تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 ژانویه 2023 - 18:23
کد خبر : 506120

هزینه های زندگی در کانادا در سال 2022

هزینه های زندگی در کانادا در سال 2022

کانادا از نظر استانداردهای زندگی، کشوری توسعه یافته است. کانادا به دلیل تنوع فرصت های شغلی، نرخ اشتغال بالا، خدمات بهداشتی و آموزشی با کیفیت، شرایط کاری خوب، قدرت خرید بالا، ساختار اجتماعی چند فرهنگی و زندگی اجتماعی فعال، یکی از کشورهای با کیفیت زندگی بالا در جهان است. همچنین سیاست های مهاجرتی معتدل و

کانادا از نظر استانداردهای زندگی، کشوری توسعه یافته است. کانادا به دلیل تنوع فرصت های شغلی، نرخ اشتغال بالا، خدمات بهداشتی و آموزشی با کیفیت، شرایط کاری خوب، قدرت خرید بالا، ساختار اجتماعی چند فرهنگی و زندگی اجتماعی فعال، یکی از کشورهای با کیفیت زندگی بالا در جهان است. همچنین سیاست های مهاجرتی معتدل و متنوعی که توسط دولت کانادا برای مهاجران تهیه شده است، باعث می شود که شهروندان خارجی تمایل به زندگی در کانادا داشته باشند. با اینحال کسانی که امسال قصد مهاجرت به کانادا را دارند، ممکن است این سوال برایشان مطرح شود که هزینه های زندگی در کانادا در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟ لذا پاسخ به این سوال می تواند تا حدی وضعیت و شرایط حاکم بر کشور کانادا را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور روشن سازد. به علاوه می تواند به برنامه ریزی های آنها برای مهاجرت بهتر به کانادا یاری رساند.

گروه مشاوران طالع با بیش از 15 سال سابقه در این زمینه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. گروه مشاوران سرمایه گذاری و مهاجرتی طالع ؛ با خدمات حرفه‌ای و بین‌المللی مهاجرت و وکلای رسمی با مجوز CICC؛ پروسه کارهای مربوط به مهاجرت و گرفتن اقامت کشور کانادا برای شما عزیران پیگیری و انجام می دهد.

چرا گروه مشاوران سرمایه گذاری و مهاجرتی طالع ؟

گروه طالع موسسه کانادایی با یک دهه تجربه است که بر مبنا و اساس مقررات دولت فدرال کانادا ثبت شده است و با مدیریت آقای آریو برزین طالع یزدی عضو رسمی انجمن کانادایی نظارت برمشاورین مهاجرت CICC برای خدمات رسانی در ارتباط با چگونگی انجام پروسه کارهای مربوط به مهاجرت و گرفتن اقامت کشور کانادا به هموطنان ایرانی و دیگر متقاضیان اداره میشود .

مشاوره حرفه‌ای و تخصصی

راه و روش‌های متنوع مهاجرتی

ارزیابی بر مبنای واقعیت

 

استانداردهای زندگی در کانادا چیست؟

بر اساس گزارش شرکت رسانه ای معتبر US News که بهترین کشورها در سال ۲۰۲۱ را بر اساس کیفیت زندگی بررسی کرده است، کانادا به لحاظ کیفیت استانداردهای زندگی و رفاه اجتماعی در رتبه اول جهان قرار دارد. در واقع در کانادا به حقوق بشر و عدالت اجتماعی اهمیت داده می شود. از نظر احترام به حقوق مالکیت، کانادا رتبه اول را در جهان دارد. همچنین مردم کانادا به شدت از تنوع نژادی و برابری جنسیتی جمعیت می کنند. با اینحال هزینه های زندگی در کانادا در سال ۲۰۲۲ بسته به منطقه و امکانات متفاوت است. در عین حال قدرت خرید و سطح رفاه در سراسر کشور بالا است. همینطور فعالیت های اجتماعی مانند رویدادهای ورزشی، جشنواره ها و پروژه های اجتماعی، جایگاه مهمی برای انسجام فرهنگی در کانادا دارد که از یک ساختار جامعه چند فرهنگی برخوردار است.

هزینه های زندگی در کانادا در سال 2022

شرایط کار در کانادا چگونه است؟

با توجه به شرایط کاری کانادا، ساعت کاری ۸ ساعت در روز و ۴۰ ساعت در هفته است. در کانادا کارفرمایان موظف هستند شرایط محیط کار ایمن را برای کارگران فراهم کنند. همچنین کارمندان در کانادا می توانند ۲ هفته در سال مرخصی بگیرند. همینطور از ۱ آوریل ۲۰۲۲ دستمزد ساعتی در کانادا حداقل ۱۵.۵۵ دلار و متوسط دستمزد ساعتی ۱۹.۷۴ دلار است.

آیا هزینه های زندگی در کانادا گران است؟

اگر بخواهیم جواب این سوال را بر اساس آمارهای معتبر جهانی بدهیم، باید به این نکته اذعان کرد و گفت که طبق داده های سال ۲۰۲۱ شرکت آمارNumbeo ، این کشور از نظر هزینه زندگی در رتبه ۲۶ جهان قرار دارد. که این یعنی کانادا کشوری با هزینه های زندگی نسبتا گران است.

هزینه های زندگی در کانادا چقدر است؟

هزینه زندگی در کانادا به طور متوسط 1161.66 دلار کانادا در ماه بدون احتساب اجاره بها برای یک نفر است. طبق داده های فوریه ۲۰۲۲، متوسط اجاره بها در کانادا 1800 دلار کانادا و متوسط اجاره برای یک اقامتگاه یک خوابه 1358 دلار کانادا می باشد. همچنین میانگین هزینه های غذا و مواد غذایی در کانادا به طور متوسط 281 دلار کانادا برای هر نفر است. همینطور در کانادا صورتحساب خدماتی مانند برق، آب، گرمایش و سرمایش به طور متوسط 154.73 دلار کانادا در ماه هزینه دارد. متوسط قبض اینترنت در کانادا 74.90 دلار کانادا و حدود 198 دلار کانادا نیز در ماه برای هزینه های شخصی خرج دارد.  مهاجرت کاری به کانادا یا مهاجرت تحصیلی به کانادا هزینه های جداگانه ای دارد.

قیمت خانه در کانادا چقدر است؟

قیمت خانه در کانادا بسته به عواملی مانند مکان، شهر، استان، تعداد اتاق ها متفاوت است. متوسط اجاره ماهانه در کانادا 1529.53 دلار کانادا برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر، 1304.04 دلار کانادا برای اجاره یک خوابه در خارج از مرکز شهر کانادا است. همچنین 2553.07 دلار کانادا برای آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر و 2129.32 برای یک آپارتمان ۳ خوابه در خارج از مرکز شهر کانادا باید بپردازید. به علاوه در کانادا، خانه های برای فروش در هر متر مربع در مرکز شهر به طور متوسط 9154.03 دلار کانادا و در خارج از مرکز شهر کانادا به طور متوسط هر متر مربع 5867.26 دلار کانادا قیمت دارند.  افرادی که از طریق ویزای استارت آپ کانادا اقدام میکنند معمولا برخی هزینه های بیشتری دارند.

قیمت مواد غذایی در کانادا چقدر است؟

اگر بخواهیم لیستی مختصر از قیمت برخی از مهمترین و پرمصرف ترین مواد غذایی در سال ۲۰۲۲ ارائه بدهیم، باید به قیمت مواد غذایی اعم از شیر با قیمت ۱ لیتر 2.52 دلار کانادا، نان سفید ۵۰۰ گرمی 2.94 دلار کانادا، ۱ کیلوگرم برنج 3.80 دلار کانادا، بسته ۱۲ عددی تخم مرغ 3.72 دلار کانادا، ۱ کیلوگرم پنیر 14 دلار کانادا، 13.69 دلار کانادا برای ۱ کیلوگرم فیله مرغ، 15.75 دلار کانادا برای ۱ کیلوگرم گوشت گاو، 4.53 دلار کانادا برای ۱ کیلوگرم گوجه فرنگی، 2.71 دلار کانادا برای ۱ کیلو پیاز، 2.89 دلار کانادا برای ۱ کیلو سیب زمینی و 2.15 دلار کانادا برای ۱.۵ لیتر آب اشاره کرد. همچنین میانگین هزینه های ماهانه مواد غذایی برای یک نفر از 266 دلار کانادا تا 296 دلار کانادا برای هر نفر در سال ۲۰۲۲ متغیر است.

هزینه های زندگی در کانادا در سال 2022

قیمت رستوران ها و کافه ها در کانادا

قیمت رستوران ها و کافه های کانادا بر اساس شهر و استان در سال ۲۰۲۲ متفاوت است. یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان حدود ۲۰ دلار کانادا هزینه دارد. در حالی که برای یک وعده غذایی دونفره در یک رستوران متوسط ۸۰ دلار کانادا می پردازید. همچنین قیمت متوسط وعده های غذایی در کانادا ۱۰ دلار برای صبحانه و ۱۴ دلار برای ناهار و ۲۰ دلار برای شام است.

هزینه حمل و نقل در کانادا چقدر است؟

قیمت هر بلیط حمل و نقل عمومی کانادا در سال ۲۰۲۲ معادل 3.25 دلار کانادا است. برای بیش از یک بار استفاده از حمل و نقل عمومی در کانادا می توان یک کارت روزانه 12.50 دلار کانادا یا یک کارت هفتگی 43.75 دلار کانادا را خریداری کرد. و برای افرادی که با وسایل نقلیه شخصی رانندگی می کنند، قیمت بنزین کانادا 1.95 دلار کانادا برای ۱ لیتر بنزین و 7.39 دلار کانادا برای 1 گالن بنزین می باشد. همینطور قیمت ۱ لیتر گازوئیل 2.3 دلار کانادا و ۱ گالن گازوئیل 7.71 دلار کانادا قیمت دارد.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

هزینه های تحصیل در کانادا در سال ۲۰۲۲ با توجه به سطح تحصیلات متفاوت است. تحصیل برای دانش آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان مقیم کانادا رایگان است. اما برای دانشجویان بین‌المللی، هزینه های تحصیل بسته به مدرسه متفاوت است. مثلا برای تحصیل در دوره های دبیرستان، هزینه ای بین ۸ هزار تا ۱۴ هزار دلار کانادا دربر دارد. همچنین هزینه کالج و دانشگاه در کانادا بسته به دوره تحصیلی بین ۲ هزار تا ۱۸ هزار دلار کانادا در سال متغیر است. به علاوه هزینه های ثبت نام در دانشگاه های کانادا تا 250 دلار کانادا متغیر می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.