تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مارس 2022 - 9:02
کد خبر : 503157

آموزش ۹ روش تغییر آیکون برنامه در اندروید

آموزش ۹ روش تغییر آیکون برنامه در اندروید

گوشی های اندرویدی این اجازه را به شما می دهند تا آیکون برنامه هایی که میخواهید را تغییر بدهید 🎨 و آیکن مد نظر خود را قرار دهید. برای انجام این کار چند راه ساده وجود دارد. در این مطلب از انزل وب به آمو..

گوشی های اندرویدی این اجازه را به شما می دهند تا آیکون برنامه هایی که میخواهید را تغییر بدهید 🎨 و آیکن مد نظر خود را قرار دهید. برای انجام این کار چند راه ساده وجود دارد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۹ روش تغییر آیکون برنامه در اندروید می پردازیم.

چگونه آیکون برنامه ها در اندروید تغییر دهیم؟

How to Change App Icon Shapes in Android

یکی از از ویژگی های فوق العاده اندروید این است که شما می توانید تقریبا هر چیزی را شخصی سازی کنید و تنظیمات دلخواه را انجام دهید. یکی از این تنظیماتی که می توانید به دلخواه خود تغییر دهید تغییر آیکون برنامه ها است. شاید شما دوست داشته باشید آیکون یک برنامه را تغییر دهید و یک آیکون جدید برای آن به دلخواه خود بگذارید.

این کار تقریبا ساده است و شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. برای تغییر آیکون در برخی از گوشی های سامسونگ شما نیاز دارید که یک برنامه نصب کنید و به وسیله آن برنامه آیکون های برنامه را تغییر دهید اما در برخی از گوشی ها شما نیازی ندارید که برنامه دیگری نصب کنید به دلیل این که خود گوشی به شما این امکان را می دهد تا آیکون های برنامه را به دلخواه تغییر دهید. در ادامه هر دو مورد را بررسی میکنیم.

قبل از آموزش تغییر آیکون برنامه در اندروید به این مورد دقت کنید که اگر گوشی شما قابلیت عوض کردن آیکون برنامه ها را دارد، این کار را فقط برای برنامه‌ های خود سیستم انجام می‌دهد و برنامه‌هایی که شما روی گوشی دانلود و نصب کرده اید تغییر نمی کند. اگر می خواهید آیکن برنامه های غیر سیستمی تغییر کند باید از برنامه تغییر آیکون برنامه اندروید استفاده کنید.

برای تغییر سایز آیکون و نام برنامه میتوانید مطلب آموزش ۷ روش تغییر سایز آیکون و نام برنامه اندروید را مطالعه کنید.

تغییر آیکون برنامه های سامسونگ بدون نیاز به نصب برنامه

گوشی های سامسونگ گلکسی این قابلیت را دارند تا از طریق تنظیمات تم، پس زمینه، آیکن برنامه ها و … را عوض کنید. اگر شما گوشی سامسونگ دارید نیازی نیس برای تغییر آیکن برنامه ها، برنامه ای روی گوشی نصب کنید از طریق تنظیمات میتوانید این کار را انجام دهید. برای این کار کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

برای تغییر شکل برنامه های گوشی سامسونگ ابتدا باید Settings را باز کنید. میتوانید انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا تنظیمات سریع برای شما باز شود و روی علامت چرخ دنده در بالا گوشه سمت راست ضربه بزنید تا Settings باز شود. اگر حساب سامسونگ ندارید باید یکی بسازید. بعد از باز کردن Settings گزینه Themes را پیدا و روی آن ضربه بزنید تا تم های گوشی شما باز شود. در صفحه جدید در منو پایین صفحه سومین گزینه از سمت چپ یعنی Icons را انتخاب کنید تا آیکون پک ها را مشاهده کنید.

اگر نمیدانید آیکن پک چیست میتوانید مطلب آیکون پک اندروید چیست را مطالعه کنید.

تغییر شکل برنامه های گوشی سامسونگ

شما میتوانید پک های آیکن ها را مشاهده کنید و به دلخواه خود یک مورد را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید. صفحه پک آیکن برای شما باز میشود. برای دریافت آن روی Download ضربه بزنید. صبر کنید تا دانلود آن تکمیل شود. بعد از اتمام دانلود دکمه دانلود به دکمه Apply تغییر میکند. اگر میخواهید این پک روی برنامه های شما اعمال شود روی Apply ضربه بزنید.

برنامه تغییر آیکون برنامه گوشی

تغییر شکل برنامه های گوشی سامسونگ با آیکن های از قبل دانلود شده

اگر قبلا پک آیکن برنامه دانلود کرده اید اما هنوز نصب نکرده اید میتوانید از طریق این روش آن را فعال سازی کنید. برای این کار ابتدا باید Settings را باز کنید. بعد از باز کردن Settings گزینه Themes را پیدا و روی آن ضربه بزنید تا تم های گوشی شما باز شود. روی سه خط بالا ضربه بزنید تا یک منو برای شما باز شود. از منو باز شده گزینه My Stuff را انتخاب کنید.

Awesome icons برنامه تغییر آیکون

در صفحه باز شده از طریق منو بالای صفحه به بخش Icons بروید و بسته آیکنی که قبلا دانلود کرده بودید را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید. صفحه بسته آیکن برای شما باز میشود برای اعمال آن ها روی Apply ضربه بزنید.

تغییر آیکون برنامه های سامسونگ

تغییر آیکون برنامه ها در شیائومی بدون نصب برنامه

گوشی های شیائومی نیز این امکان را دارند تا بدون نیاز به نصب برنامه دیگر آیکون های برنامه را تغییر دهید. برای تغییر آیکون برنامه ابتدا باید برنامه Theme را در گوشی خود باز کنید. در این برنامه شما میتوانید آیکن ها، پس زمینه، صدای زنگ و … را به دلخواه خود تنظیم کنید.

تغییر آیکون برنامه ها در شیائومی

بعد از باز کردن برنامه در منوی پایین صفحه گزینه Profile را انتخاب کنید و بعد از آن روی Icons ضربه بزنید.

برنامه تغییر آیکون برنامه اندروید

در صفحه باز شده شما لیست بسته های آیکون را مشاهده می کنید. با توجه به دلخواه خود می توانید با ضربه زدن بسته مورد نظر را فعال کنید و از آن استفاده کنید. اگر بخواهید به این پک ها اضافه شود میتوانید آیکون پک دلخواه را از طریق همین برنامه دانلود کرده و از اینجا استفاده کنید.

تغییر آیکون برنامه ها در اندروید

حذف آیکون برنامه در اندروید با برنامه Shortcut Maker

برنامه Shortcut Maker به ما کمک میکند تا بتوانیم آیکن های برنامه های خود را تغییر بدهیم. برای این کار ابتدا برنامه Shortcut Maker را دانلود و نصب کنید. بعد از اتمام نصب، برنامه Shortcut Maker را باز کنید و روی Apps ضربه بزنید. در صفحه جدید تمام برنامه های گوشی شما به شما نشان داده میشود. برنامه ای را که قصد دارید آیکن آن تغییر بدهید انتخاب کنید.

تغییر آیکون اندروید بدون لانچر

شما میتوانید از Tap to Edit Label استفاده کنید تا یک نام انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام یا لیبل روی Done کلیک کنید. همچنین شما میتوانید با کلیک بر روی Icons یک آیکن جدید انتخاب کنید. تغییرات دیگری که مد نظر است را اعمال کنید. بعد از اتمام تغییرات روی گزینه آبی رنگ Create Shortcut در سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.

آموزش روش تغییر آیکون برنامه در اندروید

تغییر آیکون برنامه ها در اندروید با عکس های گالری

برنامه دیگری که شما میتوانید برای تغییر آیکون برنامه ها در اندروید از آن استفاده کنید برنامه Awesome Icons است. برای استفاده از Awesome icons برنامه تغییر آیکون ابتدا شما باید Awesome Icons را دانلود و نصب کنید. بعد از اتمام دانلود برنامه، آن را باز کنید و وارد برنامه شوید.

چگونه آیکون برنامه ها در اندروید تغییر دهیم؟

به سمت پایین برنامه اسکرول کنید تا برنامه ای که قصد تغییر آیکن آن را دارید پیدا کنید. بعد از پیدا کردن برنامه دو آیکن در کنار آن مشاهده خواهید کرد یکی آیکن دوربین و دیگری آیکن گالری است.

آموزش تغییر آیکون برنامه در اندروید

اگر قصد دارید از گالری خود آیکن مورد نظر را انتخاب کنید روی آیکن گالری ضربه بزنید. برای بار اول از شما اجازه میخواهد که بتواند وارد گالری شما شود. برای اجازه دادن به برنامه برای استفاده از گالری روی ALLOW ضربه بزنید. اگر میخواهید به وسیله دوربین گوشی آیکن برنامه را مشخص کنید روی نماد دوربین کلیک کنید.

حذف آیکون برنامه در اندروید

حالا شما باید عکس مورد نظر خود که میخواهید آیکن جدید برنامه شما شود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب برای شما صفحه برش عکس باز میشود و به شما این اجازه را میدهد تا قبل از اعمال آیکن تغییراتی در اندازه عکس انجام دهید. شما در این مرحله باید قسمتایی که میخواهید روی آیکن قرار بگیرد را مشخص کنید. شما میتوانید برای تغییر اندازه عکس از گوشه های مربع بگیرید و بکشید تا عکس کوچک و بزرگ شود.

تغییر آیکون برنامه ها در اندروید

در آخر بعد از انجام تغییرات برای ذخیره سازی تغییرات روی Crop در بالا سمت راست ضربه بزنید.

برنامه تغییر آیکون برنامه اندروید

در آخر روی OK در گوشه سمت راست کلیک کنید. با این کار یک میانبر جدید برای برنامه شما با آیکنی که انتخاب کردید ایجاد میشود.

تغییر آیکون برنامه ها در شیائومی

به صفحه اصلی گوشی خود برگردید. در اینجا میتوانید برنامه خود را با آیکن جدید مشاهده کنید. اگر بخواهید میتوانید برنامه با آیکن قدیمی را از روی صفحه Delete کنید.

تغییر آیکون برنامه

Awesome icons برنامه تغییر آیکون

در روش قبل دیدیم که بوسیله برنامه Awesome Icons میتوانید عکس هایی که در گالری ذخیره کردیم را به عنوان آیکن برنامه ها تنظیم کنیم. حالا اگر شما عکس مناسبی به عنوان آیکن برنامه در گالری نداشته باشید چه میتوان کرد؟ نگران نباشید این برنامه این مشکل را نیز حل کرده است و یک سری آیکن را در اختیار شما میگزارد. برای انتخاب این آیکن ها برنامه Awesome Icons را باز کنید. روی نماد سه خط روی هم در بالا گوشه سمت چپ ضربه بزنید تا یک منو برای شما باز شود.

تغییر آیکون اندروید بدون لانچر

در ابتدا نصب این برنامه آیکون پکی ندارد. اگر بار اول است که وارد برنامه مبشوید باید چند آیکون پک برا گوشی خود نصب کنید. برای این کار گزینه Get more icons را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. با این کار یک لیست از آیکن ها برای شما باز میشود.

تغییر آیکون برنامه های سامسونگ

در این لیست شما میتوانید انواع مختلف آیکن ها را مشاهده کنید. روی بسته آیکن مورد نظر ضربه بزنید تا صفحه دانلود و نصب باز شود.

Awesome icons برنامه تغییر آیکون

صفحه جدیدی برای شما باز میشود. شما ابتدا باید این آیکن را دانلود کنید. برای دانلود و نصب آن روی Install کلیک کنید. بعد از اتمام این آیکن برای شما فعال و قابل استفاده میشود.

تغییر آیکون برنامه ها در اندروید

بعد از اتمام شما مجددا باید به برنامه Awesome Icons بازگردید و روی سه خط در بالا گوشه سمت چپ ضربه بزنید.

برنامه تغییر آیکون برنامه اندروید

گزینه Icon packs را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

تغییر آیکون برنامه ها در شیائومی

ابتدا روی سه نقطه بالا سمت راست و بعد روی Refresh ضربه بزنید تا صفحه رفرش شود. با این کار پک آیکنی که دانلود کرده اید را مشاهده خواهید کرد.

تغییر آیکون برنامه

مجددا به صفحه اول برنامه بازگردید جایی که میتوانید برنامه های اندرویدی خود را درون برنامه ببینید.

تغییر آیکون اندروید بدون لانچر

به سمت پایین اسکرول کنید تا برنامه ای که قصد تغییر آیکن آن را دارید مشاهده کنید. این بار کنار آیکن اصلی برنامه سه آیکن ددیگر مشاهده میکنید. یکی برای گالری و یکی برای دوربین و آیکن سوم برای پک آیکنی هست که دانلود کرده اید. روی هر آیکنی که میخواهید ضربه بزنید تا آیکن برنامه شما تغییر کند. روی OK کلیک کنید تا یک میانبر جدید برای برنامه ایجاد شود.

تغییر آیکون برنامه های سامسونگ

مجددا به صفحه اصلی گوشی خود برگردید. در اینجا میتوانید برنامه خود را با آیکن جدید مشاهده کنید. اگر بخواهید میتوانید برنامه با آیکن قدیمی را از روی صفحه Delete کنید.

Awesome icons برنامه تغییر آیکون

شما از این برنامه برای تغییر آیکون واتساپ و هر برنامه دیگری که بخواهید میتوانید استفاده کنید و آیکن های مورد علاقه خود را روی برنامه ها بگذارید.

برنامه تغییر آیکون برنامه اندروید Nova

برنامه تغییر آیکون برنامه گوشی Nova (لانچر) نه تنها برای تعویض آیکن برنامه بسیار مفید است بلکه تنظیمات بیشتری را برای شخصی سازی برنامه ها در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید راحت تر کار کنید و تنظیمات بیشتری را اعمال کنید. برای تغییر سبک آیکن ها به وسیله این برنامه میتوانید مسیر Nova Settings > Look & feel > Icon style را طی کنید. در اینجا شما میتوانید آیکن برنامه خود را شخصی سازی کنید و به دلخواه خود تغییر دهید.

آموزش روش تغییر آیکون برنامه در اندروید

برنامه تغییر آیکون برنامه گوشی X Icon Changer

اگر شما از اندروید ۱۲ استفاده میکنید برنامه تغییر آیکون برنامه اندروید X Icon Changer میتواند انتخاب خوبی باشد. این برنامه طیف وسیعی از گزینه های سفارشی سازی را دارد که شما به وسیله آن میتوانید آیکن برنامه های خود را تغییر دهید و به شکل دلخواه در بیاورید. برنامه X Icon Changer کلی بسته آیکن دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. حتی میتوانید آیکن برنامه را از گالری خود انتخاب کنید و سایز آن را تغییر دهید و برای برنامه خود استفاده کنید.

تغییر آیکون اندروید بدون لانچر

نرم افزار های دیگر تغییر آیکون برنامه ها در اندروید

برنامه های دیگری به غیر از برنامه های معرفی شده وجود دارند که شما به وسیله آن ها میتوانید آیکن های برنامه خود را تغییر دهید. برای دیدن این برنامه ها ابتدا گوگل پلی را باز کنید و در قسمت نوار جست جو custom icons را تایپ کنید و روی Enter ضربه بزنید. این کار باعث میشود لیستی از برنامه هایی که برای تغییر آیکن برنامه های اندرویدی هستند به شما نمایش داده شود. شما میتوانید این برنامه ها را مشاهده کنید و نظرات کاربران آن را بخوانید در نهایت تصمیم به دانلود هر کدام گرفتید میتوانید روی برنامه ضربه بزنید و گزینه سبز رنگ Install را برای نضب فشار دهید. بعد از نصب برنامه روی گوشی میتوانید از آن استفاده کنید.

تغییر آیکون واتساپ

همچنین مطلب آموزش ۸ روش تغییر دکمه های پایین صفحه گوشی اندروید میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به تغییر آیکون اندروید بدون لانچر و معرفی برنامه تغییر آیکون برنامه اندروید پرداختیم. آیا شما توانستید از برنامه تغییر آیکون برنامه گوشی استفاده کنید و آیکن برنامه های خود را تغییر دهید؟ شما میتوانید در بخش دیدگاه نظرات، پیشنهادات و سایر تجربیات خود را در زمینه تغییر آیکون برنامه ها در اندروید با ما به اشتراک بگذارید.

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.