تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 اکتبر 2022 - 20:14
کد خبر : 505608

اموزش ارزهای دیجیتال

اموزش ارزهای دیجیتال

به نظر می رسد همه برای ترید و آموزش ارزهای دیجیتال به طرز دیوانه واری مشتاق می شوند! چرا که نه؟ کریپتو آینده است. ارزهای دیجیتال نه تنها بخش‌های مالی را متحول می‌کنند، بلکه سایر بخش‌های اصلی مانند فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی، خرده‌فروشی، تور و مسافرت، خودرو و بسیاری موارد دیگر را متحول خواهند کرد.

به نظر می رسد همه برای ترید و آموزش ارزهای دیجیتال به طرز دیوانه واری مشتاق می شوند! چرا که نه؟ کریپتو آینده است. ارزهای دیجیتال نه تنها بخش‌های مالی را متحول می‌کنند، بلکه سایر بخش‌های اصلی مانند فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی، خرده‌فروشی، تور و مسافرت، خودرو و بسیاری موارد دیگر را متحول خواهند کرد. داشتن ارز دیجیتال عالی به نظر می رسد، اما مدیریت صحیح و اموزش درست و اصولی آن چالش برانگیز است. معاملات ارزهای دیجیتال، روند رو به رشدی دارد و مردم مشتاقند در مورد نحوه اموزش ارز دیجیتال بیاموزند؟

اگر شما فردی هستید که علاقه مند به شروع اموزش ارزهای دیجیتال هستید، پس در جای درستی قرار گرفته اید. این مقاله راهنمای کاملی برای اموزش ارزهای دیجیتال به شما ارائه می دهد.

همچنین، اگر می‌خواهید ترید ارزهای دیجیتال را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید، می‌توانید بهترین جلسات آموزشی آنلاین رمزارزها توسط حامد پیروی که در وبسایت آکادمی اشراف موجود است، بررسی کنید.

بررسی اجمالی

برای اموزش ارزهای دیجیتال و ترید ان، فاکتورها و مراحل خاصی لازم است که باید دنبال شوند کارشناسان توصیه می کنند که داشتن دانش گسترده در مورد ارزهای دیجیتال، صرافی های ارز دیجیتال، امنیت ارزهای دیجیتال و تمام اصطلاحات لازم مربوط به ترید ارزهای دیجیتال قبل از سرمایه گذاری زمان و پول در این زمینه خاص برای ترید و سرمایه گذاری ضروری است. در این بازار پر جنب و جوش ارزهای دیجیتال، داشتن استراتژی های مناسب برای تصمیم گیری های معاملاتی درست و آگاهی از خطراتی که در هر نقطه ممکن است رخ دهد بسیار مهم است. اگرچه معاملات ارزهای دیجیتال با معاملات بازار سهام متفاوت است، برخی از مفاهیم معاملات در بازار سهام را می توان در درک معاملات ارزهای دیجیتال در نظر گرفت. بنابراین، دانش بازار سهام می تواند هنگام اجرای معاملات ارزهای دیجیتال سودمند باشد.

ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال بر اساس الگوریتم رمز نگاری ساخته شده اند. معروف ترین ارز دیجیتال بیت کوین است. ارزهای دیجیتال از تکنولوژی پیچیده ای برای انتقال داده ها و مبادلات استفاده می کنند.

بیشتر رمز ارزها بر اساس تکنولوژی بلاکچین هستند. بلاکچین تغییر ناپذیر است. هنگامی که تراکنشی روی بلاکچین تایید شود، تقریبا ناممکن است اطلاعات ذخیره شده را بتوان تغییر داد.

 

 

تفاوت بین توکن و کوین

با بررسی ارزهای مختلف متوجه می شویم که برخی از ان ها کوین (سکه) و برخی توکن نامیده میشوند. رمز ارز ممکن است یکی از این ها باشد. اولا همانطور که می دانید، رمزارز به این دلیل به این نام شناخته می شود چون نیازمند کارهای رمزگشایی برای اعتبارسنجی اطلاعات است.

سکه ها (coin) رایج ترین نوع رمز ارزها هستند. به طور کلی تمام سکه ها تکنولوژی مخصوص به خود یعنی بلاکچین را دارند. این بدان معناست که هر ارزی که روی بستر بلاکچین دیگری ساخته نشده باشد و از منابع کدی خودش استفاده کند یه عنوان سکه تعریف می شود. به عنوان مثال: بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و …

از طرف دیگر، توکن ها (token) روی بستر سایر رمزارزها مانند اتریوم ساخته می شوند. توکن ها اغلب سوخت پلتفرم ها نامیده می شوند. به عنوان مثال اتریوم دارای توکن های erc20 است که سوخت بلاکچین اتریوم هستند.

برای دیدن تمام سکه ها و توکن ها می توانید به سایت coinmarketcap.com مراجعه کنید.

ویژگی ارز های دیجیتال

  • ناشناس بودن:

تراکنش‌ها به دنباله‌ای تصادفی از شخصیت‌ها و نه به هویت مالک، از جمله داده‌های شخصی یا شرکتی مرتبط هستند. محبوبیت برخی از ارزهای دیجیتال نشان دهنده مقیاس تقاضا و عرضه است. پیوند قراردادها با افراد یا شرکت ها عملا غیرممکن است.

  • هیچ نهاد واسطه یا نظارتی وجود ندارد:

فقدان کنترل و مقررات دولتی هزینه ها و محدودیت هایی را که می تواند برای کاربران زیان آور باشد را حذف می کند. جریان تراکنش‌های ارزهای دیجیتال توسط مقامات یا مؤسسات مالی تنظیم نشده است. این هزینه ها و محدودیت های نامطلوب را محدود می کند. با این حال، صاحبان ارزهای دیجیتال از حمایت مقامات مالی بهره نمی برند.

 

 

  • امنیت:

ارزهای دیجیتال را می توان در کیف پول های مجازی مخصوصی که با یک کلید خصوصی ایمن شده اند ذخیره کرد. این بدان معنی است که فقط دارنده به وجوه ذخیره شده دسترسی دارد. به منظور افزایش امنیت، صاحب ارز دیجیتال باید از فناوری رمزگذاری در دستگاه های ذخیره سازی خود استفاده کند.

  • غیرمتمرکز بودن:

هیچ مرجعی وجود ندارد که جریان یا قیمت ارزهای دیجیتال را کنترل کند. تجارت ارز دیجیتال در یک مکان واحد قرار ندارد. این از اختلالات معاملات پس از تلاش برای هک جلوگیری می کند. داده‌های تراکنش در سراسر شبکه پراکنده می‌شوند زیرا مستقیماً توسط دارندگان ارزهای دیجیتال ذخیره می‌شوند.

  • نحوه ارسال کریپتوکارنسی:

روش انتقال ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی با ارزهای سنتی متفاوت است. انتقال ارز دیجیتال مستقل از موقعیت مکانی کاربر است و فرآیند انجام تراکنش تقریباً فوری  و بدون واسطه است.

  • تراکنش های غیر قابل برگشت:

به دلیل عدم نظارت نهادی بر بازار ارز دیجیتال، تراکنش ها قابل برگشت نیستند. اگر خطا رخ دهد، به عنوان مثال، جزئیات نادرست گیرنده، هیچ سازمانی وجود ندارد که بتواند این اشتباه را جبران کند.

  • پیشرفت سریع:

دارندگان ارز دیجیتال می توانند از طریق ابزارها و خدمات به سرعت در حال توسعه از ارزهای دیجیتال خود استفاده کنند. تبدیل و مبادله ارزهای دیجیتال به دلار یا یورو اکنون به سادگی امکان پذیر است.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

اموزش ارزهای دیجیتال2

قبل از اینکه مستقیماً به معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم، اجازه دهید معنای ترید را درک کنیم. ترید را می توان به عنوان مفهوم اقتصادی خرید و فروش دارایی تعریف کرد. دارایی ها می توانند کالاها و خدماتی باشند که بین طرف های معامله مبادله می شوند. در اینجا ما در مورد بازارهای مالی صحبت می کنیم که در آن معاملات ابزارهای مالی انجام می شود. این موارد می توانند سهام، ارز، ارز دیجیتال، محصولات حاشیه و غیره باشند. ترید یا معامله معمولا به عنوان یک عمل کوتاه مدت در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، در ادامه به تفصیل درباره رمز ارز چیست، ویژگی های ارزهای دیجیتال، استراتژی های معاملاتی بحث خواهیم کرد.

معاملات ارزهای دیجیتال شامل خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از یک پلتفرم یا صرافی معاملاتی کریپتو است. برخی از محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی ارزهای دیجیتال عبارتند از Coinbase، Binance،Kucoin  و غیره. ایده پشت معاملات ارزهای دیجیتال دستیابی به نتایج سودآور در یک دوره زمانی مشخص است. تجارت با سرمایه گذاری متفاوت است و مفهوم پشت آن چیزی است که ما در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت بین سرمایه گذاری و ترید؟

سرمایه گذاری با ترید کاملاً متفاوت است. ترید مفهوم کسب سود در یک دوره زمانی معین را دارد، در حالی که سرمایه گذاری زمانی کار می کند که دارایی ها را برای بلندمدت نگه دارید. در حین انجام هرگونه سرمایه گذاری، باید به دنبال روندهای بلندمدت باشیم و چشم خود را بر نوسانات کوتاه مدت بازار ببندیم. در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، هدف اصلی به دست آوردن کوین های بیشتر است. به عنوان مثال، اگر چهار بیت کوین را با قیمت مشخصی خریداری کرده باشید، پس از چند سال، کل ارزش سرمایه گذاری شده دارایی شما متناسب با قیمت سکه افزایش می یابد.

از سوی دیگر، معاملات مربوط به نوسانات کوتاه مدت است و بنابراین درک بازار روزانه هنگام معامله و ترید ضروری است. هدف اصلی کسب دلار یا هر ارز دیگر است. اگر می‌خواهید در ترید ارزهای دیجیتال برتر باشید، کارشناسان توصیه می‌کنند که روند بازار و روند کوتاه‌مدت قیمت را درک کنید. بیشتر شبیه خرید با قیمت پایین و فروش با قیمت های بالا است، سپس روندها به نفع شما خواهد بود. در معاملات ارزهای دیجیتال، برای به دست آوردن حداکثر سود، باید اغلب کوین ها را رها کنید و بفروشید.

انواع مختلف استراتژی های معاملاتی

چهار استراتژی معاملاتی فعال وجود دارد که معمولاً در سراسر بازار اجرا می شوند. استراتژی معاملاتی فعال را می توان به عنوان اقدامی برای خرید و فروش مطمئن با در نظر گرفتن روندهای کوتاه مدت بازار و کسب سود از نوسانات بازار تعریف کرد. اکثر کارشناسان معتقدند که استراتژی معاملات فعال با استراتژی های بلندمدت که در آن سرمایه گذاران دارایی ها را خریداری و نگهداری می کنند، تغییر می کند. این چهار استراتژی عبارتند از اسکالپینگ، معاملات روزانه، معاملات نوسانی و معاملات موقعیتی که در زیر توضیح داده شده است:

 

اسکالپینگ (Scalping)

اسکالپینگ کوتاه‌مدت‌ترین استراتژی معاملاتی است که توسط بسیاری از کارشناسان برای کسب سود فوری دنبال می‌شود. در این نوع معاملات، افراد کوین ها را برای چند دقیقه یا چند ثانیه نگه می دارند. با این حال، سود آن به اندازه سایر استراتژی های معاملاتی نیست. هدف از اسکالپینگ دستیابی به سودهای کوچکی است که در طول روز انباشته می شود. زمان بهینه برای اجرای معامله زمانی است که بازار فوق العاده شلوغ است، در این صورت شانس کسب سود حداکثر است. معامله گران و کارشناسان معتبر ارزهای دیجیتال به طور فعال معاملات اسکالپینگ را انجام می دهند تا از حرکات کوچک قیمت سود ببرند.

ترید روزانه (Day Trading)

این نوع معاملات ارز دیجیتال شامل نگهداری دارایی ها برای یک روز است. معاملات روزانه به عنوان «Intraday trading» نیز شناخته می‌شود، که معامله‌گران در همان روز وارد موقعیت شده و از آن خارج می‌شوند. در این نوع معاملات، باید تحلیل تکنیکال پایه را با استفاده از شاخص های فنی در نظر بگیرید که می تواند به شما در تعیین شرایط فعلی بازار و شناسایی روندها کمک کند. اجرای این نوع معاملات نیز سود اندکی را به همراه دارد. با این حال، شما را از نوسانات بازار یک شبه دور نگه می دارد. معاملات روزانه معمولا برای چند ساعت انجام می شود.

ترید نوسان گیری (Swing Trading)

در استراتژی معاملاتی  Swing، افراد این موقعیت را برای چند روز یا چند هفته حفظ می کنند. این نوع معاملات از روندهای کوتاه مدت تا میان مدت پیروی می کند که معمولاً بین 1 تا 30 روز متغیر است. افرادی که به صورت روزانه فعال نیستند و وقت خود را به شغل خود اختصاص می دهند می توانند این نوع استراتژی معاملاتی را اجرا کنند. در اینجا، لازم نیست نگران فراز و نشیب‌های روزانه باشید، زیرا با استفاده از معاملات نوسانی، ارز دیجیتال را تنها برای یک روز نگه ندارید. با این حال، همگام شدن با روند و بررسی تجزیه و تحلیل روزانه به شما کمک می کند تا سود بهینه را به دست آورید.

ترید موقعیت (Position Trading)

در این نوع استراتژی معاملاتی، باید بر روی تغییرات بلندمدت قیمت تمرکز کنید. به منظور کسب حداکثر سود، تغییرات عمده قیمت توسط کارشناسان معاملات در نظر گرفته می شود. معاملات موقعیت به عنوان “معاملات روند” نیز شناخته می شود، زیرا معامله گران تمایل دارند موقعیت را برای مدت زمان طولانی تری حفظ کنند. همچنین، تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمت هفتگی و ماهانه می تواند برای ارزیابی روند بازار مفید باشد. در حین اجرای این نوع استراتژی معاملاتی، معامله گران نگران نوسانات جزئی قیمت نیستند. در واقع، آنها فقط نگران روندهای اصلی بازار هستند و بر این اساس پیگیری می کنند.

بنابراین با توجه به نیاز و تایم خالی خود، می توانید هر یک از استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال که در بالا ذکر شد را انتخاب کنید. بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال سایت آکادمی مالی اشراف !

اموزش ارزهای دیجیتال3

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.