تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 ژانویه 2021 - 7:00
کد خبر : 5372

آیفون ۱۳ مجهز به پردازنده A15 خواهد بود

آیفون ۱۳ مجهز به پردازنده A15 خواهد بود

آیفون ۱۳ مجهز به پرد..

آیفون ۱۳ مجهز به پردازنده A15 خواهد بود

طبق آخرین اخبار از رسانه های ژاپنی، اپل در حال آماده‌سازی محصولات جدید زیادی برای عرضه در سال ۲۰۲۱ است. اکنون می‌دانیم که این شرکت آیفون ۱۳ را برای امسال در نظر دارد و این سری همانند آیفون ۱۲ دارای چهار مدل خواهد بود اما پردازنده A15 را برای اولین بار عرضه می‌کند. در این راستا، شرکت TSMC با اپل برای آزمایش تراشه‌های نسل جدید همکاری می‌کند.

اپل یکی از آن شرکت‌هایی است که در گذشته نشت اطلاعاتی از آن به ندرت اتفاق می‌افتاد و فقط در مراسم رونمایی از محصولات اپل، از مشخصات آن‌ها مطلع می‌شدیم. اما اخیرا منبعی ادعا می‌کند که اپل در تراشه A15 از نسل دوم فرآیند ۵ نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد. بنابراین عملکرد آن در مقایسه با نسل قبلی بسیار بهتر خواهد بود و مصرف باتری آن نیز بهبود یافته است.

اخبار موجود در زنجیره تامین نیز نشان می‌دهند که برای تراشه A16 در سال ۲۰۲۲، اپل و TSMC از فناوری ۴ نانومتری استفاده خواهند کرد که باعث بهبود عملکرد و بازده انرژی می‌شود. طبق گفته‌های قبلی، تفاوت زیادی بین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ وجود ندارد. به ویژه ابعاد سری آیفون ۱۳ همانند سری ۱۲ است اما ضخامت آن کمی بیشتر خواهد بود. ضخامت ماژول دوربین عقب آیفون ۱۳ نیز کمی افزایش یافته است و اپل قصد دارد از شیشه یاقوت کبود برای پوشاندن کل ماژول دوربین استفاده کند. دوربین آیفون ۱۳ با برجستگی کوچکتر شبیه آیپد پرو ۲۰۲۰ خواهد بود. این سری همچنین از صفحه‌نمایش LTPO OLED استفاده می‌کند که دارای نرخ تازه‌سازی آن ۱۲۰ هرتز خواهد بود.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.