تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021 - 6:32
کد خبر : 502246

آلفابت رکورد زد؛ بهترین عملکرد در سال ۲۰۲۱

آلفابت رکورد زد؛ بهترین عملکرد در سال ۲۰۲۱

آلفابت رکورد زد؛ بهترین عملکرد در سال ۲۰۲۱ طبق جدیدترین گزارش‌ها، امسال شرکت آلفابت بهترین عملکرد را در بازار سهام داشته است و ارزش سهام این شرکت بیشتر از هر شرکت دیگری رشد داشته است.
ارزش هر سهم آلفا..

آلفابت رکورد زد؛ بهترین عملکرد در سال ۲۰۲۱

طبق جدیدترین گزارش‌ها، امسال شرکت آلفابت بهترین عملکرد را در بازار سهام داشته است و ارزش سهام این شرکت بیشتر از هر شرکت دیگری رشد داشته است.

ارزش هر سهم آلفابت در سال جاری ۶۸ درصد رشد داشته است که بعید به نظر می‌رسد در روزهای باقیمانده از سال ۲۰۲۱ شرکتی بتواند به این رکورد دست پیدا کند. این در حالی است که مایکروسافت با ۵۱ درصد رشد ارزش هر سهم و اپل با ۳۳ درصد در جایگاه دوم و سوم گرفته‌اند. فیس بوک (متا) و آمازون هم به‌ترتیب با ۲۳ و ۵ درصد رشد در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

ما می‌دانیم که آلفابت بخش بزرگی از درآمد خود را از طریق کسب‌وکار تبلیغات گوگل به دست آورده است. ضمن اینکه در جریان شیوع کرونا، مردم بیش از هر زمان دیگری به جستجوی وب و تماشای یوتیوب پرداخته‌اند و از طرفی نیز کسب‌و‌کار ابری گوگل به‌خاطر رشد پدیده کار از راه دور، رشد چشمگیری داشته است.

مطالب مرتبط:

  • کاربران به اپل کمتر از گوگل و آمازون اعتماد دارند

  • روسیه گوگل را به پرداخت جریمه ۹۸ میلیون دلاری محکوم کرد

گوگل در ماه اکتبر امسال گزارش داد که درآمد حاصل از تبلیغات این شرکت در سال ۲۰۲۱ برابر با ۵۳.۱ میلیارد دلار بوده که ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. یوتیوب نیز درآمدی بالغ بر ۷.۲ میلیارد دلار داشته است.

تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که درآمد آلفابت تا پایان سال ۲۰۲۱ با رشد ۳۹ درصدی به ۲۵۴ میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که رشد این شرکت در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ درصد بود.

در حال حاضر، با کاهش شیوع کرونا، بسیاری از کشورها مسافرت را آزاد کرده‌اند و همین‌موضوع میزان حستجوی اینترنای برای سفرها وخرید مخصولات را بار ذیگر افزایش داده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در ماه‌های آینده شاهد رشد چشمگیری در درآمد‌های حاصل از تبلیغات گوگل باشیم.

سایر بخش‌های آلفابت نیز عملکرد خوبی در سال جاری داشته‌اند. درآمدهای خلصل از کسب‌وکار ابری گوگل با رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته به رقم ۴.۹۹ میلیارد دلار رسیده است. البته در این حوزه، سرویس‌های ابری آمازون و مایکروسافت سردمدار هستند و گذشت زمان ثابت خواهد کرد که گوگل تا چه لندازه می‌تواند رقیب جدی برای این شرکت‌ها باشد.

منبع: Chizchina

👍🏻 👎🏻منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.