تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 ژانویه 2021 - 4:31
کد خبر : 25546

اضافه شدن قابلیت سنجش میزان قند خون در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ و اپل

اضافه شدن قابلیت سنجش میزان قند خون در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ و اپل

اضافه شدن قابلیت سنج..

اضافه شدن قابلیت سنجش میزان قند خون در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ و اپل

به گزارش پایگاه خبری ET News در کره جنوبی، هر دو شرکت سامسونگ و اپل روی قابلیت سنجش میزان قند خون در ساعت‌های هوشمند خود کار می‌کنند.

این گزارش، که بیشتر بر ساعت‌های سامسونگ تمرکز دارد، بر این تاکید دارد که دومین رویداد آنپکد سامسونگ که در نیمه دوم امسال انجام می‌شود، از سه ساعت هوشمند جدید این شرکت، در کنار گوشی تاشوی جدید، رونمایی خواهد شد. همچنین قابلیت سنجش میزان قند خون یا در گلکسی واچ ۴ و یا در گلکسی واچ اکتیو (هنوز اسم رسمی نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ مشخص نیست) قرار خواهد گرفت.

با استفاده از یک حسگر نوری، سطح گلوکوز خون تشخیص داده می‌شود که برای افراد مبتلا به دیابت حیاتی است. این عمل (اندازه‌گیری قند خون)، به‌طور کلی در حال حاضر با نمونه‌گیری از خون انجام می‌شود.

این قابلیت جدید با استفاده از فناوری طیف‌سنجی Raman، که با همکاری سامسونگ و دانشگاه MIT توسعه یافته است، انجام می‌شود. حسگر نوری، اطلاعات مربوط به طول موج‌هایی را که در اثر لرزش ماده هنگام پخش شدن نور لیزر، پس از برخورد با ماده، ایجاد می‌شود را اندازه می‌کند. دقت این سیگنال همان چیزی است که سامسونگ و MIT به محاسبه آن رسیده‌اند.

اپل و سامسونگ قبلاً توانسته بودند با گرفتن مجوز از وزارت مربوطه، قابلیت ECG (نوار قلب) را در اپل واچ ۶ و سامسونگ گلکسی واچ ۳ بگنجانند. انتظار می‌رود که برای اضافه کردن قابلیت سنجش قند خون نیز نیاز به گرفتن مجوزهای قانونی از ارگان‌های دولتی مربوطه باشد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.