تاریخ انتشار : یکشنبه 10 ژانویه 2021 - 13:30
کد خبر : 3257

آیا پیکسل ۵ از بازگشت گوشی های فلزی حکایت دارد؟

آیا پیکسل ۵ از بازگشت گوشی های فلزی حکایت دارد؟

آیا پیکسل ۵ از بازگش..

آیا پیکسل ۵ از بازگشت گوشی های فلزی حکایت دارد؟

زمانی وجود داشت که پنل پشتی گوشی‌ها از فلز ساخته شده بود و برخی گوشی‌ها مانند HTC One M7 و نکسوس ۶ ساخت هواوی دارای طراحی برجسته‌ای در این زمینه بودند. با این حال، اوضاع تغییر کرد و اکنون اکثر گوشی‌ها دارای پنل شیشه‌ای هستند، اما به لطف پیکسل ۵ گوگل ممکن است طراحی فلزی بار دیگر به صنعت گوشی‌های هوشمند بازگردد.

گوگل پیکسل ۵ – نخستین گوشی از دوره جدید محصولات فلزی؟

گوگل با عرضه پیکسل ۵ راه تازه‌ای را در بخش گوشی‌های هوشمند آغاز کرده است. برخلاف نسخه‌های قبلی، این گوشی پرچمدار نیست ولی یک میان‌رده با کیفیت است. البته این تنها تغییر نیست و پیکسل ۵ با وجود پشتیبانی از شارژ بی‌سیم توانسته آلومینیوم را جایگزین گوریلا گلس در پنل پشتی کند و این باور قدیمی که گوشی‌های با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نمی‌توانند دارای قاب فلزی باشند را کنار زده است. گوگل در رابطه با طراحی پیکسل ۵ اذعان می‌کند که قسمت قرارگیری سیم‌پیچ مربوط به شارژ بی‌سیم دارای یک برش است و آنها پنل را با یک لایه رزین زیستی پوشانده و سپس آن را پرداخت کرده‌اند و به این شکل قبل از لایه نهایی رنگ توانسته‌اند سیستم شارژ بی‌سیم را مخفی کنند. باید دید در آینده چه تعدادی از تولیدکنندگان گوشی‌های همراه به سراغ این نوع طراحی خواهند رفت. برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا مزایا و معایب استفاده از فلز را بررسی کنیم.

روند طراحی قسمت پشتی گوگل پیکسل ۵

مزایای استفاده از فلز در طراحی

مقرون به‌صرفه بودن: برخلاف شیشه که در صورت آسیب دیدن هزینه جایگزینی آن زیاد است، استفاده از فلز می‌تواند در بلندمدت مقرون به‌صرفه باشد. برای مثال، هزینه جایگزینی شیشه پشتی آیفون ۱۱ و سری گلکسی S20 به ترتیب ۱۲۹ و ۹۹ دلار است. گوشی‌های دیگر هزینه تعمیر کمتری دارند که به طور نمونه، هزینه تعویض شیشه وان پلاس ۸T حدود ۳۸ دلار قیمت دارد.

بادوام بودن: فلز نسبت به پلاستیک و شیشه بادوام‌تر است و نسبت به این مواد مقاومت بیشتری در هنگام سقوط دارد.

سبک ورن بودن: فقط به این خاطر که یک گوشی از فلز ساخته شده دلیل نمی‌شود که دارای وزن زیادی باشد. پیکسل ۵ با وجود باتری ۴۰۸۰ میلی‌‌آمپر ساعتی ۱۵۱ گرم وزن دارد و این در حالی است که آیفون ۱۲ پرو با باتری ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعتی ۱۸۹ گرم وزن دارد.

معایب استفاده از فلز در طراحی

گرمایش: با اینکه شاید اتلاف گرما در فلز به‌ خوبی انجام شود، اما یکی از اصلی‌ترین مشکلات گوشی‌های فلزی تولید گرمای زیاد است. با این حال، در چند سال اخیر تولیدکنندگان توانسته‌اند با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند سیستم خنک‌‌کننده مایع، خنک‌کننده هوا، استفاده از صفحه‌های گرافیتی و لوازم جانبی خنک‌کننده دمای تولید شده توسط گوشی را کاهش دهند.

ایجاد اختلال: معروف است که فلز امواج فرکانسی را مسدود می‌کند و به همین دلیل نیز در گوشی‌هایی که دارای پنل فلزی هستند شاهد استفاده از یک ماده دیگر در بخش آنتن یا استفاده از باندهای آنتن هستیم که به کمک آنها سیگنال آنتن به دستگاه می‌رسد. البته از آنجایی که تولیدکنندگان توانسته‌اند راه‌حل این مشکل را پیدا کنند، به نظر می‌رسد دیگر نباید به این مسئله به عنوان یک مشکل نگاه کنیم.

نتیجه کلی

به صورت کلی از آنجایی که برای نقطه‌ضعف‌های استفاده از فلز در چند سال اخیر راه‌حل‌های مختلفی پیدا شده است، دیگر نباید مشکلی برای استفاده از این ماده در گوشی‌های هوشمند شاهد باشیم. با این حال، انتظار نمی‌رود با وجود پیدا شدن راه‌هایی برای استفاده از فلز در کنار پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، همه کمپانی‌های تولیدکننده گوشی همراه به استفاده از فلز روی بیاورند. اگر تولیدکنندگان بخواهند گوشی‌های بادوام‌تری به بازار عرضه کنند، استفاده از فلز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.