تاریخ انتشار : شنبه 26 مارس 2022 - 8:07
کد خبر : 504254

آمریکا مالیات وارده بر برخی از محصولات چینی را لغو کرد

آمریکا مالیات وارده بر برخی از محصولات چینی را لغو کرد

آمریکا مالیات وارده بر برخی از محصولات چینی را لغو کرد دفتر نماینده‌ تجاری ایالات متحده‌ آمریکا مالیات وارده بر برخی از محصولات چینی را لغو کرد. از بین محصولاتی که از این پس مالیات 7.5 تا 25 درصدی شام..

آمریکا مالیات وارده بر برخی از محصولات چینی را لغو کرد

دفتر نماینده‌ تجاری ایالات متحده‌ آمریکا مالیات وارده بر برخی از محصولات چینی را لغو کرد. از بین محصولاتی که از این پس مالیات 7.5 تا 25 درصدی شامل آن‌ها نمی‌شود می‌توان به برد مدار چاپی (PCB) اشاره کرد که از آن در ساخت مادربرد و کارت گرافیک استفاده می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا مالیات وارده بر 352 محصول از مجموع 549 محصول چینی را لغو کرد. از بین این محصولات می‌توان به پیشرانه‌های الکترونیکی، برخی قطعات خودرو، مواد شیمیایی، کوله پشتی، دوچرخه، جاروبرقی و بردهای مدار چاپی اشاره کرد. معافیت مالیاتی این محصولات از تاریخ 20 مهر 1400 تا 10 دی 1401 را در بر خواهد گرفت.

وب‌سایت Tom’s Hardware گزارشی را در این خصوص منتشر کرده که در آن به احتمال کاهش قیمت مادربرد و کارت‌های گرافیک اشاره می‌کند. با این وجود، احتمال کاهش قیمت مادربردها بیشتر از کارت‌های گرافیک است چرا که قیمت کارت‌های گرافیک به فاکتورهای دیگری مانند استخراج‌کنندگان رمزارز و اسکالپرها نیز بستگی دارد.

این اتفاق در حالی رخ داده که شرکت‌ انویدیا در ماه دسامبر گذشته از دولت آمریکا درخواست کرده بود تا مالیات وارده بر برخی از محصولات الکترونیکی چینی را لغو کند چرا که به اعتقاد این شرکت، تولید کارت‌ها و تراشه‌های گرافیکی در خارج از کشور چین کمتر از حد لازم بوده و ساخت مراکز تولید این قطعات در کشورهایی مانند آمریکا و ویتنام در گذشته با مشکل مواجه شده بود.

منبع: TechSpot

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.