تاریخ انتشار : یکشنبه 1 ژانویه 2023 - 17:55
کد خبر : 506013

هنگام خرید اسکرابر به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید اسکرابر به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید اسکرابر به چه نکاتی توجه کنیم؟ به منظور پاکسازی بیمارستان ها، هتل ها، خیابان‌ها و … از اسکرابر استفاده‌ می‌شود. از آنجا که این دستگاه نظافت صنعتی عملیات شستشو و خشک کردن را همزمان انجام‌ می‌دهد، بسیار مناسب مکان‌های پر رفت و آمد است. حتما دیده اید که در منزل یا محل کار

هنگام خرید اسکرابر به چه نکاتی توجه کنیم؟

به منظور پاکسازی بیمارستان ها، هتل ها، خیابان‌ها و … از اسکرابر استفاده‌ می‌شود. از آنجا که این دستگاه نظافت صنعتی عملیات شستشو و خشک کردن را همزمان انجام‌ می‌دهد، بسیار مناسب مکان‌های پر رفت و آمد است. حتما دیده اید که در منزل یا محل کار وقتی زمین را تی‌ می‌کشند برای اینکه جای کفش روی زمین نماند و دوباره کثیف نشود از شما‌ می‌خواهند برای ورود به آن منطقه مدتی صبر کنید تا زمین خشک شود. این حرکت در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد مثل بیمارستان یا کارخانه عملا امکان پذیر نیست و برای مثال نمی توان به پزشک، پرستار یا همراه بیماری که‌ می‌خواهد از بخشی به بخش دیگر برود بخواهید مدتی صبر کند تا زمین خشک شود! از این رو استفاده از اسکرابر با قابلیت خشک کردن همزمان، برای نظافت این مکانها ضروری است.

انتخاب و خرید اسکرابر

استقبال از این دستگاه نظافت صنعتی موجب شده تا تنوع در تولید آن نیز بالا رفته و متناسب با محیط‌های مختلف طراحی‌های متفاوتی از اسکرابرها را شاهد هستیم. تنوع در طراحی و تولید این مدل از دستگاه صنعتی از یک منظر اتفاق خوبی است اما به هرحال انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. مشتریان باید در انتخاب و خرید اسکرابر مناسب محیط مد نظر خود دقت بالایی به خرج دهند و یا اینکه از مشاوران فروش شرکت‌های ارائه دهنده کمک بگیرند. با بررسی نیازمندی‌های نظافتی محیط مد نظر و هم چنین بررسی امکانات اسکرابرهای موجود‌ می‌توان مناسب ترین آنها را تهیه کنید.

1- سهولت نظافت بخش‌های مختلف

هنگام خرید اسکرابر حتما به این نکته توجه کنید که تمام بخش‌های آن قابلیت جدا شدن و تمیز کردن را داشته باشند. در برخی طراحی‌ها مخزن آب کثیف امکان جدا کردن، تخلیه و شستشو را ندارد که این مساله از نظر سازمان HACCP اصلا قابل پذیرش نیست و تنها به طراحی هایی که این امکان را داشته باشند تاییدیه‌ می‌دهد.

2- اندازه محیط

از مهمترین پارامترهایی که هنگام خرید اسکرابر باید آن توجه شود اندازه محیطی است که قرار است بوسیله آن تمیز نگه داشته شود. برای مثال اگر محیط بزرگی است بهتر است که پس از پاکسازی آن از زباله ها وضایعات به کمک سوییپر، از اسکرابر خودرویی به منظور شستشوی کف استفاده شود چرا که استفاده از اسکرابر دستی برای اپراتور در یک محیط وسیع خسته کننده است. از طرفی اسکرابر دستی هم ممکن است عملکرد خوبی برای این محیط نداشته باشد و به سرعت هم مستهلک خواهد شد.

3- تراکم محیط

اگر میزان تراکم محیط شما بالا باشد باید در خرید اسکرابر به آن بسیار دقت کنید. برای مثال شاید نتوانید از اسکرابر سرنشین دار استفاده کنید. اگر مکان مورد نظرتان شامل طبقات مختلف است ابعاد اسکرابر و تناسب آن با فضای بالابرهای موجود را نیز باید در نظر داشته باشید.

4- جنس و ابعاد بخش‌های مختلف اسکرابر

ابعاد محیط و نوع آلودگی که باید برطرف شود را در نظر بگیرید سپس اگر قصد خرید اسکرابر کابلی دارید به متراژ کابل و اندازه مخازن آب تمیز و آب کثیف اسکرابر توجه کنید، بسته به نوع آلودگی به جنس بدنه و موتور و … دقت کنید.

برای مثال اگر قصد استفاده از اسکرابر در مراکز بهداشتی را دارید دقت کنید که جنس بدنه آن آنتی باکتریال باشد. بسته به نوع آلودگی محیط میزان فشار برس‌ها را بررسی کنید تا بسنجید که آیا توان برطرف کردن آلودگی مد نظر شمارا را دارد یا خیر.

5- طراحی دستگاه اسکرابر

در طراحی دستگاه اسکرابر صنعتی، نکات متعددی مد نظر قرار‌ می‌گیرد. برای مثال به مرور و با بازخور گرفتن از طراحی‌های قبلی، طراحان صنعتی به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری و تعمیرات روی بهبود سیستم‌های الکترونیکی و همچنین استحکام این دستگاه‌ها کار کرده اند. اسکرابرهای سرنشین دار در حال حاضر کارایی بسیار ساده تری نسبت به مدل‌های گذشته دارند.

هنگام خرید اسکرابر به چه نکاتی توجه کنیم؟

6- سطح بهداشت مورد نیاز محیط

حفظ بهداشت در تمامی محیط‌ها مهم است. اما برخی محیط‌ها سطح بهداشت بالاتری را نیاز دارند هم چنین نوع آلودگی محیط‌ها نیز متفاوت است که توجه به این دو نکته برای انتخاب مناسب ترین اسکرابر ضروری است. برای مثال الزامات بهداشتی برای یک سرای سالمندان متفاوت از الزامات بهداشتی یک کارخانه صنایع غذایی است. هم چنین دستگاهی که برای پاک کردن آلودگی‌های یک خیابان انتخاب‌ می‌شود با دستگاهی که برای نظافت یک مهد کودک انتخاب‌ می‌شود به احتمال زیاد تفاوت‌های فراوانی خواهد داشت.

7- امکان دسترسی به برق

در نظر داشته باشید که برای استفاده از اسکرابرهای کابلی نیاز به دسترسی به برق شهری دارید. بنابراین پیش از خرید این مدل اسکرابر حتما به اینکه توجه کنید. از طرفی برای مکان‌های شلوغ استفاده از اسکرابر شارژی توصیه نمی شود. ویژگی کابلی یا شارژی بودن اسکرابر روی قیمت آن اثر مستقیم‌ می‌گذارد.

در انتها یادآور‌ می‌شویم که طراحی مستحکم و مقاوم در تجهیزات صنعتی از مهمترین گزینه‌ها در انتخاب این تجهیزات‌ می‌باشد.

مهمترین دلایل استفاده از اسکرابر برای نظافت

  • اپراتور دیرتر خسته شده و فضای بیشتری را با سرعت بیشتری می‌تواند تمیز کند.
  • در مصرف آب و مواد شوینده صرفه جویی می‌شود.
  • کیفیت تمیزکاری با اسکرابر با کیفیت تمیزکاری به روش‌های سنتی قابل مقایسه نیست.

در ادامه مناسب ترین مدل‌های اسکرابر برای هر یک از فضاهای: پارکینگ، پاساژ، سالن ورزشی، کارخانجات دارویی و رستوران‌ها را معرفی می‌کنیم.

کدام نوع از اسکرابر مناسب استفاده در پارکینگ است؟

به طور کلی برای نظافت متراژهای بالاتر از 3000 متر بهتر است از اسکرابر سرنشین‌دار استفاده شود. در پارکینگ به دلیل تردد زیاد خودرو، روغن ریزی ماشین ها، رد ترمز یا تیک آف و … میزان آلودگی زیاد است، به احتیاج به توان بالای پاک کنندگی استفاده از اسکرابر سرنشین‌دار توصیه می‌شود.

هنگام خرید اسکرابر به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای پاساژ چه مدل اسکرابری مناسب است؟

رعایت نظافت در پاساژها و مجتمع‌های تجاری علاوه بر ضرورت، بدلیل اهمیت به وجود آمدن حس خوب در مشتری و بالا بردن احتمال مراجعه مجدد اهمیت دو چندانی دارد. همانطور که پیش تر نیز گفتیم برای فضاهای بالای 3000 متر اسکرابر سرنشین دار پیشنهاد می‌شود. هم چنین در صورت مناسب بودن ابعاد محیط، برای فضاهایی که روزانه تردد بیش از 500 نفر داشته باشد نیز کفشوی سرنشین‌دار پیشنهاد می‌شود.

اگر به دلیل ارزان تر بودن اسکرابر دستی نسبت به خودرویی تصمیم به خرید آن گرفتید، هزینه دستمزد اپراتور برای هر اسکرابر دستی را فراموش نکنید و اگر احتساب حقوق اپراتور باز هم ارزانتر بود، اسکرابر دستی را جایگزین اسکرابر خودرویی کنید.

اگر قصد خرید اسکرابر برقی برای مجتمع دارید در نظر داشته باشید که باید در ساعات خلوت یا کم تردد از آن استفاده کنید. چرا که هدایت کردن کابل برق دستگاه در سطح پاساژ در شرایط شلوغی هم سخت است هم نارضایتی بازدیدکنندگان و مشتریان مجتمع تجاری را با خود به همراه دارد.

برای یک سالن‌های ورزشی چه مدل اسکرابری تهیه کنیم؟

سالن‌های ورزشی معمولا کفپوش‌های آپوکسی که پرزبندی شده با تخلخل بالا یا پوشش کاملا صاف هستند، دارند. در پوشش پرزبندی درصد جذب و تکثیر آلودگی هایی که از محیط بیرون وارد می‌شوند بسیار بالاست. در پوشش‌های صاف احتمال ایجاد لغزندگی به دلیل عرق ورزشکاران بسیار بالاست. بنابراین لزوم استفاده از اسکرابر مشخص است. اما چه مدلی را تهیه کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید به متراژ و میزان تردد در سالن ورزشی دقت کنید. برای مثال وقتی مسابقات جهانی در حال برگزاری است، جهت بهبود سرعت و کیفیت فرآیند نظافت باید از اسکرابر سرنشین‌دار استفاده کرد.

اما در شرایط عادی و در یک سالن 800 تا 1200-1300 متری، اسکرابر دستی برقی با عرض شستشوی 500 میلی متر و مخزن 40 الی 50 لیتری کفایت می‌کند.

هنگام خرید اسکرابر به چه نکاتی توجه کنیم؟

کدام اسکرابر مناسب کارخانجات دارویی است؟

پوشش کف اکثر سالن‌های تولید و انبار دارویی اپوکسی صاف است. اتاق هایی با عنوان کلین روم در سطح سالن‌های تولید وجود دارد که متراژی حداکثر 300 متر دارند. هم چنین معمولا دستگاه‌ها و قفسه‌های بسیاری در این سالن‌ها وجود دارد که موجب افزایش تراکم آنها می‌شود. این موارد در کنار هم خرید اسکرابر دستی باتری دار را توجیه پذیر می‌کند اما اگر سالن بسیار بزرگ باشد می‌تواند از نوع خودرویی نیز استفاده کرد.

برای رستوران چه مدل اسکرابری بخریم؟

رستوران‌ها پر از میز و صندلی و رفت و آمدهای مکرر هستند. از طرفی باید به سرعت و با کیفیت تمیز شوند. نوع آلودگی کف رستوران از نوع چربی و هم چنین آلودگی هایی که توسط کفش منتقل می‌شود، می‌باشد. با این اوصاف در رستوران‌ها نیز به دلیل تراکم بالا استفاده از اسکرابر دستی باتری دار توصیه می‌شود. چون فضای کمتری اشغال می‌کند و سیم هم ندارد که در تردد افراد مشکل ایجاد کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.