تاریخ انتشار : شنبه 31 جولای 2021 - 9:03
کد خبر : 43265

همه چیز درباره حرز امام جواد علیه السلام

همه چیز درباره حرز امام جواد علیه السلام

حرز امام جواد (ع) از معروف ترین احراز برای دفع بلاهای زمینی و آسمانی و رفع چشم زخم است. این دعا با توجه به آثار و فواید زیادی که دارد، توصیه های فراوانی به استفاده از آن شده تا از مزایای آن بهره مند باشیم. روایات و سفارشات متعددی برای استفاده از این دعا شده

حرز امام جواد (ع) از معروف ترین احراز برای دفع بلاهای زمینی و آسمانی و رفع چشم زخم است. این دعا با توجه به آثار و فواید زیادی که دارد، توصیه های فراوانی به استفاده از آن شده تا از مزایای آن بهره مند باشیم. روایات و سفارشات متعددی برای استفاده از این دعا شده است به طوری که این دعا را بهترین و معروف‌ترین در جهت محافظت از خود می دانند.

 

در روایات شیعه، احراز مختلفی از ائمه معصومین وجود دارد اما حرز امام جواد (ع) با توجه به معنی و فوایدی که دارد، از معروف ترین احراز برای دفع بلا استفاده می شود. در ادامه بیشتر با دعای حرز امام جواد (ع) و آثار آن آشنا می شویم.

 

 

 

دعای حرز امام جواد (ع)

حرز امام جواد (ع) از معروف ترین احراز برای دفع بلا و از آشنا ترین دعا نزد عالمان دین محسوب می شود. با توجه به فواید زیادی که دارد، توصیه می شود در همه حال از این دعا استفاده کنید و آن را نزد خود نگه دارید. این دعا به دو صورت صغیر و کبیر موجود است که حرز صغیر (کوتاه) را به دعای نور یا برهان می شناسند. حرز امام جواد (ع) را می توان در کتاب بحارالانوار نوشته مرحوم مجلسی جلد 91 صفحه 354 پیدا کرد.

متن دعای حرز صغیر بدین شرح است:

«یا نُورُ یا بُرْهانُ، یا مُبینُ یا مُنیرُ، یا رَبِّ اکْفِنی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسأَلُکَ النَّجَاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ»

امام جواد (ع) درباره این دعای شریفه می فرمایند:

خود را به این دعا حرز کن که اگر لشکریان ترک و روم تو را ملاقات کنند و همه آن ها به همراه تمام اهل زمین، علیه تو به پا خیزند، بدی از آن ها به تو نخواهد رسید و از همه آن ها در امان هستی.

 

 

خواص و فواید دعای حرز امام جواد (ع)

با توجه به معانی این دعا و روایاتی که وجود دارد، می توان فواید و خواص زیر را برای آن در نظر گرفت:

1- این دعا در بین تمام دعاهای دیگری که وجود دارد، برای دفع بلا معروف است. دفع بلا خود شامل چندین مورد می شود.

 

با خواندن دعای حرز امام جواد (ع) می توانید از این بلاها و سایر مواردی که ممکن است برای شما پیش بیاید در امان باشید.

2- از مهمترین فواید حرز امام جواد (ع)، دفع چشم زخم می باشد. امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند: اگر می توانستید نبش قبر کنید و علت مرگ ها را بفهمید، برایتان آشکار می‌ شد که بیشتر مرگ ها علتی جز چشم زخم ندارند.

با توجه به این حدیث متوجه می شویم که چشم زخم امری بسیار خطرناک است و می تواند انسان را تا کام مرگ بکشاند. بنابراین ضرورت دارد تا خود را در برابر آن حفظ کنیم. این کار با خواندن دعای حرز امام جواد (ع) امکان پذیر است.

3- طلسم و جادو از دیگر بلاهایی است که امکان دارد برای هر شخصی پیش بیاید. که برای دفع طلسم و جادو می توان از دعای حرز امام جواد (ع) استفاده کرد. همانطور که در بخش قبل گفته شد، طبق فرمایشات آيت الله بهجت برای جلوگیری از چشم زخم یا باطل شدن سحر و جادو باید به حرز امام جواد (ع) پناه برد.

4- از دیگر خواص دعای حرز امام جواد (ع) می توان به شفای بیماران، برآورده شدن حاجات و پیروزی در جنگ ها اشاره کرد. در روایاتی آمده که مامون حرز امام جواد (ع) را در جنگ هایش به همراه داشت و تا زمانی که آن را داشت، نه آسیبی به او می رسید و نه در جنگی شکست می خورد.

 

خرید حرز امام جواد (ع)

خرید حرز امام جواد (ع) یک روش عالی برای بهره‌مند شدن از خواص این دعا محسوب می شود. خواص فراوان این دعا باعث شده افراد به خرید حرز امام جواد (ع) و استفاده از آن روی بیاورند. شما می توانید حرز امام جواد (ع) را به صورت اینترنتی از برند خواستنی خریداری کنید

این دعا معمولا به صورت انگشتر، گردنبند و بازوبند وجود دارد. این ملزومات با سایر وسایل مشابه خود تفاوت ظاهری چندانی ندارند. اما تفاوت آن ها در دعای حرز امام جواد (ع) است که روی آن نوشته شده است. معمولا دعای حرز امام جواد (ع) را در زیر انگشتر حک می کنند و با این کار، انگشتر از خواص حرز امام جواد (ع) بهره‌مند می شود.

شما می توانید برای تهیه حرز امام جواد (ع) از محصولات برند خواستنی استفاده کنید. خرید حرز امام جواد (ع) از برند خواستنی مزایایی دارد. از جمله اینکه محصولی باکیفیت و ساخته دست هنرمندان ایرانی با طرح و رنگ زیبا نصیبتان می شود. همچنین قیمت محصولات برند خواستنی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

 

 

آداب استفاده از حرز امام جواد (ع)

معمولا دعای حرز امام جواد (ع) را روی گردنبند، بازوبند و انگشتر می نویسند و از آن استفاده می کنند. اما توصیه می شود که بهترین حالت برای استفاده از آن،‌ نوشتن بر روی بازوبند و استفاده از آن است. زیرا این عمل بهره‌مندی حداکثری را به همراه دارد.

برای استفاده از حرز امام جواد (ع)، ابتدا وضو بگیرید. سپس رو به قبله قرار بگیرید و دو رکعت نماز بخوانید. این نماز دو رکعتی با نمازهای یومیه تفاوت دارد. در این نماز در هر رکعت پس از خواندن حمد باید هفت بار آيت الکرسی، هفت بار آيه 18 سوره آل عمران (آيه شهدالله)، هفت بار سوره شمس،‌ هفت بار سوره لیل و هفت بار سوره اخلاص را بخوانید.

پس از خواندن نماز، دعای حرز امام جواد (ع) را به بازوی دست راست خود ببندید. البته توجه کنید که در زمانی این کار را انجام دهید که قمر در عقرب نباشد و ایام جشن و شادی و مبارک باشد. این دعا را می توان روی کاغذ، پارچه، انگشتر و گردنبد نوشت. اما بهترین حالت که توصیه فراوانی شده، نوشتن روی پوست آهو است.

آیا حرز امام جواد (ع) باید روی پوست آهو نگارش شود؟

در کتاب مهج الدعوات از امام جواد (ع) نقل شده که این دعای شریف را روی پوست آهو نگارش شود. با این حال می توانید حرز امام جواد (ع) را روی کاغذ، پارچه و یا پوست چرم نیز بنویسید و از آن استفاده کنید. اما بهتر است که روی پوست آّهو نگارش شود.

 

 

جمع بندی

حرز امام جواد (ع) دارای خواص زیادی است که اگر آن‌ها را بدانیم، مشتاق استفاده از آن خواهیم شد. برای خرید حرز امام جواد (ع) توصیه می کنیم از محصولات برند خواستنی استفاده کنید. این محصولات تنوع زیادی دارند و از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. با هزینه‌ای مناسب می توانید از حرز امام جواد (ع) بهره‌مند شوید.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.