تاریخ انتشار : جمعه 8 اکتبر 2021 - 8:13
کد خبر : 45460

گوگل از اپل خواست از استاندارد جدید پیام رسانی RCS پشتیبانی کند

گوگل از اپل خواست از استاندارد جدید پیام رسانی RCS پشتیبانی کند

گوگل از اپل خواست از استاندارد جدید پیام رسانی RCS پشتیبانی کند هیروشی لاکهایمر (Hiroshi Lockheimer) نایب رئیس ارشد گوگل از اپل خواسته است تا از RCS به‌عنوان نسل بعدی استاندارد پیام‌رسانی که انتظار می..

گوگل از اپل خواست از استاندارد جدید پیام رسانی RCS پشتیبانی کند

هیروشی لاکهایمر (Hiroshi Lockheimer) نایب رئیس ارشد گوگل از اپل خواسته است تا از RCS به‌عنوان نسل بعدی استاندارد پیام‌رسانی که انتظار می‌رود به‌زودی جایگزین SMS شود پشتیبانی کند. لاکهایمر در صحبت‌های خود گفته است: «ما از همه شرکت‌ها می‌خواهیم که به توسعه این استاندارد کمک کنند و ما اینجاییم که به آن‌ها کمک کنیم.»

استاندارد RCS به تدریج در حال تبدیل شدن به یک روش پیام‌رسانی است. گوگل بیشترین نقش را در توسعه آن داشته و به‌تازگی از آن به‌عنوان یک راهکار پیش‌فرض پیام‌رسانی در برخی از گوشی‌های اندرویدی استفاده کرده است. البته این استاندارد هنوز راه زیادی برای کامل شدن در پیش دارد، اما قطعاً مزیت‌های زیادی نسبت به SMS خواهد داشت. گوگل بعد از انجام توافقاتی که با اپراتورهای آمریکایی برای پشتیبانی از این استاندارد داشته، حالا قصد دارد که از اپل در این زمینه پیشی بگیرد. اپل هنوز صحبتی درباره احتمال پشیبانی گوشی‌های آیفون از استاندارد RCS نکرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شرکت درنهایت چه تصمیمی در این زمینه می‌گیرد.

مطالب مرتبط:

  • گوگل بیشترین کلمه جستجوشده در مرورگر بینگ بوده است

  • پوستر گوشی پیکسل ۶ گوگل توسط یک خرده‌فروشی آلمانی منتشر شد + قیمت

گوگل برای تبدیل RCS به استاندارد پیش‌فرض پیام‌رسانی در گوشی‌های اندرویدی تلاش زیادی کرده است. این شرکت از آغاز ماه مارس امسال، توافقاتی با اپراتورهای آمریکایی داشته تا آن‌ها را متعهد به پشتیبانی از اپلیکیشن مسیج گوگل به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض بر روی گوشی‌های فروخته‌شده توسط این اپراتورها کند. گوگل تاکنون با اپراتورهای T-Mobile، ورایزن و AT&T مذاکراتی داشته و توافقاتی نیز با آن‌ها امضا کرده است. به این ترتیب، از سال آینده میلادی کاربرانی که از SMS برای ارسال پیام استفاده می‌کنند خواهند توانست به RCS نیز سویئچ کنند. این استاندارد دارای روش تایپ بهتر، چت‌های گروهی بهتر و پیام‌های چندرسانه‌ای بزرگتری خواهد بود.

گوگل

نکته مهم دیگر درباره استاندارد RCS این است که این استاندارد از روش رمزگذاری سرتاسری نیز برای چت‌های یک‌به‌یک پشتیبانی می‌کند. این بدین معنی است که کاربران اندرویدی بیشترین سطح امنیت را نسبت به کاربران آیفون در هنگام ارسال پیام خواهند داشت. هک شدن اخیر شرکت پیام‌رسانی Syniverse نشان می‌دهد که روش رمزگذاری سرتاسری تا چه اندازه برای پیام‌رسانی اهمیت دارد.

البته روش RCS مشکلات خاص خودش را نیز دارد. در مورد اپلیکیشن آی‌مسیج، این امکان وجود دارد که پیام‌ها هنگام سوئیچ کردن بین گوشی‌ها پاک بشوند. RCS همچنین استانداری است که توسط گوگل رهبری می‌شود و اجرای آن از طریق توافقاتی است که این شرکت با اپراتورهای خاص انجام داده است؛ بنابراین ممکن است محدودیت‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد.

با این‌حال، به نظر می‌رسد که RCS سرانجام جایگزین SMS خواهد شد، البته به شرط آنکه اپل از آن پشتیبانی کند. هرچه اپراتورهای بیشتری از این استاندارد استفاده کنند و کاربران بیشتری به امن نبودن SMS پی ببرند، اپل نیز برای استفاده از RCS تحت فشار قرار خواهد گرفت.

منبع: The Verge

منبع مقاله

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.