تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 ژانویه 2021 - 11:20
کد خبر : 23238

گزارش: TSMC قصد دارد قیمت تراشه‌های خودرو را ۱۵ درصد افزایش دهد

گزارش: TSMC قصد دارد قیمت تراشه‌های خودرو را ۱۵ درصد افزایش دهد

گزارش: TSMC قصد دارد..

گزارش: TSMC قصد دارد قیمت تراشه‌های خودرو را ۱۵ درصد افزایش دهد

پاندمی بیماری کرونا به طور جدی روی زنجیره تأمین چندین شرکت فناوری تأثیر گذاشته است و برخی نیز با کمبود قطعات اصلی موردنیاز خود روبرو شده‌اند. با این تأثیری که روی شرایط تولید پدید آمده است، تولیدکنندگان به دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند.

انتظار می‌رود شرکت TSMC، به عنوان پیشروترین تولیدکننده تراشه‌های قراردادی در جهان، همین کار را برای تراشه‌های جدید خودرویی خود انجام دهد؛ دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم از سوی این شرکت تایوانی، احتمالاً کمبود جهانی قطعات محسوب می‌شود.

طبق گزارش جدیدی که به تازگی منتشر شده، Advanced Integrated Circuits یا VIS، واحد تراشه خودرو یا زیرمجموعه شرکت TSMC در حال بررسی افزایش قیمت تا ۱۵ درصد است؛ این در حالی‌ست که سایر تولیدکنندگان نیز چنین قصدی را دنبال می‌کنند.

اگر تولیدکنندگان تصمیم بگیرند قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش دهند، شاهد دومین دور افزایش قیمت از پائیز گذشته خواهیم بود. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این افزایش قیمت ممکن است از اواخر فوریه یا اوایل مارس میلادی اعمال شود.

با افزایش قیمت برای اجزای اصلی نظیر تراشه‌ها، قیمت کلی خودروهای هوشمند (Smart Car) نیز ممکن است افزایش یابد؛ این موضوع می‌تواند سرعت استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی در جهان را کاهش دهد که البته در حال حاضر نیز با افزایش روبرو شده است.

در همین حال، سامسونگ قرار است با شرکت تسلا روی تولید تراشه‌های ۵ نانومتری EUV برای رانندگی خودکار همکاری کند؛ گفته می‌شود همکاری این دو غول دنیای فناوری در حال حاضر در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد. انتظار می‌رود طی ماه‌های گذشته اطلاعات بیشتری در این باره منتشر گردد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.