تاریخ انتشار : شنبه 14 آگوست 2021 - 12:28
کد خبر : 44081

اتحادیه اروپا قانون شارژر مشترک موبایل ها را بررسی می کند

اتحادیه اروپا قانون شارژر مشترک موبایل ها را بررسی می کند

اتحادیه اروپا قانون شارژر مشترک موبایل ها را بررسی می کند تنوع اتصالات شارژر گوشی‌های هوشمند ار سال ۲۰۱۱ کاهش یافته اما حالا اتحادیه‌ اروپا به‌دنبال ارائه‌ی راه حلی جهانی برای این موضوع است. براساس گز..

اتحادیه اروپا قانون شارژر مشترک موبایل ها را بررسی می کند

تنوع اتصالات شارژر گوشی‌های هوشمند ار سال ۲۰۱۱ کاهش یافته اما حالا اتحادیه‌ اروپا به‌دنبال ارائه‌ی راه حلی جهانی برای این موضوع است. براساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا که بخش اجرایی اتحادیه‌ اروپا است، در حال بررسی طرحی برای ایجاد راه حل استفاده از شارژر مشترک برای گوشی‌های هوشمند می‌باشد. انتظار می‌رود که این طرح در ماه سپتامبر (شهریور) ارائه شود.

مطالب مرتبط:

  • اتحادیه اروپا آمازون را به دلیل نقض حریم خصوصی افراد ۸۸۸ میلیون دلار جریمه کرد

به احتمال زیاد، اپل بیشترین ضرر را از سوی این طرح دریافت خواهد کرد. براساس مطالعاتی که به دستور کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۹ انجام شد، اتصالات لایتینگ تنها در ۲۱ درصد ار گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۷۹ درصد گوشی‌ها از اتصالات میکرو USB و یا USB-C بهره می‌برند. هنوز اطلاعات بیشتری از این طرح در دسترس نیست اما قاون‌گذاران پارلمان اروپا در گذشته به این طرح رای مثبت داده بودند.

دلیل اصلی یکپارچه‌سازی شارژر گوشی‌ها، کاهش آسیب به محبط زیست و افزایش راحتی کاربران می‌باشد. اپل در این خصوص اعلام کرده که راه حل شارژر مشترک موجب آسیب‌‌دیدن خلاقیت شده و در صورتی که کاربران تصمیم به استفاده از شارژرهای مشترک بگیرند، کوهی از پسماندهای الکترونیکی به‌وجود خواهد آمد. این کمپانی همچنین اعلام کرده که صنعت گوشی‌های هوشمند در حال حرکت به سمت استفاده از اتصالات USB-C بوده و نیازی به وضع قوانین جدید نمی‌باشد.

نظر شما در مورد این طرح اتحادیه‌ اروپا چیست؟ آیا این طرح موجب کاهش و یا افزایش آسیب وارده به محیط زیست خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.