تاریخ انتشار : دوشنبه 19 فوریه 2024 - 21:56
کد خبر : 507050
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آرامش در میان طوفان،کنترل استرس بسته هستند

آرامش در میان طوفان،کنترل استرس

آرامش در میان طوفان،کنترل استرس

این کتاب برای کنترل استرس به کمک شما آمده‌است! زندگی کاری در جهان مدرن و عصر دیجیتال یک بحران پررنگ را به زندگی همه ما اضافه کرده است: اضطراب! اضطراب و استرسی که با اضافه‌شدن فاکتورهای غیر‌قابل پیش‌بینی مانند قطعی برق، نوسانات بازار و‌… شدت بسیار بیشتری می‌گیرد. به همین دلیل لزوم مطالعه کتاب‌هایی مانند

این کتاب برای کنترل استرس به کمک شما آمده‌است!

زندگی کاری در جهان مدرن و عصر دیجیتال یک بحران پررنگ را به زندگی همه ما اضافه کرده است: اضطراب!

اضطراب و استرسی که با اضافه‌شدن فاکتورهای غیر‌قابل پیش‌بینی مانند قطعی برق، نوسانات بازار و‌… شدت بسیار بیشتری می‌گیرد.

به همین دلیل لزوم مطالعه کتاب‌هایی مانند «یادداشت‌هایی برای سیاره پر استرس» اnike ads 2018 baltimore ravens trikot jackson haibike sduro fullseven lt 4.0 2019 haibike sduro fullseven lt 4.0 2019 verset stella perfume sneakers donna violino nero site vente en ligne vtt amazon chaussure cérémonie femme confortable levi’s farkkutakki Finland deebo samuel jersey josh allen womens jersey monki velour harry styles hoodie champion nike wmns internationalist rosa ز قبل بیشتر شده است.

این کتاب شرحی است از استرس و آسیب روانی، که بودن در شرایط پرتنش دنیای کنونی می‌تواند ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اضطراب در می‌زند!

معرفی کتاب برای کنترل استرس:

بیشتر افراد به‌خوبی از معضلات و آثار فیزیکی فرآورده‌های دنیای مدرن آگاهی دارند و سعی می‌کنند آن را تحت کنترل بگیرند. اما تنها تعداد اندکی به سوی دیگر ماجرا که جنبه‌های روانی زندگی در چنین شرایطی است، توجه دارند.

زندگی زیباست؛ حتی زندگی مدرن. شاید بتوان گفت خصوصا زندگی مدرن! ما از میلیاردها جادوی زودگذر اشباع شده‌ایم. می‌توانیم تلفن همراهمان را برداریم و با افرادی که در نیمکره دیگر زمین زندگی می‌کنند ارتباط برقرار کنیم.

وقتی قصد سفر داشته باشیم می‌توانیم در دنیای مجازی نظر سایر افراد در مورد هتل مورد نظرمان را بدانیم. می‌توانیم با تصاویر ماهواره‌ای تک‌تک جاده‌های شهر تیمبوکو را به نظاره بنشینیم…

شعار شرکت مایکروسافت در دهه‌۹۰ سوالی بود که البته جوابی نداشت: «امروز می‌خواهید کجا باشید؟» اما در عصر دیجیتال این سوال پاسخ دارد: همه جا

در پاسخ به جمله معروف فیلسوف سورن کی‌یر کگارد بایستی بگویم شاید اضطراب نتیجه توهم آزادی باشد اما آزادی انتخاب حقیقتا یک معجزه است.

بسیاری از ما شاید گاهی اوقات خود را مضطرب یافته باشیم در شرایطی که دلیلی برای اضطراب وجود ندارد. شاید در این اوقات فکر کنید که مشکل از شماست و متوجه منشأ این اضطراب نشوید.

در یادداشت‌هایی برای سیاره پر‌استرس متوجه می‌شویم که این موضوع طبیعی است و بیشتر افرادی که با اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند، اغلب به‌سختی می‌توانند علتی را برای آن پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: وقتی بمب استرس، کسب‌ وکار را می‌ترکاند!

اضطراب بی دلیل یا کوسه‌های نامرئی؟

ممکن است هیچ خطر محسوسی عملا شما را تهدید نکند اما شما همچنان اضطرابی شدید را تجربه کنید. کتاب برای این شرایط از استعاره کوسه‌های نامرئی استفاده می‌کند؛ کوسه‌هایی که اگر بتوانیم بهتر آنها را بشناسیم، قادر خواهیم بود تا از خودمان در برابر آنها محافظت کنیم. چیزی که واقعا در اینجا اهمیت دارد این است که بتوانیم میان بیماری و اضطراب شدیدی که محیط در ما ایجاد می‌کند، تمایز قائل شویم.

میان احساس استرس داشتن و حقیقتا بیمار‌بودن، دنیایي تفاوت وجود دارد. اما به عنوان مثال میان دو مفهوم گرسنگی عادی و گرسنگی تا حد مرگ تفاوتی وجود ندارد. آنچه که باعث بروز مشکل اول است، باعث بروز مشکل دوم هم هست. اما وقتی حالم روبه‌راه است و تنها کمی استرس دارم، دقیقا همان چیزهایی کمی حالم را خراب می‌کنند که می‌توانند خیلی زیاد حالم را خراب کنند.

بیشتر بخوانید: سبک زندگی استارتاپی: دفاع در برابر حمله اضطراب

در این کتاب ابتدا با شناخت مواردی که به استرس ما دامن می‌زنند می‌توانیم کوسه‌های نامرئی عامل اضطراب خود را بشناسیم و سپس با تغییراتی کوچک، زمینه‌ساز تغییری بزرگ در احوال خود و شیوه زندگی خود باشیم.

در بخش‌های آخر این کتاب می‌توانید ایده‌هایی سازنده را پیدا کنید که به افراد کمک می‌کند یک زندگی به دور از شلوغی، آرام و زیبا را تجربه کنند. زندگی‌اي که به آنها کمک می‌کند تا آرامش و صلح روانی درونی خود را حتی در میان عظیم‌ترین تندبادهای پر‌تنش آن حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم

مشخصات کتاب “یادداشت‌هایی برای سیاره پر استرس” :

  • نویسنده: مت هیگ
  • مترجم: محمد غفوری
  • نشر: شمشاد
  • قیمت: ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان

برای خرید کتاب یادداشت‌هایی برای سیاره پر استرس می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

نوشته آرامش در میان طوفان،کنترل استرس اولین بار در هفته‌نامه شنبه. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.