تاریخ انتشار : یکشنبه 10 ژانویه 2021 - 17:00
کد خبر : 3486

آیپد مینی جدید به نمایشگر ۸٫۴ اینچی مجهز خواهد بود

آیپد مینی جدید به نمایشگر ۸٫۴ اینچی مجهز خواهد بود

آیپد مینی جدید به نم..

آیپد مینی جدید به نمایشگر ۸٫۴ اینچی مجهز خواهد بود

پس از شایعات قبلی درباره به‌روزرسانی‌های آینده آیپد پرو و نسل ۹ آیپد که امسال انتظار عرضه آن را داریم، گزارش جدید حاکی از آن است که اپل در حال کار بر روی نسل ششم آیپد مینی است. آیپد مینی ۶ از یک نمایشگر ۸٫۴ اینچی با حاشیه‌های کوچکتر بهره می‌برد.

در مارس ۲۰۱۹، اپل پس از ۴ سال نسخه جدید آیپد مینی، یعنی نسل پنجم آن را عرضه کرد. آیپد مینی ۵ به یک چیپ ست ۷ نانومتری A12 Bionic مجهز است و اپل پشتیبانی از نسل اول قلم اپل Pencil را نیز به این دستگاه اضافه کرد. در طی سال مالی ۲۰۲۰، به علت بیماری همه‌گیری بیماری کرونا، اپل شاهد رشد مجدد فروش تبلت‌های خود بود. این شرکت ۲۳٫۷۲ میلیارد دلار واحد آیپد در سال مالی ۲۰۲۰ با سود ۱۱٫۵٪ سالانه فروخته است. برخی از کارمندان شرکت‌ها مجبور به کار در خانه شده‌اند و کودکان نیز برای آموزش در منزل و نیازهای آموزشی از راه دور به تبلت روی آورده‌اند. علاوه بر این، آیپدها گزینه سرگرمی مناسبی برای کاربران هستند.

طبق شایعات منتشر شده، اپل در ماه مارس قصد دارد تا از نسل ششم آیپد مینی رونمایی کند. یک سایت ژاپنی طبق منابع خود در زنجیره تأمین اپل، می‌گوید شاید بزرگترین پیشرفت آیپد مینی جدید، نمایشگر بزرگ‌تر باشد که انتظار می‌رود ۸٫۴ اینچ در مقایسه با صفحه‌نمایش ۷٫۹ اینچی مورد استفاده در تمام نسخه‌های قبلی آیپد مینی باشد. این تبلت دارای پورت اتصال Lightning در پایین قاب خود است و برخلاف نسل جدید آیپد ایر، تاچ آیدی را در حاشیه پایین نگه می‌دارد. در نسل چهارم آیپد ایر سنسور اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده است.

این گزارش حاوی یادداشتی است که توسط تحلیلگر مشهور> مینگ-چی کو ارائه شده است. این تحلیلگر هشت ماه پیش اعلام کرد که آیپد مینی ۲۰۲۱ از یک صفحه‌نمایش ۹ اینچی با حاشیه کم همانند نسل سوم آیپد ایر و فناوری mini-LED بهره می‌برد. این دستگاه می‌تواند همراه با پردازنده فعلی اپل، یعنی A14 Bionic عرضه شود. این پردازنده در آیپد ایر ۲۰۲۰ و سری آیفون ۱۲ نیز موجود است. این تبلت با استفاده از فناوری ۵ نانومتری TSMC تولید می‌شود و شامل جهشی عظیم در تعداد ترانزیستورهای داخل هر تراشه از ۸٫۵ میلیارد به ۱۱٫۸ میلیارد است که باعث می‌شود مدار مجتمع جدید قدرتمندتر و بسیار کارآمد باشد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.