تاریخ انتشار : شنبه 26 مارس 2022 - 10:36
کد خبر : 504260

اتحادیه اروپا: واتساپ و آی مسیج باید با اپلیکیشن های پیام رسان کوچکتر همکاری کنند

اتحادیه اروپا: واتساپ و آی مسیج باید با اپلیکیشن های پیام رسان کوچکتر همکاری کنند

اتحادیه اروپا: واتساپ و آی مسیج باید با اپلیکیشن های پیام رسان کوچکتر همکاری کنند اتحادیه اروپا به‌تازگی قانونی را به تصویب رسانده است که به موجب آن اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بزرگتر مثل واتساپ و آی مسیج ..

اتحادیه اروپا: واتساپ و آی مسیج باید با اپلیکیشن های پیام رسان کوچکتر همکاری کنند

اتحادیه اروپا به‌تازگی قانونی را به تصویب رسانده است که به موجب آن اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بزرگتر مثل واتساپ و آی مسیج باید زمینه‌ای را برای همکاری با سایر اپلیکیشن‌ها فراهم بکنند. این قانون از ماه اکتبر امسال اجباری خواهد شد.

طبق این قانون، اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ، فیسبوک مسنجر و آی مسیج باید اجازه دهند اپلیکیشن‌های پیام‌رسان کوچکتر با آن‌ها همکاری کنند.

این قانون باعث خواهد شد تا انحصار شرکت‌هایی مانند اپل و فیسبوک در بخش اپلیکیشن‌های پیام‌رسان شکسته شود. برای مثال، شما در حال حاضر برای ارسال پیام از طریق آی مسیج فقط می‌توانید از اپلیکیشن آی مسیج اپل استفاده کنید، اما با وضع این قانون شما با استفاده از سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی نیز خواهید توانست این کار را انجام دهید.

مطالب مرتبط:

  • تهیه پشتیبان از واتساپ در گوگل درایو محدود می شود
  • واتساپ قابلیت نظرسنجی در گروه را ارائه می کند

با این حال، از آنجائیکه بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی از روش رمزگذاری سرتاسری برای ارسال پیام استفاده می‌کنند هنوز معلوم ‌نیست که همکاری این اپلیکیشن‌ها با یکدیگر چگونه خواهد بود. اتحادیه اروپا در بیانیه خود گفته است که همکاری این اپلیکیشن‌ها در بخش‌های مختلف به‌صورت مدت‌دار خواهد بود. برای مثال، در مورد پیام‌های شخصی، این مدت سه ماه خواهد بود یا در مورد پیام‌های متنی گروهی دو سال و در مورد تماس‌های صوتی یا تصویری چهار سال خواهد بود.

مطمئنا شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک و اپل تمایلی به انجام این نوع همکاری نخواهند داشت، چراکه آن‌ها به‌دنبال انحصار هستند و نمی‌خواهند بخشی از درآمدهای خود را از این طریق از دست بدهند. اتحادیه اروپا گفته است شرکت‌هایی که از این قانون تبعیت نکنند باید ۲۰ درصد از درآمد سالانه خود را به‌عنوان جریمه پرداخت بکنند. در صورت تکرار، این رقم ۲۰ درصد خواهد شد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش اپل و فیسبوک ‌نسبت به این قانون جدید اتحادیه اروپا چه خواهد بود. نظر شما درباره این قانون‌ چیست؟

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.