی ساخته شده است این نما کاربردهای بسیار زیادی دارد نماها انواع و اقسام مختلفی دارد بدون هیچ گونه خللی میباشد.

یکدست هستند بسیار زیبا هستند. در برابر یخبندان بسیار مناسب است در برابر محیط های شیمیایی تغییر شکل می دهد و همچنین کاربرد بسیار زیادی دارد یکی دیگر از نما های که امروزه بسیار استفاده می شود سنگ های تزیینی هستند.

نما ها در رنگ و مدل های مختلف روانه بازار می‌شود از جمله سنگ های تزئینی می توان سنگ دگرگونی رسوبی آذرین اشاره کرد این سنگ ها بسیار پرکاربرد هستند یکی دیگر از سنگ های که انواع اقسام مختلفی دارد و جز سنگ های زینتی به حساب می‌آید سنگ قلوه اجرای سنگ قلوه ای دارد و از ملات ماسه و سیمان ساخته می شود.

ویژگی سنگ‌های مصنوعی

یکی از نما هایی که امروز بسیار استفاده می‌شود و نسبت به نمونه های دیگر قیمت مناسب تر دارد و در برابر زلزله بسیار مقاوم می باشد قابلیت جذب و آب آن در حد صفر است به هیچ عنوان آب باران را به خود جذب نمی کند.

استحکام بالایی دارد و انعطاف پذیری بالایی دارد نسبت به آن راحت و بدون دردسر در بین دیواره ها استفاده می شود نما انواع اقسام مختلفی دارد حرارت بالایی دارند از افسردگی جلوگیری می‌کند از جمله دیگر نما هایی که امروزه از آن بسیار استفاده می شود.

نما شیشه

نمای شیشه ای از جنس رفلکس هستند این نما ها بر روی برج‌ها و ساختمان‌های بلند استفاده می شود نما ها از حداکثر روشنایی استفاده می‌شود عایق صوت و حرارت بسیار عالی هستند که از ساختمان مقاومت می کند استفاده از این نما در دهه اخیر بسیار زیاد شده است و زیبایی ساختمان ها را افزایش داده است.

نما کاربرد بسیار زیادی دارد نما های سیمانی انواع اقسام مختلفی دارد . این نما انواع مختلفی دارد و در خطوط افقی و عمودی استفاده می شود این نماها معمولا سطح‌های مختلف ساختمان را می پوشاند و در اصطلاح  به آن آستر می‌گویند.

نمای سرامیک خشک

نمای سرامیکی خشک از نماهای بسیار متنوع است که مقاومت بسیار بالایی دارد این نما انواع اقسام مختلفی دارد از روش‌های مختلفی می توان برای نصب آن استفاده کرد این نما از قطعات مختلفی ساخته می شود.

نمای سرامیک خشک در مدل های مختلفی روانه باز می شود این محصول زیبایی منحصر به فردی دارد.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.