تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 می 2021 - 12:05
کد خبر : 34538

پای سونی به دادگاه کشیده شد: انحصارطلبی در زمینه فروش بازی‌های دیجیتالی

پای سونی به دادگاه کشیده شد: انحصارطلبی در زمینه فروش بازی‌های دیجیتالی

پرونده تازه‌ای علیه شرکت سونی به دلیل سیاست انحصارطلبانه فروشگاه دیجیتالی بازی‌های پلی استیشن به ثبت رسیده است. شاکیان پرونده باور دارند که شرکت Sony Interactive Entertainment در زمینه فضای دیجیتال و ..

پرونده تازه‌ای علیه شرکت سونی به دلیل سیاست انحصارطلبانه فروشگاه دیجیتالی بازی‌های پلی استیشن به ثبت رسیده است. شاکیان پرونده باور دارند که شرکت Sony Interactive Entertainment در زمینه فضای دیجیتال و فروش کدهای بازی از طریق فروشنده‌های شخص ثالث، انحصار ایجاد کرده و اجازه هیچ فعالیتی را به فروشنده‌های دیگر نمی‌دهد.

به گزارش بلومبرگ، پرونده دادگاهی سونی حول فروش دیجیتالی بازی‌های شخص ثالث در فروشگاه پلی استیشن شکل یافته و شاکیان پرونده باور دارند که سونی قوانین ناعادلانه‌ای برای فروشگاه بازی خود در نظر گرفته است که درنهایت باعث ایجاد انحصار کامل شده است. بر اساس متن شکایت، سونی فروش کدهای دانلود بازی پلی استیشن توسط فروشگاه‌های شخص ثالث را به‌شدت محدود کرده است و حتی فروشگاه‌هایی مانند Best Buy و آمازون هم اجازه فروش دیجیتالی بازی را ندارند.

سیاست سونی باعث شده تا بازی‌های دیجیتالی پلی استیشن تنها از طریق فروشگاه نرم‌افزاری‌اش قابل‌خرید باشند و این مخالف نظر مشتریان و فروشگاه‌های بازی است. شاکیان پرونده به دنبال تغییر رویکرد سونی نسبت به دیگر فروشگاه‌ها هستند. این شرکت همچنین فروش فیلم های سینمایی و برنامه های تلویزیونی را در فروشگاه خود متوقف کرده است.

قضیه از چه قرار است؟

بر اساس شکایت ثبت‌شده، « انحصارطلبی شرکت سونی باعث شده تا قیمت بازی‌های دیجیتالی پلی استیشن بالاتر روند و حتی قیمت آن‌ها از نسخه‌های فیزیکی که در بازار رقابتی به فروش می‌روند هم بیشتر باشد. در حال حاضر قیمت بازی‌های دیجیتالی سونی نسبت به بازار رقابتی بیشتر است.»

در ادامه گفته‌شده که افزایش 175 درصدی قیمت بازی‌های دیجیتالی نسبت به نسخه فیزیکی دیده‌شده و سونی مجاز به چنین قیمت‌گذاری‌هایی در بازار ویدیو گیم نیست. برای نمونه در اروپا قیمت نسخه فیزیکی بازی‌های پلی استیشن 5 حدود 60 تا 70 دلار است اما قیمت نسخه دیجیتالی بعضی بازی‌ها تا 90 دلار هم بالا رفته است. مشتریان پلی استیشن مدت‌هاست از این سیاست سونی انتقاد می‌کنند و ممکن است بالاخره به نتیجه هم برسند.

لازم است بدانید که این‌یک شکایت اولیه است و همه افراد می‌توانند در دنیای امروزه از حق دادخواهی استفاده کنند. هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین شکایتی موفق به تسلیم شرکت سونی شود و حتی ممکن است شاهد برگزاری دادگاه رسمی هم نباشیم.

انحصارطلبی در زمینه فروشگاه‌های دیجیتالی اخیراً اپل را هم به دادگاه کشانده است و Epic Games مدارک زیادی به‌منظور کاهش درصد سود اپل از فروشگاه اپ استور ارائه کرده است. ممکن است سونی هم مانند اپل مجبور به پاسخگویی در پیشگاه قاضی باشد.پ

در پارسی گیم بخوانید:

  1. راهنمای خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 + قیمت
  2. سرمایه‌گذاری جدید سونی: ادغام سرویس ارتباطی Discord با کنسول پلی استیشن

منبع: GameInformer

نوشته پای سونی به دادگاه کشیده شد: انحصارطلبی در زمینه فروش بازی‌های دیجیتالی اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.