تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 اکتبر 2022 - 23:45
کد خبر : 505620

همه چیز در مورد طراحی سایت در مشهد

همه چیز در مورد طراحی سایت در مشهد

طراحی و راه اندازی سایت به اهداف متفاوتی انجام می شود. اما هدف از طراحی سایت تاثیر چندانی در چگونگی طراحی و راه اندازی آن ندارد. بخش زیادی از فرایند طراحی سایت و هزینه های مربوط به آن به هدف طراحی سایت، بستگی ندارد و در میان تمام انواع وب سایت مشترک است. در این

طراحی و راه اندازی سایت به اهداف متفاوتی انجام می شود. اما هدف از طراحی سایت تاثیر چندانی در چگونگی طراحی و راه اندازی آن ندارد. بخش زیادی از فرایند طراحی سایت و هزینه های مربوط به آن به هدف طراحی سایت، بستگی ندارد و در میان تمام انواع وب سایت مشترک است.

در این مقاله که به تلاش کارشناسان شرکت توسعه گران آریاز، بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد، تهیه شده است؛ سعی داریم تا شما را با تمام جنبه های طراحی سایت، مراحل آن و هزینه های اصلی این فرایند آشنا کنیم تا شما با دید وسیع تری نسبت به این موضوع اقدام به سفارش طراحی سایت تان بنمایید.

چرا باید وب سایت طراحی و راه اندازی کنیم؟

وب سایت ها به اهداف مختلفی طراحی و راه اندازی می شوند. هدف از طراحی سایت را می توان در نوع وب سایت مورد نظر نیز یافت. وب سایت ها انواع مختلفی دارند و هرکدام به یک یا چند هدف مشخص طراحی و راه اندازی می شوند. اما مهمترین دلایل و اهداف درطراحی سایت شامل موارد زیر می باشد:

1.      وب سایت های فروشگاهی

وب سایت های فروشگاهی، همانطور که از اسم آن مشخص است، با هدف فروش کالاهای فیزیکی یا دیجیتالی طراحی و توسعه می یابند. ممکن است یک وب سایت فروشگاهی انواع کالاها را به فروش برساند و یک فروشگاه جامع باشد، مانند وب سایت آمازون و یا در یک صنف مشخص فعالیت کند. مانند فروشگاه اینترنتی قطعات خودرو یا لوازم تحریر.

2.      وب سایت های شرکتی

این نوع وب سایت های در حالت معمول، صرفا برای نمایش و معرفی خدمات یک شرکت به مخاطبین طراحی و راه اندازی می شوند. در یک وب سایت شرکتی شما می توانید مواردی مانند تاریخچه شرکت، معرفی کامل آن، معرفی خدمات یا کالای تولیدی آن شرکت، مدارک و افتخارات، نمونه کارها و روش های ارتباط با شرکت مورد نظر را مشاهده کنید.

3.      وب سایت های شخصی

این نوع وب سایت ها در حالت کلی، یا برای معرفی مهارت ها و تولیدات یک شخص فریلنسر یا خویش فرما، ایجاد می شوند و یا بصورت یک بلاگ شخصی و برای انتشار یادداشت های شخصی یک فرد طراحی و ساخته می شوند.

4.      وب سایت های خبری

سایت های خبری همانطور که از اسمش پیداست برای انتشار اخبار و حواشی جهان ساخته می شوند. حال یک وب سایت خبری می تواند بصورت جامع تمام اخبار و حواشی جهان را بدون در نظر گرفتن موضوع آن منتشر کند و یا بصورت تخصصی بر روی اخبار ورزشی و یا سیاسی متمرکز باشد.

همه چیز در مورد طراحی سایت در مشهد2

تقریبا تمام وب سایت ها را می توان در این 4 نوع وب سایت که اهداف آن ها نیز مشخص است، دسته بندی کرد. وب سایت ها انواع دیگری مانند پرتال ها و فوروم ها را نیز شامل می شوند، اما این نوع وب سایت ها و استفاده از آن ها عمومیت کمتری دارد.

درآمدزایی از طریق وب سایت چگونه انجام می شود؟

هر وب سایتی، بدون در نظر گرفتن نوع و هدف آن می تواند به یک منبع درآمد برای شما تبدیل شود. روش های درآمدزایی از وب سایت بسیار مختلف هستند. اما در اینجا روش های درآمدزایی از 4 نوع وب سایتی که در بالا معرفی کردیم را بررسی می کنیم.

1.      درآمدزایی از طریق سایت فروشگاهی

نحوه کسب درآمد از سایت های فروشگاهی کاملا واضح است. شما با فروش کالاهای فیزیکی یا محصولات دیجیتال می توانید از طریق وب سایت فروشگاهی درآمد کسب کنید. لازمه کسب درآمد از یک وب سایت فروشگاهی پیش از هرچیز کالایی است که قصد فروش آن را دارید و در مرحله دوم شما نیاز به معرفی و تبلیغ وب سایت تان از طریق تبلیغات پولی و یا سئو یا همان بازاریابی از طریق موتورهای جستجو دارید.

2.      کسب درآمد از طریق سایت شرکتی

سایت های شرکتی علاوه بر اینکه می توانند یک بستر عالی برای معرفی شما و کسب و کارتان باشند، می توانند نقش یک پایگاه مناسب برای جذب مشتری را نیز ایفا کنند. شما با معرفی خدمات شرکت تان در وب سایت، به نحوی که بتواند مخاطب را مجاب به استفاده از آن بکند، می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

3.      کسب درآمد ازطریق وب سایت شخصی

وب سایت شخصی هم تقریبا مشابه وب سایت های شرکتی است. تنها تفاوت این است که در وب سایت شخصی، بجای معرفی یک شرکت و خدمات آن، یک شخص و مهارت های او معرفی می شوند. کسب درآمد از این طریق می تواند با فروش مهارت خود یا آموزش آن محقق شود. از طرف دیگر بلاگ های شخصی نیز می توانند با فروش تبلیغات، بک لینک و پست های اسپانسری و تبلیغات کالا و خدمات دیگران، کسب درآمد کنند.

4.      درآمدزایی از وب سایت های خبری

قدرت یک وب سایت خبری در تعداد بازدید روزانه آن است. کلید کسب درآمد در وب سایت های خبری نیز همین میزان بازدید آن است. هرچه ورودی و ترافیک بیشتری در یک وب سایت خبری باشد، هزینه تبلیغات و رپورتاژ آگهی در آن وب سایت بیشتر خواهد بود.

 

مراحل طراحی سایت

برای اینکه یک وب سایت بصورت اصولی و حرفه ای طراحی و پیاده سازی شود، بایستی مراحل مشخصی را طی کرد. بخشی از این مراحل باید پیش از اقدام به سفارش طراحی سایت انجام شود، بخش دیگر در حین پروسه طراحی سایت و بخشی نیز پس از اتمام طراحی سایت.

همه چیز در مورد طراحی سایت در مشهد3

1.      تعریف طرح

تعریف طرح یعنی شما باید صفر تا صد وب سایت را تعیین کنید. برای این کار شما باید به سؤالات زیر پاسخ بدهید.

  • هدف تان از طراحی سایت چیست؟
  • وب سایت شما باید چه امکاناتی داشته باشد؟
  • کاربر در وب سایت شما چه چیزی خواهد یافت؟
  • وب سایت شما از نظر ظاهری چه ویژگی هایی خواهد داشت؟ (رنگ و طراحی گرافیک وب سایت)
  • چه مقدار بودجه می توانید برای طراحی و راه اندازی وب سایت تخصیص دهید؟
  • نام برند، هویت برند، نام دامنه وب سایت را کاملا تعریف کنید.

پاسخ به این سؤالات می تواند دید بسیار خوبی را به شما ببخشد. شما با پاسخ به این پرسش ها می توانید با مسیر تجارت الکترونیک خودتان بیشتر آشنا شده و بخش زیادی از چالش های احتمالی که ممکن است با آن ها روبرو شوید را شناسایی کنید.

2.      مشاوره طراحی سایت

پس از اینکه مشخص کردید وب سایت شما چیست؟ و چه کارهای انجام خواهد داد؟ باید به سراغ یک یا چند شرکت مختلف طراحی سایت رفته و از آن ها مشاوره دریافت کنید. این کار به شما دید بهتری از جنبه فنی و تخصصی طراحی سایت می دهد و شمارا تا حد بسیار خوبی در تصمیم گیری کمک می کند.

در این مرحله شما باید خواسته های خود را بصورت کامل برای مشاور یا طراحی سایت، شرح دهید. به راه حل مشاور به خوبی گوش کنید و در صورت امکان به نمونه کارهای آن شرکت نیز نگاهی بیندازید.

تخمین هزینه وب سایت نیز باید در این مرحله انجام شود. با مشخص شدن هزینه حدودی پروژه، شما می توانید آن را بر اساس بودجه ای که به آن تخصیص داده اید، بهینه سازی کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت به این آدرس مراجعه نمایید: WWW.ARIAZDEVS.COM

3.      سفارش طراحی سایت

پس از اینکه پیش نیازهای طراحی سایت فراهم شد، شما باید اکنون شرکت طراح سایت تان را انتخاب کرده و طراحی و توسعه وب سایت تان را به آن ها سفارش دهید. میزان هزینه، نمونه کارها و سطح فنی شرکت، مدت زمان تحویل پروژه و کیفیت پشتیبانی شرکت طراح می توانند از فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب شرکت طراحی سایت در مشهد باشند.

پس تعیین طراح سایت، شما اکنون باید بصورت رسمی با آن شرکت قرارداد امضا کنید. وجود یک قرارداد معتبر و قابل استناد بسیار مهم است. هم از این نظر که به شما آسودگی خاطر ببخشد و هم از نظر حل مشکلات و بدقولی های احتمالی که ممکن است در آینده رخ دهند. پس انعقاد قرارداد در سفارش طراحی سایت یک ضرورت است و حتما باید انجام شود.

ممکن است برخی شرکت ها به بهانه های مالیاتی و برخی دیگر از موارد حقوقی سعی در عدم انعقاد قرارداد داشته باشد؛ در اینجا تنها توصیه ما به شما این است که از سفارش طراحی سایت به آن شرکت صرف نظر کنید حتی اگر آن شرکت به ظاهر بسیار حرفه ای و معتبر به نظر می رسد.

4.      طراحی سایت

پس از ثبت سفارش طراحی سایت در یک شرکت طراح، مراحل طراحی سایت شما آغاز می شود. در این مرحله وب سایت شما توسط توسعه دهندگان وب سایت برنامه نویسی می شود. بسته به نوع قرارداد تان با شرکت طراحی ممکن است طراحی گرافیک و طراح UI/UX نیز در پروژه شما دخیل باشند. طراحی گرافیک و رابط کاربری، وظیفه طراحی المان ها و ظاهر بصری وب سایت شما با توجه به سلیقه و هویت سازمانی برند شما دارد.

مدت زمان پروسه طراحی سایت در یک شرکت استاندارد بسته به تعداد نیرو و نوع پروژه می تواند از 3 هفته تا 60 روز متفاوت باشد.

5.      تحویل اولیه و رفع ایرادات

پس از اتمام مراحل طراحی سایت، شرکت طراحی یک پیش نمایش اولیه از وب سایت را به شما تحویل می دهد تا شما آن را بررسی کرده و تغییرات و ایرادات احتمالی آن را گزارش کنید. سپس وب سایت در صورت نیاز باید ویرایش شده و تغییرات مدنظر شما در آن اعمال شود. بعد از این مرحله وب سایت شما کاملا آماده استفاده می شود.

6.      قرارگیری وب سایت بر روی هاست و دامنه شما

پس اتمام مراحل طراحی و کدنویسی وب سایت، وب سایت شما توسط شرکت طراح بر روی هاست وب سایت تان بارگزاری شده و دامنه شما نیز به آن متصل می شود. در این مرحله سایت شما به اصطلاح لایو یا زنده است.

در حالت معمول یک دوره یک ماهه پس از طراحی و تکمیل وب سایت به دیباگ یا یافتن ایرادات فنی وب سایت تخصیص داده می شود. در این دوره وب سایت و امکانات آن از همه نظر تست می شود تا ایرادی نداشته باشد.

هزینه های طراحی سایت

بطور کلی شما باید بدانید که طراحی و راه اندازی یک وب سایت شامل هزینه های آشکار و پنهان می شود. بسته به نوع وب سایت شما و روش طراحی آن و همچنین امکانات و ابزارهایی که در آن به کار می رود، این هزینه ها می توانند متفاوت باشند.

برای اینکه بصورت کامل با نحوه قیمت گذاری و انواع هزینه های وب سایت بصورت جزئی آشنا شوید مقاله هزینه طراحی سایت را مطالعه کنید. این مقاله توسط شرکت آریاز برای یک رسانه خبری تهیه و تدوین شده و موارد آن مطابق با آخرین تغییرات تعرفه طراحی سایت می باشد.

اما اگر بخواهیم دید بهتری به شما از هزینه های طراحی یک وب سایت استاندارد بدهیم باید هزینه های آن را به دو دسته آشکار و پنهان تقسیم کنیم.

همه چیز در مورد طراحی سایت در مشهد4

هزینه های آشکار طراحی سایت

هزینه های آشکار طراحی سایت، شامل هزینه هایی است که مستقیما در مراحل طراحی و راه اندازی وب سایت صرف می شوند. این هزینه های می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • هزینه خرید سرویس هاستینگ
  • هزینه خرید دامنه وب سایت
  • هزینه طراحی سیستم مدیریت محتوا (در وب سایت های اختصاصی)
  • هزینه طراحی گرافیک وب سایت
  • هزینه توسعه و برنامه نویسی
  • هزینه امکانات اضافه مانند سیستم ثبت تیکت، پروفایل کاربری، فوروم یا انجمن و …
  • هزینه طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا
  • هزینه طراحی صفحات اضافی (یک وب سایت بصورت پیش فرض شامل صفحه اصلی، درباره ما و تماس با ما می باشد و سایر صفحاتی که طراحی می شوند، شامل هزینه اضافی خواهند بود.)

هزینه های پنهان طراحی سایت

طراحی و راه اندازی وب سایت، شامل هزینه هایی می شود که شاید بصورت مستقیم در روند طراحی و پیاده سازی وب سایت، صرف نشوند اما بطور غیر مستقیم در مسیر طراحی، پیاده سازی و مدیریت وب سایت هزینه می شوند.

  • هزینه تمدید سالیانه سرویس های هاست و دامنه
  • هزینه تولید محتوا
  • هزینه تصویربرداری از محصولات
  • هزینه ترجمه (برای وب سایت های دو یا چندزبانه)
  • هزینه های تبلیغات و معرفی وب سایت
  • هزینه خدماتی مانند سئو و بهینه سازی وب سایت
  • هزینه تمدید خدمات پشتیبانی وب سایت

 

تهیه شده توسط شرکت توسعه گران آریاز

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.