تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 ژانویه 2021 - 7:31
کد خبر : 16824

ال جی دیگر پنل ال سی دی برای اپل تولید نخواهد کرد

ال جی دیگر پنل ال سی دی برای اپل تولید نخواهد کرد

ال جی دیگر پنل ال سی..

ال جی دیگر پنل ال سی دی برای اپل تولید نخواهد کرد

گزارش جدیدی که توسط وبسایت AppleInsider منتشر شد نشان می‌دهد که شرکت ال‌جی دیگر برای گوشی‌های اقتصادی اپل، پنل ال‌سی‌دی تولید نخواهد کرد.

البته این شرکت بیان کرد که همچنان پنل‌های اولد را برای اپل خواهد ساخت، اما کارخانه‌هایی که برای ال‌جی دیزپلی پنل ال‌سی‌دی تولید می‌کردند، از این پس برای خودروها نمایشگر تولید خواهند کرد.

دلیل این‌که ال‌جی دیگر نمی‌خواهد نمایشگرهای ال‌سی‌دی برای اپل تولید کند، احتمالاً عدم سوددهی مناسب بیان شده است. سال گذشته میلادی که اپل از سری گوشی‌های آیفون ۱۲ رونمایی کرد، در همه مدل‌ها از نمایشگر اولد استفاده کرد که این کار تقاضا برای پنل‌های ال‌سی‌دی را به‌شدت کاهش داد. ال‌جی دیزپلی در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۰ تولید پنل ال‌سی‌دی برای آیفون را متوقف کرد و در سه‌ماهه نخست امسال تولید ال‌سی‌دی را کلاً متوقف خواهد کرد.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، برای جایگزینی ال جی، با شرکت‌های شارپ و جی‌دی‌آی (JDI) قرارداد امضا کرد و از این پس آن‌ها برای اپل نمایشگر ال‌سی‌دی تولید خواهند کرد. کارخانه‌ای که ال‌جی برای ساخت پنل‌های ال‌سی‌دی آیفون استفاده می‌کرد، اکنون برای تولید ترانزیستورهای فیلم نازک سیلیکونی پلی‌کریستالی در درجه حرارت پایین (LTPS) استفاده می‌شود که برای نمایشگرهای خودرو کاربرد دارد.

طبق گزارش‌های منتشرشده، مدل‌های آیفون ۱۳ پرو از پنل‌های پروموشن (ProMotion) با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده خواهد کرد. اما با استفاده از تکنولوژی LTPO، نمایشگرها می‌توانند هرزمان که نیاز است (مانند بازی) نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی داشته باشند و در مواقع دیگر (مانند کار با اپلیکیشن‌ها یا فعالیت در هوم‌اسکرین) همان نرخ نوسازی تصویر ۶۰ فریم را داشته باشند.

اکنون، مشخص نیست که آیا ال‌جی در ساخت پنل‌های LTPO، در کنار سامسونگ و BOE، که البته در تست کیفیت اپل فعلاً رد شده است، جایی دارد یا خیر.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.