تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 ژانویه 2021 - 14:00
کد خبر : 25954

احتمال پشتیبانی آیفون ۱۳ از وای فای ۶E قوت گرفت

احتمال پشتیبانی آیفون ۱۳ از وای فای ۶E قوت گرفت

احتمال پشتیبانی آیفو..

احتمال پشتیبانی آیفون ۱۳ از وای فای ۶E قوت گرفت

اپل اخیراً سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۲ را راهی بازار کرده است و با این حساب می‌توان گفت که کاربران در سال گذشته میلادی برای اولین بار شاهد انتشار محصولات مجهز به شبکه ۵G از سوی این تولیدکننده آمریکایی بودند. با این حال گزارش‌های غیرسمی اخیر اشاره می‌کنند که شاید این شرکت تمرکز بیشتری را روی قابلیت‌های ارتباطی محصولاتش صرف کند.

اگر به آخرین گزارشی که توسط وب‌سایت Mac Rumors منتشر شده، استناد کنیم، انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۳ همراه با پشتیبانی از وای فای ۶E منتشر و به بازار عرضه شود. شرکت اسکای ورکس (Skyworks) سازنده قطعات نیمه‌هادی از جمله تامین‌کنندگانی به شمار می‌آید که می‌تواند دستیابی به چنین فناوری را برای اپل محقق کند. این ویژگی توسط تراشه‌های Broadcomm دست‌یافتنی است که حال به غیر از سامسونگ، می‌تواند برای اپل هم راه چاره باشد. در حقیقت اگر اطلاع ندارید باید ذکر کنیم که این تراشه‌ها پیش‌تر درون گلکسی S21 الترا را نیز استفاده شده بودند و به همین خاطر سامسونگ موفق شد تا در آخرین پرچم‌دار خود که به زودی راهی بازار می‌شود، فناوری وای فای ۶E را فراهم سازد.

کمی هم به خود وای فای ۶E بپردازیم؛ اصلاً این فناوری چیست؟ در حقیقت وای فای ۶E از بسیاری جهت کاملاً شبیه وای فای ۶ پایه عمل می‌کند و در عوض کارایی بیشتر، تاخیر کمتر و نرخ انتقال داده بیشتری دارد. با این حال با توجه به باند ۶ گیگاهرتزی وای فای ۶E، نمی‌توان به سادگی از کنارش رد شد. در واقع گفتنی است که وای فای ۶ باندی بین ۲.۴ تا ۵ گیگاهرتز دارد.

اداره FCC به تازگی در همین زمینه قوانین جدیدی را تصویب کرده است که اجازه استفاده از فرکانس ۱۲۰۰ مگاهرتز در باند ۶ گیگاهرتزی داخل ایالات متحده حتی بدون مجوز را هم ممکن می‌سازد. این قانون جدید مسلماً راه معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند به وای فای ۶E را هموارتر و وسوسه تولیدکننده این محصولات را دوچندان می‌کند.

انتظار می‌رود که سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر سال جاری میلادی معرفی شود. اگر چه چندین ماه تا معرفی و البته عرضه این دستگاه‌ها باقی مانده است، اما چه کسی از دریافت اطلاعات بیشتر بدش می‌آید؟ بنابراین وب‌سایت تکفارس را دنبال کنید.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.