تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 نوامبر 2021 - 7:39
کد خبر : 46801

آیفون تاشو اپل احتمالاً مجهز به یک لولای کامپوزیتی خواهد بود

آیفون تاشو اپل احتمالاً مجهز به یک لولای کامپوزیتی خواهد بود

آیفون تاشو اپل احتمالاً مجهز به یک لولای کامپوزیتی خواهد بود اپل به‌تازگی پتنتی برای یک دستگاه تاشو به ثبت رسانده که ممکن است مربوط به یک آیفون یا یک مک بوک پرو تاشو باشد. این پتنت با عنوان «دستگاه‌ها..

آیفون تاشو اپل احتمالاً مجهز به یک لولای کامپوزیتی خواهد بود

اپل به‌تازگی پتنتی برای یک دستگاه تاشو به ثبت رسانده که ممکن است مربوط به یک آیفون یا یک مک بوک پرو تاشو باشد. این پتنت با عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی با لولاهای اصطکاکی کامپوزیت الیافی» به ثبت رسیده و به نظر می‌رسد صحبت از یک فناوری جدید برای صنعت دستگاه‌های تاشو است.

مطالب مرتبط:

  • اپل ظاهراً در حال کار روی دو آیفون تاشو است

  • کو: اپل تاچ آیدی زیرنمایشگر و آیفون تاشو را تا سال ۲۰۲۳ معرفی نخواهد کرد

در توضیحات این پتنت آمده است:

لولای کامپوزیت الیافی ممکن است با استفاده از متریالی مانند الیاف کربن ساخته بشود. دستگاه الکترونیکی مذکور ممکن است یک لایه منعطف مانند یک نمایشگر منعطف داشته باشد که ساختار لولا را پوشش بدهد.

پتنت اپل به یک لولای نازک اما مستحکم برای آیفون تاشو اشاره دارد

اپل در پتنت خود گفته است:

این دستکاه الکترونیکی می‌تواند یک یا چند لولا داشته باشد که با استفاده از یک لولای اصطکاکی به هم وصل شده باشند. این لولای اصطکاکی می‌تواند از جنس الیاف کربن یا سایر الیاف‌های کامپوزیتی باشد. استفاده از این متریال، به کاهش حجم لولا کمک خواهد کرد و از طرفی استحکام آن را بالا خواهد برد.

در ادامه پتنت آمده است:

اگر دقت لازم در این زمینه صورت نگیرد ممکن است به حجیم‌تر شدن و ضعیف‌تر شدن لولا بینجامد که این کار می‌تواند استفاده مکرر از این دستگاه را با مشکل مواجه کند. در یک لولای اصطکاکی، ساختار لولاها به همدیگر فشار وارد می‌کنند تا بتواند ساختار کلی لولا را در جای خود نگه دارد. در عین‌حال، فشار آن‌ها به بکدیکر نباید بیش از حد باشد.

آیفون تاشو

دستگاه‌هایی که در پتنت آنها برای استفاده از این فناوری اشاره شده است عبارتند از: گوشی‌های همراه، تبلت‌ها، رایانه‌ها، هدفون‌ها کنترلرها، دستگاه‌های انگشتی، ساعت‌های هوشمند، پوشیدنی‌ها، صفحه‌کلیدها، ماوس‌ها، ریموت کنترل‌ها، اسپیکرها، دوربین‌ها، نمایشگرها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی.

اپل پتنت‌های دیگری نیز برای سایر قطعات موردنیاز یک آیفون تاشو به ثبت رسانده است

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل در حال توسعه یک آیفون تاشو است. این شرکت اخیرا پتنتی برای یک باتری تاشو به ثبت رسانده که ممکن است در داخل آیفون تاشوی خود از آن استفاده کند. مینگ‌چی کو، تحلیلگر مطرح حوزه تکنولوژی، اوایل امسال گفته بود که اپل در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون آیفون تاشو با نمایشگر ۸ اینچی اولد سامسونگ عرضه خواهد کرد.

کو معتقد است که اپل علیرغم عقب بودن از رقبای خود در بخش گوشی‌های تاشو، درنهایت خواهد توانست پیشتاز این بازار بشود. به نظر او، بازار تاشو در سال‌های آینده فقط شامل گوشی‌ها تاشو نخواهد بود و محصولات دیگری نیز در بر خواهد گرفت.

نظر شما درباره پتنت جدید اپل چیست؟ آیا فکر می‌کنید اپل درنهایت می‌تواند برنده بازار گوشی‌های تاشو باشد؟

منبع: PhoneAr

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.