تاریخ انتشار : شنبه 30 ژانویه 2021 - 8:30
کد خبر : 28011

هر آنچه باید درباره فرش ماشینی بدانید [راهنمای خرید]

هر آنچه باید درباره فرش ماشینی بدانید [راهنمای خرید]

انتخاب فرش ماشینی در چیدمان دکوراسیون منازل، طرح و رنگ فرش تاثیر بسیار زیادی دارد. همانطور که بک انتخاب درست باعث زیبایی و گرمابخشی فضا میشود یک تنتخاب نادرست هم میتوانید محیط را سرد و بی روح کند. بهت..

انتخاب فرش ماشینی

در چیدمان دکوراسیون منازل، طرح و رنگ فرش تاثیر بسیار زیادی دارد. همانطور که بک انتخاب درست باعث زیبایی و گرمابخشی فضا میشود یک تنتخاب نادرست هم میتوانید محیط را سرد و بی روح کند. بهتر است قبل از خرید فرش ماشینی حتما به هارمونی رنگی به وسایل و دکوراسیون منزلتان دقت داشته باشید که دچار اشتباه نشوید. معمولا یکی از چالش های خرید فرش انتخاب تنوع و تراکم و سایر ویژگی های یک فرش هست و سوالاتی از این قبیل که :
فرش ماشینی خوب چی بخرم؟ فرش چه رنگی بخرم؟ بهترین جنس فرش ماشینی چیست؟ فرش 1200 شانه بهتر است یا 700 شانه؟ فرش چند متری بخرم ؟ فرش 9 متری بهتره یا 12 متری؟ فرش ساده بخرم یا برجسته ؟ اندازه مناسب فرش کدام است؟ فرش برای پذایرایی چی بخرم؟ و …..
در این مقاله سعی میکنیم به توضیحاتی در مورد انتخاب درست فرش ماشینی متناسب با چیدمان منزلتان بپردازیم.

بهترین جنس فرش ماشینی کدام است؟

الیاف آکریلیک، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن از رایج ترین الیاف های بکار رفته در بافت فرش ماشینی است که هر کدام از آنها میتوانند مزایا و معایبب خاص خود را داشته باشند.
الیاف پلی پروپیلن حدود ۳۰ درصد از بازار فرش، را خود اختصاص داده است این الیاف مقاومت بالایی در برابر رطوبت و کپک دارند و برای منازل مناطق مرطوب مناسب است. به دلیل دوام بالا در مناطق پر رفت و آمد مخصوصا اتاق کودک مناسب است و به راحتی قابل شستشوست.

الیاف پلی‌استر دارای ظاهری براق و درخشنده‌ای با رنگهای متنوع است. فرش با نخ خاب پلی استر ضد لک است ولی اگر در معرض گرد و غبار قرار بگیرد از براقیت ظاهری آن کاسته می شود. داوم این فرش ها کمتر از فرش های پلی پروپیلن است و بازگشت پذیری خاب کمتری دارند و مناسب مکان های پر رفت و آمد نیستند زیرا در اثر پا خوردن سطح فرش سفت و محکم میشود.
فرش ماشینی با الیاف ۱۰۰درصد آکریلیک، یکی از مرغوب ترین فرش های تولیدی است زیرا این الیاف
دارای ظاهری شبیه فرش های دستباف پشمی و دارای زیر دست نرم و مقاومت بسیار بالایی است. بازگشت پذیری و عایق حرارتی بالای این الیاف از ویژگی های منحصر بفردی است که موجب تمایز آن با سایر الیاف میگردد. استحکام متوسط، ازدیاد طول تا حد پارگی بالا، ثبات رنگ بالا، جذب رطوبت بسیار کم و مقاومت بالا در برابر نور و حرارت و حفظ ظاهر و زیبایی فرش در طول زمان از دیگر ویژگی های این نخ برجسته می باشد.

فرش چه رنگی بخریم؟

برای انتخاب رنگ فرش برای پذیرایی و اتاق خواب بهتر است مدل مبلمان، میزان نور طبیعی، سبک دکوراسیون و ابعاد و اندازه فضا را درنظر بگیریم، برای این منظور متناسب با رنگ مبلمان، پرده، کوسن، رنگ چوب وسایل و اکسسوری ها میتوانید انتخاب نهایی درست تری داشته باشید. اگر رنگ استفاده شده در این وسایل از رنگ های خنثی باشد، دستتان برای انتخاب بازتر است و می توانید هر رنگ فرشی که مد نظرتان باشد را انتخاب کنید. در این صورت کافی است چند وسیله تزیینی کوچک به رنگ خود فرش را در قسمت های مختلف دکوراسیون پذیرایی قرار دهید تا این ترکیب وسایل در هم ادغام شوند.
برای انتخاب نوع کف پوش یک قانون کلی وجود دارد : ” برای کف پوش های روشن از فرش های تیره استفاده میشود و برای کف پوش های تیره از فرش های روشن استفاده می کنیم. ”
در ادامه چند رنگ فرش پرطرفدار و نحوه ست کردن آن در دکوراسیون را برای شما بیان میکنیم:

فرش کرم

فرش کرم فضای اتاق را بزرگ نشان می‌دهد بنابراین اگر اتاق پذیرایی کوچکی دارید بهتر است از این رنگ استفاده کنید.

رنگ طوسی ( نقره ای )

رنگ طوسی جز رنگ های خنثی پرطرفدار است که با اکثر رنگ ها ست شده که به همین دلیل مناسب سبک های مدرن و کلاسیک است. شما می توانید این رنگ فرش ماشینی را برای نشیمن و پذیرایی با ابعاد کوچک استفاده نمایید. علاوه بر این هم برای مبلمان راحتی و هم برای مبلمان کلاسیک ایده آل است.

فرش قرمز (لاکی)

فرش لاکی بسیار خاص و هیچ گاه از مد نمی افتد. که مناسب فضاهای بزرگ با نور خوب می باشد. مناسب است. از فرش لاکی در دکوراسیون به سبک های سنتی، مدرن و کلاسیک استفاده میگردد. در کنار فرش لاکی سعی کنید از مبلمان با پارچه های ساده و هارمونی رنگی گرم استفاده کنید.

فرش سرمه ای

فرش سرمه ای در کف پوش های روشن خودنمایی بیشتری دارد، فرش ماشینی به رنگ سورمه ای بسته به نقش و طرحی که دارد می تواند برای دکوراسیون کلاسیک یا مدرن مناسب باشد.

فرش ماشینی چه ابعادی دارد؟

قبل از خرید فرش از کارخانه فرش کاشان بهتر است سایز فرش را متناسب با فضای مورد نظر انتخاب کنید. فرش ها معمولا در سایز های استاندارد فرش ۱۲ متری، فرش ۹ متری، فرش ۶ متری و قالیچه ها نیز در سایز های 4*1، 3*1، 2*1، 2.25*1.5، 1.5*1 م وجود می باشند.
اگر درخواست سایز های سفارشی در سایز های غیر استاندارد فرش دارید نگران نباشید در صورت نیاز میتوان سایز سفارشی شما را طراحی و بافت کرد.

تفاوت فرش گلبرجسته و ساده چیست؟

فرش های ساده با نخ های معمولی اکریلیک و فرش های گلبرجسته با نخ های ساده و هایبالک اکریلیک بافت میگردند.تفاوت نخ هایبالک و نخ اکریلیک معمولی از رو ظاهر نخ قابل تشخیص نیست و ظاهری شبیه به هم دارند بلکه تفاوت آنها در ساختار و ترکیب الیاف اکریلیک تشکیل دهنده آنهاست.
ساختار نخ هایبالک به صورتی است که اگر در زمان مشخص در دمای معینی قرار بگیرد نخ از نظر طول کوتاه تر و از نظر ضحامت حجیم تر شده است. که از این ویژگی شاخص نخ هایبالک در تکنولوژی های تولید فرش گل برجسته استفاده میگردد.
فرش های ماشینی گل برجسته به دلیل ناهمواری هایی که در سطح خود دارند ، بیش تر در معرض جذب آلودگی و گرد و غبار است و نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به فرش با بافت ساده دارند و باید زودتر مورد نظافت قرار گیرد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5 / 5 ( 1 امتیاز )

The post هر آنچه باید درباره فرش ماشینی بدانید [راهنمای خرید] appeared first on پلی مگ: تازه های سینما و بازی.

منبع مطلب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.