تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اکتبر 2021 - 8:15
کد خبر : 45975

آنتوتو : ۸ ترجیح کاربران درباره مشخصات گوشی‌های هوشمند چیست؟

آنتوتو : ۸ ترجیح کاربران درباره مشخصات گوشی‌های هوشمند چیست؟

آنتوتو : ۸ ترجیح کاربران درباره مشخصات گوشی‌های هوشمند چیست؟ بازار گوشی‌ هوشمند هرچند یک بازار پیچیده است، اما به نظر می‌رسد سلایق مشتریان به‌سرعت در حال تغییر است. برای مثال، اگر چند سال پیش حافظه دا..

آنتوتو : ۸ ترجیح کاربران درباره مشخصات گوشی‌های هوشمند چیست؟

بازار گوشی‌ هوشمند هرچند یک بازار پیچیده است، اما به نظر می‌رسد سلایق مشتریان به‌سرعت در حال تغییر است. برای مثال، اگر چند سال پیش حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت برای اکثر گوشی‌های هوشمند کافی بود، اما حالا این حافظه حتی در مدل‌های رده‌پایین‌تر یک سری پرچمدار هم طرفدار ندارد. این موضوع درباره سایر مشخصات گوشی‌های هوشمند هم صادق است.

مطالب مرتبط:

  • عملکرد بهتر دوربین آیفون ۱۳ مینی نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس در بنچمارک DxOMark

  • نتایج بنچمارک تراشه A15 اپل فاش شد

وب‌سایت آنتوتو (AnTuTu) در جدیدترین نظرسنجی خود، لیستی از ترجیهات کاربران گوشی‌های هوشمند را در سه ماهه سوم امسال منتشر کرده است که دید بهتری در این زمینه به ما می‌دهد. آنتوتو جنبه‌های مختلف یک گوشی هوشمند مانند نمایشگر، پردازنده، حافظه داخلی، رم و موارد دیگر را بررسی کرده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

سایز نمایشگر: نمایشگرهای بزرگتر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند

در حالیکه چند سال پیش نمایشگرهای ۵ اینچی یک استاندارد عمومی برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد، اما حالا حتی نمایشگرهای ۶ اینچی هم مورد ترجیح کاربران نیستند. براساس چارتی که آنتوتو ارائه کرده است، اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند نمایشگرهای ۶.۶ اینچی را ترجیح می‌دهند. این کاربران شامل ۳۲.۴ درصد از کل افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی بوده‌اند. نمایشگرهای ۶.۷ اینچی هم مورد ترجیح حدود ۲۰ درصد از کاربران بوده‌اند و این بدین معنی است که نمایشگرهای ۶.۶ و ۶.۷ اینچی در مجموع موردعلاقه بیش از نصف کاربران بوده‌اند. این در حالی است که فقط ۳.۱ درصد از کاربران نمایشگرهای ۵.۵ تا ۶ اینچی را ترجیح داده‌اند. همنین موضوع باعث شده تا گوشی‌های کوچکتر سهم بسیار کمتری از بازار را تشکیل بدهند و به همین‌خاطر شرکت‌هایی مانند اپل در حال حذف این مدل‌ها از سری‌های خودشان هستند.

آنتوتو

رزولوشن نمایشگر: نمایشگرهای با رزولوشن بالا محبوبیت زیادی در بین کاربران ندارند

یک جنبه دیگر از گوشی‌های هوشمند، وضوح نمایشگر آن‌هاست. هرچند نمایشگرهای با رزولوشن بالا به‌فور در بازار یافت می‌شوند، اما این نمایشگرها طبق بررسی آنتوتو محبوبیت چندانی در بین کاربران ندارند. طبق این بررسی، نمایشگرهای 1080P که در اکثر گوشی‌های هوشمند استفاده شده‌اند، مورد ترجیح ۶۰.۶ درصد از کاربران بوده‌اند. در حال حاضر هرچند بسیاری از گوشی‌های رده‌بالاتر از نمایشگرهای با رزولوشن بالاتر از 1080P استفاده می‌کنند، اما اکثر گوشی‌های میان‌رده به سراغ این این نوع نمایشگرها نرفته‌اند و دلیل آن هم این است که اولاً هزینه آن‌ها بالاتر است و ثانیاً رزولوشن 1080P تا حد بسیار زیادی توانسته نیازهای کاربران را برآورده کند و نیازی به رزولوشن‌های بالاتر نباشد. بنابراین استفاده از نمایشگرهای با رزولوشن بالاتر از 1080P نه‌تنها قیمت دستگاه را بالاتر می‌برد بلکه مصرف انرژی آن را نیز افزایش می‌دهد.

آنتوتو

نرخ نوسازی نمایشگر: نرخ نوسازی بالاتر اهمیت زیادی برای کاربرن دارد

هرچند نرخ نوسازی بالاتر نمایشگر، همانند رزولوشن بالا، مصرف شارژ بیشتری دارد، اما ظاهراً این ویژگی برای کاربران ضروری‌تر از رزولوشن بالاست. براساس چارتی که آنتوتو ارائه کرده است، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز با ۴۱.۶ درصد همچنان بیشترین طرفدار را در بین کاربران دارد. اما این بدین معنا نیست که نرخ‌های بالاتر محبوبیت زیادی در بین کاربران ندارند؛ چراکه نرخ ۱۲۰ هرتز سهم ۴۱.۳ درصدی و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز سهمی مابین دو نرخ فوق در بین کاربران داشته‌اند.

آنتوتو

تراشه: تراشه‌های کوالکام محبوبیت بیشتری نسبت به مدیاتک دارند

مدیاتک هرچند بزرگترین تامین‌کننده تراشه گوشی‌های هوشمند است و حتی بالاتر از کوالکام قرار دارد، اما به اندازه کوالکام در بین کاربران محبوب نیست. در حالیکه اکثر تراشه‌های مدیاتک در گوشی‌ها میان‌رده استفاده می‌شوند تراشه‌های کوالکام بیشتر در گوشی‌های رده‌بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این‌حال، چارت ارائه شده توسط آنتوتو نشان می‌دهد که ترجیح ۶۱.۸ درصد از کاربران تراشه‌های کوالکام است و فقط ۱۹.۱ درصد از آن‌ها تراشه‌های مدیاتک را ترجیح داده‌اند. یکی از دلایلی که کاربران، کوالکام را به مدیاتک ترجیح داده‌اند این است بنچمارک‌ اکثر تراشه‌های کوالکام قابل‌دسترس‌تر است و کاربران با مقایسه آن‌ها می‌توانند انتخاب‌های بهتری داشته باشند.

آنتوتو

تعداد هسته‌های پردازشی: ترجیح کاربران تراشه‌هایی با هشت هسته پردازشی است

بررسی آنتوتو نشان می‌دهد که میزان محبوبیت تراشه‌های هشت هسته‌ای در بین کاربران که شامل محصولاتی از شرکت‌های کوالکام، مدیاتک، های سیلیکون و سایر برندها می‌شود ۹۹.۱ درصد است. با این حال، تراشه‌های ده هسته‌ای و چهار هسته‌ای هم طرفدارانی در بین کاربران داشته‌اند و نمی‌توان گفت که به‌کلی حذف شده‌اند.

آنتوتو

حافظه رم: رم ۶ گیگابایتی دیگر محبوب نیست

حافظه رم یکی از مهمترین بخش‌هایی که کاربران در هنگام خرید گوشی هوشمند به آن توجه دارند. رم‌های پایین‌تر را هرچند می‌توان با استفاده از بهینه‌سازی‌های نرم‌افزای استفاده کرد، اما چارت آنتوتو نشان می‌دهد که رم‌های کمتر از ۸ گیگابایت دیگر مورد ترجیح کاربران نیستند. طبق این چارت، رم‌های ۸ و ۱۲ گیگابایتی در مجموع ۷۶.۴ از انتخاب کاربران را به خودشان اختصاص داده‌اند (رم ۸ گیگابایت ۴۹.۸ درصد و رم ۱۲ گیگابایت ۲۶.۶ درصد). این در حالی است که رم ۶ گیگابایت کم‌کم در حال رنگ باختن است و کاربران دیگر علاقه‌ای به آن ندارند. البته گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده همچنان از این رم استفاده می‌کنند بطوریکه این رم در کنار رم ۴ گیگابایت در مجموع ۲۱.۹ درصد از ترجیح کاربران را تشکیل داده‌اند ( رم ۶ گیگابایت ۱۶.۶ درصد و رم ۴ گیگابایت فقط ۵.۳ درصد). این آمار نشان می‌دهد که کاربران به مزیت رم بالاتر واقف شده‌اند.

آنتوتو

حافظه داخلی: حافظه ۱۲۸ گیگابایت حالا تبدیل به نقطه شروع شده است

طبق بررسی آنتوتو، کمترین حافظه‌ای که مورد قبول کاربران بوده است حافظه ۱۲۸ گیگابایت است. حافظه ۵۱۲ گیگابایت و بالاتر از آن، محبوبیت چندانی در بین کاربران نداشته‌اند، بطوریکه سهم این حافظه فقط ۲.۶ درصد بوده است. این در حالی است که حافظه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در مجموع ۸۹.۹ درصد از ترجیح کاربران را به خودشان اختصاص داده‌اند (حافظه ۱۲۸ گیگابایت ۴۴.۶ درصد و حافظه ۲۵۶ گیگابایت ۴۵.۳ درصد). حافظه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایت هم درمجموع بین ۸ درصد از کاربران طرفدار داشته‌اند.

آنتوتو

نسخه اندروید

هر زمان نسخه‌های اصلی اندروید عرضه شده‌اند، سازندگان برتر گوشی هوشمند، زودتر از بقیه شرکت نسبت به عرضه نسخه بتای آن اقدام کرده‌اند. هرچند در طول دو سال گذشته، شرکت‌های بیشتری به این جمع اضافه شده‌اند، اما بررسی آنتوتو نشان می‌دهد که سهم اندروید ۱۱ در بین کاربران ۶۷.۹ درصد بوده است که نسبت به سه ماهه قبلی رشد چندانی نداشته است. این موضوع نشان می‌دهد که همچنان حدود ۳۰ درصد از کاربران از نسخه‌های پایین‌تر اندروید استفاده می‌کنند. اندروید ۱۲ هم که به‌تازگی عرضه شده است، هنوز نرخ استفاده پایینی در بین کاربران دارد و به نظر می‌رسد گوگل هنوز راه زیادی برای توسعه آن دارد.

آنتوتو

نتیجه‌گیری

هرچند آنتوتو آمار دقیقی از تعداد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خود ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد که تعداد شرکت‌کنندگان اندرویدی بیشتر از شرکت‌کنندگان آی او اس بوده است. شاید اگر فقط کاربران آی او اس در این نظرسنجی شرکت می‌کردند، نتایج دیگری به‌ویژه در بخش حافظه رم حاصل می‌شد؛ اما در بخش نمایشگر و حافظه داخلی احتمالاً تفاوت زیادی بین ترجیح کاربران اندرویدی و آی او اس وجود نمی‌داشت.

نظر شما درباره نظرسنجی آنتوتو چیست؟ کدامیک از ویژگی‌های یک گوشی هوشمند برای شما اهمیت زیادی دارد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Gizchina

منبع مقاله

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.