تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اکتبر 2022 - 16:38
کد خبر : 505526

آشنایی با نرم افزار CRM و کاربرد آن در کسب و کار

آشنایی با نرم افزار CRM و کاربرد آن در کسب و کار

  در این مقاله قصد داریم پیش از هر چیزی پاسخ سوال CRM چیست ؟ را مورد ارزیابی قرار دهیم و سپس بررسی کنیم که واقعا تجهیز یک سازمان یا شرکت به یک نرم افزار  CRM  کاربردی و مفید، چه ضرورتی داشته و این سامانه‌ چه ارزش افزوده‌ای را با خود برای شرکت به همراه خواهد داشت.

 

در این مقاله قصد داریم پیش از هر چیزی پاسخ سوال CRM چیست ؟ را مورد ارزیابی قرار دهیم و سپس بررسی کنیم که واقعا تجهیز یک سازمان یا شرکت به یک نرم افزار  CRM  کاربردی و مفید، چه ضرورتی داشته و این سامانه‌ چه ارزش افزوده‌ای را با خود برای شرکت به همراه خواهد داشت.

پس پیشنهاد می‌کنیم که اگر به فکر توسعه و رونق کسب و کار خود هستید و قصد دارید با خرید نرم افزار CRM، راندمان و عملکرد کار در شرکت خود را بالا ببرید این مقاله مفید و کاربردی را از دست نداده و تا انتها با ما همراه باشید.

 CRM چیست ؟

پیش از این که به بررسی جامع و دقیق پاسخ سوال CRM چیست؟  بپردازیم شاید بهتر باشد معنا و مفهوم لغوی این عبارت را بررسی کنیم. به طور خلاصه عبارت CRM مخفف Customer Relationship Management می‌باشد که ترجمه‌ی این عبارت به زبان فارسی  مدیریت ارتباط با مشتریان است. بنابراین ساده‌ترین برداشتی که از ترجمه‌ی نام این سامانه می‌توان داشت این است که به طور کلی CRM یک سیستم جامع و کاربردی برای مدیریت تمامی ارتباطات و اطلاعات مشتریان می‌باشد که شما را برای سامان‌دهی مشتریان و افزایش بهره‌وری سیستم فروش سازمانتان یاری می‌نماید.

 

همانطور که گفتیم تعریف فوق به نوعی ساده‌ترین و خلاصه‌ترین پاسخی است که می‌توان به سوال   CRM چیست؟   داد و ما اگر بخواهیم نگاهی تخصصی‌تر به این سیستم‌ها و سامانه‌های حرفه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم تمام قابلیت‌ها و امکانات CRM که می‌توانند میزان راندمان کاری و بازدهی سیستم فروش ما را به میزان چشم‌گیری تغییر دهند تک به تک معرفی کرده و آن‌ها را به صورت دقیق مورد مطالعه قرار دهیم.

با توجه به گسترده بودن امکانات CRM و نامحدود بودن قابلیت‌های آن، در ادامه برای این که شما عزیزان بتوانید درک بسیار بهتری نسبت به کاربرد و عملکرد CRM در شرکت‌ها داشته باشید قصد داریم تنها به بررسی برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و امکانات کلی CRM که معمولا مورد توجه شرکت‌ها قرار می‌گیرد بپردازیم و در مقالات کاربردی بعدی، بیشتر این امکانات جذاب را موشکافی کنیم.

بررسی دلیل اهمیت و کاربرد CRM در سازمان

حال که با تعریف کلی نرم افزار CRM آشنا شدید، قصد داریم به ۴ مورد از مهم‌ترین کاربرد‌ها و دلایلی که باعث می‌شوند CRM به یکی از نیازهای اولیه هر کسب و کار برای مدیریت مشتریان و ارتباطات سازمانی تبدیل شود بپردازیم.

مدیریت فرایندهای ارتباط با مشتری

همانطور که گفتیم یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌ها و کاربرد‌های نرم افزار CRM، مدیریت ارتباطات کارشناسان مجموعه‌ی شما با مشتریانتان می‌باشد. در حقیقت نرم افزار  CRM این قابلیت را در اختیار کارشناسان مجموعه‌ی شما قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند تمامی اطلاعات مشتری، نتیجه‌ی تماس‌ها و ارتباطات، صحبت‌های انجام شده با مشتری و پیشنهادات مالی ارائه شده توسط کارشناسان را با جزئیات بسیار بالا ثبت کنند تا در تماس‌های بعدی بتوانند خدمات باکیفیتی را به این افراد ارائه کنند.

به طور کلی ثبت فرایندهای ارتباط با مشتری یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین امکاناتی است که نرم افزار CRM در اختیار شما قرار می‌دهد و این قابلیت می‌تواند در بلند‌مدت تاثیر بسیار مثبتی روی عملکرد کارکنان و راندمان بخش‌های مختلف سازمان داشته باشد.

ایجاد بانک اطلاعاتی از داده‌ها و مشخصات مشتریان

همانطور که گفتیم کارشناسان شما طی فرایند ارائه محصولات یا خدمات به مشتریان می‌توانند تمامی جزئیات و اتفاقات را ریز به ریز درون CRM ثبت کنند که این اقدام پس از مدتی می‌تواند تبدیل به یک بانک اطلاعاتی بسیار ارزشمند و کارآمد برای شما شود.

در حقیقت پس از مدت زمان کوتاهی که شروع به ثبت اطلاعات و داده‌های مرتبط با مشتریان می‌کنید، شما به یک گنجینه‌ی ارزشمند از اطلاعات برای بررسی عملکرد و تحلیل رفتار مشتریان و کارکنانتان دسترسی خواهید داشت که این بانک اطلاعاتی می‌تواند بیش از هر چیزی شما را برای تصمیم‌های جدیدی که برای رشد و توسعه کسب و کارتان می‌گیرید یاری کند.

ایجاد هماهنگی بین واحد‌ها و افراد مختلف سازمان

یکی دیگر از مزایای ثبت فرایندهای ارتباط با مشتریان این است که تمامی بخش‌های سازمان در جریان تمام جزئیات ارتباطات با مشتریان قرار می‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود تا هماهنگی بسیار بالایی بین تمامی کارکنان سازمان شما شکل گیرد. مثلا فرض کنید مشتری شما در اولین تماس اطلاعاتی را به یکی از کارشناسان شما ارائه می‌دهد و آن کارشناس تمامی اطلاعات وی را درون CRM ثبت می‌کند. در روزهای بعد اگر بنا به دلایلی مانند شیفت‌بندی کارکنان، کارشناس دیگری پاسخگوی همان مشتری باشد، با مراجعه به صفحه اخصاصی آن مشتری در CRM می‌تواند در جریان کلیه صحبت‌ها و اطلاعات قرار گرفته و به سرعت مشتری را برای رسیدن به محصول یا خدمات مدنظرش راهنمایی کند.

امکان تحلیل عملکرد کارشناسان و مشتریان شرکت

همانطور که گفتیم کارشناسان شما در هر تماس، اطلاعات زیادی را می‌توانند از مشتریان سازمان دریافت کرده و آن‌ها را روی سیستم ثبت کنند. یکی از قابلیت‌ها و امکانات جذابی که برخی از نرم افزارهای CRM در اختیار شما قرار می‌دهند این است که شما می‌توانید برای ارزیابی عملکرد کارکنان و یا رفتار مشتریانتان این اطلاعات را در کنار یکدیگر قرار داده و به کمک امکاناتی که درون CRM برای شما تهیه شده است آن‌ها را تحلیل کنید.

مثلا شما می‌توانید نتیجه‌ی پیشنهادات مالی یک کارشناس به مشتریان را در طی یک دوره مشخص خروجی گرفته و آن را روی نمودار و جدول‌های مختلف تحلیل کنید تا بتوانید با تصمیمات مدیریتی خودتان میزان فروش یا موفقیت در پیشنهادات مالی آینده سازمان را افزایش دهید.

اولین قدم برای خرید CRM چیست؟

اگر با مطالعه این مقاله و مقالات آموزش CRM به این فکر افتاده‌اید که شرکت یا کسب و کار خود را به این سامانه‌ی کاربردی و مفید تجهیز کنید به شما تبریک می‌گوییم. چرا که قطعا سازمان و کسب و کار شما به زودی با راه اندازی نرم افزار CRM یک تحول چشم‌گیر را تجربه کرده و به میزان قابل توجهی رشد خواهد کرد.

برای راه اندازی و خرید نرم افزار CRM شما باید در قدم اول یک لیست از واحد‌های فعال در سازمان خود و نحوه‌‌ی عملکرد هر بخش تهیه کرده و سپس با یکی از شرکت‌های ارائه دهنده نرم افزار CRM تماس بگیرید. کارشناسان فروش این شرکت‌ها با مطالعه لیستی که از بخش‌های مختلف و عملکرد آن‌ها تهیه کرده‌اید شما را برای تهیه یک CRM جامع و کاربردی متناسب با کسب و کارتان راهنمایی کرده و یک راهکار مفید و کاربردی به شما پیشنهاد خواهند داد.

نرم افزار CRM هوشمند VOIPING

نرم افزار CRM هوشمند ویپینگ یکی از راهکارهای بسیار پیشرفته و نوین برای مدیریت ارتباط با مشتریان و همگام‌سازی این سیستم با مراکز تلفنی تحت شبکه یا VOIP می‌باشد که می‌تواند امکانات و قابلیت‌های بسیار مفید و پیشرفته‌تری نسبت به آن چه در این مقاله مورد ارزیابی قرار دادیم را در اختیار شما قرار دهد تا شما عزیزان بتوانید به کمک این سامانه‌ی هوشمند کسب و کار خود را توسعه داده و سیستم فروش سازمانتان را متحول کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم می‌توانید به صفحه‌ی اصلی نرم افزار CRM مراجعه نموده و یا برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان و تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن: ۰۲۱۹۱۰۰۷۴۴۷ – ۰۲۱۷۴۳۲۷

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.