تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 می 2021 - 8:17
کد خبر : 41253

آخرین خبرها از دادگاه اپل و اپیک گیمز

آخرین خبرها از دادگاه اپل و اپیک گیمز

آخرین خبرها از دادگاه اپل و اپیک گیمز امروز در ادامه روند رسیدگی به شکایت اپیک گیمز از اپل به‌خاطر حذف بازی فورتنایت از روی اپ استور، مدارک جالبی توسط میشل اشمید (Michael Schmid) مدیر توسعه کسب‌وکارها..

آخرین خبرها از دادگاه اپل و اپیک گیمز

امروز در ادامه روند رسیدگی به شکایت اپیک گیمز از اپل به‌خاطر حذف بازی فورتنایت از روی اپ استور، مدارک جالبی توسط میشل اشمید (Michael Schmid) مدیر توسعه کسب‌وکارهای بازی‌های اپ استور ارایه گردید

به گزارش بلومبرگ، اشمید امروز در دادگاه گفت که بازی فورتنایت در طول دو سالی که قبل از حذف شدن‌اش از اپ استور روی این پلتفرم حضور داشته است، حداقل ۱۰۰ میلیون دلار حق کمیسیون به اپل پرداخت کرده است. اشمید به مقدار دقیق این پرداخت‌ها اشاره نکرده و در پاسخ به این سوال قاضی دادگاه که آیا میزان پرداختی‌ها بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده است گفته که پاسخ دادن به این سوال برایش خوب نخواهد بود.

مطالب مرتبط:

  • همه چیز درباره نبرد اپیک گیمز و اپل در دادگاه

  • تعلیق پرونده ضد انحصاری اپیک در مقابل اپل در استرالیا به مدت سه ماه

بازی فورتنایت دقیقاً زمانی از اپ استور حذف شد که اپیک اقدام به ایجاد پلتفرم پرداخت اختصاصی خودش در داخل این بازی کرد. اپل ادعا کرد که اپیک با این کار قوانین این شرکت را نقض کرده و به همین خاطر مجبور شده است فورتنایت را از اپ استور حذف کند.

اپل در طول مدت ۳۰ ماهی که از فورتنایت در اپ استور میزبانی کرده است، حداقل ۱۰۰ میلیون دلار از اپیک گیمز گرفته است

به گفته یک تحلیگر مطرح به نام سنسور تاور (Sensor Tower)، کاربران فورتنایت حدود ۱.۲ میلیارد دلار برای خریدهای داخل بازی فورتنایت از طریق اپ استور خرج کرده‌اند. ۳۰ درصد حق کمیسیونی که اپل از اپیک بابت بابت این درآمد دریافت کرده است چیزی حدود ۳۵۴ میلیون دلار می‌شود. اپیک همه تلاش خود را می‌کند تا نشان دهد اپل به‌طرز غیرمنصفانه‌ای سودهای بالایی از طریق اپ استور کسب کرده و همین موضوع سلطه اپل و مونوپولی این شرکت را ثابت می‌کند.

اشمید که سرپرست گروه مذاکره‌کننده اپل با اپیک گیمز بوده است، امروز سخنان قبلی خود درباره میزان پولی که اپل برای پرموت کردن بازی فوتنایت خرج کرده تایید کرد. او امروز تکرار کرد که اپل در طول ۱۱ ماه آخری که فورتنایت روی اپ استور حضور داشته است حدود ۱ میلیارد دلار برای تبلیغ آن خرج کرده است.لارن موسکویتز (Lauren Moskowitz) وکیل اپیک گیمز امروز در دادگاه گفت که اپل از مابه‌التفاوت پولی که از اپیک دریافت کرده و۱میلیارد دلاری که برای تبلیغ فورتنایت خرج کرده درآمد خوبی به دست آورده است.

میزان درآمدی که اپل از بابت خریدهای داخل بازی فورتنایت در طول ۳۰ ماه حضور آن در اپ استور کسب کرده حداقل ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. اما این میزان پول، در مقایسه با ۲۲ میلیاردی که اپل سال گذشته از بابت حق کمیسیون‌هایش در اپ استور دریافت کرده عدد ناچیزی است.

انتظار می‌رود تیم کوک مدیرعامل اپل هفته آینده در دادگاه شهادت دهد

قطعاً شرکت‌های دیگری مانند نتفلیکس و اسپاتیفای که رقابت جدی با اپل بر سر موضوع اپل تکس (Apple Tax ) دارند، دادگاه این شرکت با اپیک گیمز را با توجه ویژه‌ای دنبال می‌کنند.

البته روز جمعه این هفته، روز بزرگی برای دادگاه این دو شرکت خواهد بود، چراکه تیم کوک مدیرعامل اپل برای اولین بار در این دادگاه حضور پیدا خواهد کرد. تیم کوک بنا به درخواست قاضی قرار است اولین شاهدی باشد که در این دادگاه شهادت می‌دهد. انتظار می‌رود که هفته آینده شاهد آخرین بحث‌ها و دفاعیات دو شرکت در دادگاه باشیم.

از آنجاییکه دادگاه اپل و اپیک از نوع دادگاه‌های بدون هیئت منصفه است، حکم نهایی آن توسط قاضی یونه گونزال راجرز (Yvonne Gonzales Rogers) صادر خواهد شد. روز جمعه احتمالاً چیزهایی هم درباره استیو جابز مدیرعامل سابق اپل خواهیم شنید. تیم حقوقی اپیک چندین بار در دادگاه گفته‌اند که جایز معتقد بود اپ استور نباید این همه پول از بابت حق کمیسیون‌ها دریافت کند.

اما حالا می‌بینیم که اپ استور تبدیل به یکی از منابع اصلی کسب درآمد اپل شده است. اپیک تلاش می‌کند تا نشان دهد اپل برای تبدیل کردن اپ استور به آنچه که اکنون شاهدش هستیم، رفتار مونوپولی در پیش گرفته است. براساس گفته‌های فیل شیلر (Phil Schiller) از مدیران سابق اپل، این شرکت از ژوئن سال ۲۰۱۷ حداقل ۲۰ میلیارد دلار از طریق اپ استور کسب درآمده داشته است.

هر حکمی که از طرف قاضی یونه گونزال راجرز صادر شود، مطمئناً بازار سخت‌افزارها و نرم‌فزارهای موبایلی را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این قاضی درنهایت چه تصمیمی می‌گیرد.

منبع: Phone Arena

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.