تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 ژانویه 2021 - 15:30
کد خبر : 5763

اجرای اوبونتو روی آیفون ۷ جیلبریک شده

اجرای اوبونتو روی آیفون ۷ جیلبریک شده

اجرای اوبونتو روی آی..

اجرای اوبونتو روی آیفون ۷ جیلبریک شده

فرایند جیلبریک باعث می‌شود تا کاربران بتوانند چندین اصلاح و سایر تغییرات را در سیستم عامل iOS انجام دهند. اما به‌تازگی، یکی از کاربران اخیراً تصمیم گرفته است که فراتر از تغییرات معمول رفته و سیستم عامل اوبونتو را روی آیفون نصب کند. این آزمایش توسط کاربر شناخته‌شده به‌عنوان «newhacker1746» در وب‌سایت ردیت به اشتراک گذاشته شد.

به گفته کاربر مذکور، آیفون ۷ مورد استفاده در طی مراحل کار به دلیل مشکلی در حافظه داخلی دیگر کار نمی‌کرد. این زمانی است که کاربر تصمیم گرفت سیستم عامل دیگری را از طریق اتصال اترنت USB روی دستگاه نصب کند.

هسته اوبونتو استفاده‌شده در این آزمایش تنها با تراشه A10 فوژن آیفون ۷ سازگار است

این فرایند به ابزار جیلبریک checkra1n نیاز دارد که مبتنی بر بهره‌برداری سخت‌افزاری غیر قابل کنترل «checkm8» است. همچنین، هسته‌ای که برای اجرای اوبونتو در آیفون استفاده می‌شود، به نظر نمی‌رسد که علاوه بر A10 فوژن با تراشه‌های دیگر سازگار باشد. بنابراین، این کار باید در آیفون ۷ انجام شود.

پس از یک فرایند طولانی و پیچیده، این کاربر با موفقیت توانست نسخه arm64 اوبونتو ۲۰٫۰۴ (توزیع محبوب لینوکس) را بر روی آیفون اجرا کند. نتیجه را می‌توانید در فیلم زیر مشاهده کنید که سیستم عامل را در حالت Command Line در تلفن راه‌اندازی می‌کند:

اگرچه این موضوع ممکن است برای اکثر کاربران مفید نباشد، اما همیشه جالب است که ببینید جیلبریک در دستگاه های اپل چه چیزی را فعال می‌کند. همان‌طور که توسط iDownloadBlog که برای اولین بار آزمایش را مشاهده کرد، اشاره شده است، توسعه‌دهندگان همچنین با استفاده از checkra1n موفق شده‌اند سیستم عامل اندروید را روی آیفون ۷ اجرا کنند.

اگر یک کاربر خبره هستید، دستورالعمل‌های اجرای اوبونتو در آیفون ۷ را می‌توانید در این پست وب‌سایت ردیت پیدا کنید. همچنین، می‌توانید با ۱۰ نکته و ترفند برای افزایش طول عمر باتری گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس در تکفارس آشنا شوید.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.