تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 می 2021 - 18:37
کد خبر : 37287

پروژه ساخت نیروگاه بادی در سطح دریا در آمریکا تصویب می‌شود

پروژه ساخت نیروگاه بادی در سطح دریا در آمریکا تصویب می‌شود

پروژه ساخت نیروگاه بادی در سطح دریا در آمریکا تصویب می‌شود اولین پروژه احداث نیروگاه بادی در دریا در مقیاس تجاری و بزرگ در ایالات متحده آمریکا از دولت جو بایدن اجازه ساخت گرفت. مصوبه جدید دولت فدرال ا..

پروژه ساخت نیروگاه بادی در سطح دریا در آمریکا تصویب می‌شود

اولین پروژه احداث نیروگاه بادی در دریا در مقیاس تجاری و بزرگ در ایالات متحده آمریکا از دولت جو بایدن اجازه ساخت گرفت. مصوبه جدید دولت فدرال ایالات متحده آمریکا به این کشور توانایی رشد چشمگیر بخش انرژی باد را پس از سال‌ها عدم نظارت قانونی برای پروژه‌های پیشنهادی دریایی می‌دهد.

جاه طلبی‌های بزرگ آمریکا برای ایجاد نیروگاه‌های بادی در سطح دریا

وزارت کشور ایالات متحده آمریکا به پروژه جدیدی با نام واینیار ویند اجازه نصب حداکثر ۸۴ توربین در سواحل ماساچوست را داد. پس از اتمام این پروژه، واینیار ویند می‌تواند تا ۸۰۰ مگاوات برق را تولید کند که این مقدار برای ۴۰۰ هزار خانه کافی است. این به معنی افزایش چشمگیر ظرفیت نیروگاه‌های بادی موجود در دریا برای ایالات متحده آمریکا است. در حال حاضر، تنها دو نیروگاه بادی دریایی کوچک در سواحل شرقی این کشور وجود دارد و تنها می‌تواند ۴۲ مگاوات برق تولید کند.

دولت جو بایدن آرزو‌های بزرگی برای ارتقاء نیروگاه‌های بادی موجود در سطح دریا در آمریکا دارد. هدف دولت جو بایدن تولید ۳۰ هزار مگاوات انرژی از باد‌های موجود در سطح دریا تا سال ۲۰۳۰ است. این پروژه بخشی از یک برنامه بزرگ برای مقابله با تغییرات آب و هوا با دستیابی به ۱۰۰ درصد برق با استفاده از انرژی پاک تا سال ۲۰۳۵ است.

مطالب مرتبط:

  • کمپانی فورد یک صفحه نمایش ۶ هزار متر مربعی در دفتر مرکزی خود نصب خواهد کرد

  • اپل در مزرعه خورشیدی خود از باتری های تسلا استفاده خواهد کرد

  • مزرعه‌های عمودی و آبکشت، راه حلی مناسب برای آینده‌ای بدون آب

وزیر کشور آمریکا یعنی دب هالند در بیانیه‌ای گفت:

به نظر می‌رسد که آینده انرژی پاک در اختیار ایالات متحده آمریکا است. تصویب این پروژه گام مهمی در جهت پیشبرد اهداف دولت جدید آمریکا برای ایجاد مشاغل جدید در این کشور ضمن مبارزه با تغییرات آب و هوا و قدرت بخشیدن به کشور ما است.

اروپا در حال حاضر با تولید بیش از ۲۵ هزار مگاوات انرژی برق به وسیله نیروگاه‌های بادی موجود در سطح دریا، از بقیه کشور‌ها جلوتر است. در سطح جهانی، وقتی صحبت از تولید برق می‌شود، استفاده از باد و انرژی خورشیدی برای تولید برق در حال افزایش است. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر ۹۰ درصد از رشد جهانی تولید برق در سال ۲۰۲۰ را تشکیل داده است و انتظار می‌رود همین روند در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز ادامه داشته باشد.

استفاده از انرژی باد و خورشید برای تولید برق در حال افزایش است

واینیار ویند برای اولین بار برنامه ساخت پروژه خود را برای تصویب در فدرال در سال ۲۰۱۷ ارائه کرد، اگرچه پیش زمینه‌های این پروژه از سال ۲۰۰۹ در دست اجرا است. اکنون و با توجه به اینکه تولید این پروژه شروع شده است، طبق پیش بینی‌های توسعه‌دهندگان، این پروژه تا سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

واینیار ویند که مجوز خود را از دفتر مدیریت انرژی دریایی وزارت کشور آمریکا دریافت کرده است، شروع خوبی برای بیش از ده پروژه دیگر نیروگاه‌های بادی دریایی است که در انتظار تأیید فدرال هستند. این خبر خوبی برای صنایع مربوطه نیز است، از جمله کشتی‌سازی.

برای ساخت پروژه‌های جدید به کشتی‌های تخصصی نیاز است، اما سازندگان کشتی در سرمایه‌گذاری برای ساخت و ساز‌های جدید مردد بودند تا اینکه پروژه‌های بزرگ مجوز ساخت را دریافت کنند.

منبع: The Verge

0منبع مقاله

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.