تاریخ انتشار : شنبه 26 مارس 2022 - 4:52
کد خبر : 504241

انویدیا فناوری Instant NeRF را برای ساخت صحنه های ۳ بعدی در عرض چند ثانیه معرفی کرد

انویدیا فناوری Instant NeRF را برای ساخت صحنه های ۳ بعدی در عرض چند ثانیه معرفی کرد

انویدیا فناوری Instant NeRF را برای ساخت صحنه های ۳ بعدی در عرض چند ثانیه معرفی کرد انویدیا مدت‌هاست که در حال توسعه فناوری هوش مصنوعی Neural Radiance Field یا NeRF است. این فناوری می‌تواند با استفاده..

انویدیا فناوری Instant NeRF را برای ساخت صحنه های ۳ بعدی در عرض چند ثانیه معرفی کرد

انویدیا مدت‌هاست که در حال توسعه فناوری هوش مصنوعی Neural Radiance Field یا NeRF است. این فناوری می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی تصاویر سه‌بعدی از صحنه‌های دوبعدی بسازد. البته این کار ممکن است ساعت‌ها طول بکشد

اما حالا انویدیا یک فناوری جدید به نام Instant NeRF توسعه داده است که می‌تواند فرایند ساخت تصاویر سه‌بعدی از صحنه‌های دوبعدی را ۱۰۰ برابر سریع‌تر انجام بدهد.

  • انویدیا هزینه تولید کارت های خود را تا ۱۲ درصد کاهش داده است
  • انویدیا برای ساخت تراشه های خود با اینتل مذاکره می کند

در این فناوری جدید، مدل هوش مصنوعی انویدیا فقط چند ثانیه لازم دارد تا تصاویر دوبعدی را آنالیز کرده و آن‌ها را به یک صحنه سه‌بعدی رندر بکند.

انویدیا

فناوری Instant NeRF می‌تواند کاربردهای مختلفی از جمله در ساخت آواتارها و صحنه‌های مختلف برای دنیاهای مجازی و همچنین در بازطراحی نقشه‌های سه‌بعدی داشته باشد.

انویدیا می‌گوید: جمع‌آوری داده برای NeRF درست مانند عکاسی از یک سلیبریتی روی غرش قرمز است که عکاس سعی می‌کند از هر زاویه‌ای از سلیبریتی عکس بگیرد. NeRF می‌تواند از همین تصاویر متعدد یک تصویر سه‌بعدی بسازد.

البته این فناوری یک نقطه ضعف دارد و آن مربوط به سوژه‌های متحرک می‌شود. به همین‌خاطر انویدیا گفته است که در این‌گونه مواقع هرچه شات‌ها سریع‌تر گرفته شوند نتیجه کار بهتر خواهد بود.

نظر شما درباره این فناوری چیست؟

منبع: Techspot

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.