تاریخ انتشار : شنبه 22 می 2021 - 11:20
کد خبر : 41902

اسنپ تامین‌کننده نمایشگر عینک واقعیت افزوده خود را به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد

اسنپ تامین‌کننده نمایشگر عینک واقعیت افزوده خود را به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد

اسنپ تامین‌کننده نمایشگر عینک واقعیت افزوده خود را به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد اسنپ شرکت WaveOptics را به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. این شرکت، تامین‌کننده نمایشگرهای عینک های واقعیت افز..

اسنپ تامین‌کننده نمایشگر عینک واقعیت افزوده خود را به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد

اسنپ شرکت WaveOptics را به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. این شرکت، تامین‌کننده نمایشگرهای عینک های واقعیت افزوده جدید اسنپ به نام Spectacle است. این قرارداد که بزرگترین قرارداد اسنپ تابه‌حال است، نشان‌دهنده عزم جدی این شرکت برای تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی بازار عینک های واقعیت افزوده است.

شرکت WaveOptics صاحب یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های نمایشگر واقعیت افزوده دنیاست. این فناوری، از طریق یک سطح شفاف، مانند شیشه، اجازه همپوشانی اشیاء مجازی با دنیای واقعی را می‌دهد. اسنپ از نمایشگرهای این شرکت در عینک های واقعیت افزوده جدید خود یعنی Spectacle استفاده کرده است که این هفته معرفی شدند. البته این عینک ها قرار نیست به‌طور گسترده تولید شوند و فقط در دسترس عد‌ه‌ای محدودی از توسعه‌دهندگان فناوری واقعیت افزوده قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

  • اسنپ عینک واقعیت افزوده جدید خود را معرفی کرد

  • اپل به یک شرکت لیزر که فناوری های واقعیت افزوده را می سازد، ۴۱۰ میلیون دلار می‌دهد

شرکت WaveOptics که در سال ۲۰۱۴ در انگلیس تاسیس شد، تاکنون بیش از ۶۵ میلیون دلار در بخش های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است. اسنپ قرار است نصف پول خرید این شرکت را در قالب سهام پرداخت کند و که نصف بقیه را در طول دو سال آینده به‌صورت نقد یا برگه سهام پرداخت خواهد کرد.

اسنپ با خرید WaveOptics، صاحب شرکتی می‌شود که یکی از مهم‌ترین قطعات عینک های واقعیت افزوده را می‌سازد. سخنگوی اسنپ امروز گفت که شرکت WaveOptics همچنان تامین‌کننده نمایشگرهای واقعیت افزوده سایر شرکت‌ها خواهد بود و با اسنپ بر روی سیستم‌های اپتیکی سفارشی کار خواهد کرد.

عینک واقعیت افزوده اسنپ

خرید WaveOptics توسط اسنپ تاحدودی یک اقدام تدافعی برای این شرکت محسوب می‌شود. بسیاری از رقبای اسنپ هم‌اکنون در حال کار روی فناوری نمایشگر واقعیت افزوده‌ی اختصاصی خودشان هستند. گوگل که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ با عینگ گوگل گلس (Google Glass) وارد این بازار شد، اخیراً خبر از تشکیل یک تیم جدید برای ساخت نمایشگرهای واقعیت افزوده داده است. اپل نیز در سال ۲۰۱۸ شرکت Akonia را که نمایشگرهای واقعیت افزوده تولید می‌کرد خریداری نمود و احتمالاً سال آینده یک هدست واقعیت افزوده معرفی خواهد کرد. فیس بوک هم گفته است که می‌خواهد نمایشگرهای واقعیت افزوده اختصاصی خودش را برای عینک های واقعیت افزوده آینده خود بسازد.

شرکت WaveOptics قبلاً ادعا کرده بود که می‌خواهد نمایشگرهای واقعیت افزوده‌ای بسازند که امکان تولید انبوه داشته باشند. این شرکت در ماه فوریه ۲۰۲۰ اعلام کرد این نمایشگرها نازک‌ترین نمایشگر رنگی واقعیت افزوده دنیا خواهند بود. WaveOptics همچنین چند ماه پیش یک نوع نمایشگر واقعیت افزوده معرفی کرد که آن را با همکاری Luxexcel ساخته بود.

جدیدترین عینک های واقعیت افزوده Spectacle از نمایشگرهای با میدان دید ۲۶.۳ درجه بهره می‌برند و از بسیاری از هدست‌های حجیم واقعیت افزوده موجود در بازار، مانند مایکروسافت هولولنز، کوچک‌تر است. عینک های اسنپ برای نمایش افکت های واقعیت افزوده‌ای که Lense نام دارند طراحی شده‌اند. البته باتری این عینک ها فقط به مدت ۳۰ دقیقه دوام خواهند آورد و وزن هر کدام از آن‌ها ۱۳۴ گرم است.

به نظر می‌رسد با وجود اینکه اسنپ پول زیادی برای خرید WaveOptics خرج کرده است، اما عینک های واقعیت افزوده این شرکت به این زودی‌ها در اختیار اکثر مردم قرار نخواهند گرفت. مدیرعامل اسنپ معتقد است که تقریباً یک دهه طول خواهد کشید تا عینک های واقعیت افزوده، مانند گوشی های هوشمند، به تولید انبوه برسند. او همچنین درباره خرید شرکت WaveOptics گفته است که «نمایشگرهای واقعیت افزوده، واقعاً جزو قطعات پیچیده عینک های واقعیت افزوده هستند و خرید شرکت WaveOptics نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری بلندمدت ما بر روی عینک های Spectacle است.»

منبع: The Verge

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.