تاریخ انتشار : جمعه 29 اکتبر 2021 - 7:09
کد خبر : 46643

اولین تصویر از ساعت هوشمند فیس بوک وجود یک ناچ را تایید می کند

اولین تصویر از ساعت هوشمند فیس بوک وجود یک ناچ را تایید می کند

اولین تصویر از ساعت هوشمند فیس بوک وجود یک ناچ را تایید می کند در تصویر جدیدی که از ساعت هوشمند فیس بوک فاش شده است، مشخصاً شاهد وجود یک ناچ در نمایشگر آن هستیم که به احتمال بسیار زیاد، یک دوربین سلفی..

اولین تصویر از ساعت هوشمند فیس بوک وجود یک ناچ را تایید می کند

در تصویر جدیدی که از ساعت هوشمند فیس بوک فاش شده است، مشخصاً شاهد وجود یک ناچ در نمایشگر آن هستیم که به احتمال بسیار زیاد، یک دوربین سلفی درون آن جای خواهد گرفت.

در تصویر مذکور نمایشگر این ساعت هوشمند خاموش است اما می‌توان یک لنز را درون ناچ مذکور به صراحت مشاهده کرد.

این تصویر که اولین بار توسط بلومبرگ کشف و منتشر شد، درون اپلیکیشن عینک هوشمند «ری بن استوریز» همین شرکت پیدا شده است. این ساعت که با نام رمز «میلان» (Milan) به آن اشاره شده است، همانند اپل واچ از نمایشگر عظیم‌الجثه‌ای بهره می‌برد اما نباید فراموش کنیم که محصولات پوشیدنی اپل از دوربین جلو بهره نمی‌برند.

اگرچه این تصویر شاید ظاهر نهایی این محصول که مشتریان قادر به استفاده از آن خواهند بود، نباشد اما صحت گزارش‌های پیشین بلومبرگ مبنی بر این پروژه فیس بوک را تایید می‌کند.

متا واچ فیس بوک

مطالب مرتبط:

  • کارشناسان امنیتی می‌گویند فیس بوک و اینستاگرام را از روی آیفون خود پاک کنید

اگر این همان ساعتی باشد که مدتی پیش گزارش‌های غیررسمی بسیاری پیرامون آن فاش شدند، کاربران سرانجام می‌توانند از یک دوربین قابل جداسازی نیز همراه آن استفاده کنند. احتمالاً دوربین جلو برای تماس‌های تصویری با حداکثر رزولوشن 1080p استفاده خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که از اتصال شبکه 4G پشتیبانی کند.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، وب‌سایت The Information گزارش کرد که این ساعت از اپلیکیشن‌های سلامتی، تناسب اندام و پیام‌رسانی پشتیبانی می‌کند.

در ماه ژوئن گزارش جدیدی منتشر شد که ادعا می‌کرد این ساعت هوشمند در حال آماده‌سازی برای معرفی و عرضه در تابستان سال ۲۰۲۲ است. از سوی دیگر منبع بلومبرگ گزارش کرده است که هنوز تصمیم نهایی درباره زمان عرضه این ساعت اتخاذ نشده است.

در حال حاضر بازار ساعت‌های هوشمند توسط شرکت‌های گوگل، گارمین،‌ سامسونگ و البته اپل اشباع و قبضه شده است. باید منتظر ماند و دید که فیس بوک از چه استراتژی برای موفقیت در این بازار پربازیگر کمک خواهد گرفت. برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این شرکت به استفاده از سیاست‌ها و قابلیت‌های یک گوشی هوشمند بیشتر متمایل باشد.

فیس بوک روز گذشته اعلام کرد که از این پس با نام و لوگوی متا شناخته خواهد شد. جالب است بدانید که ساعت هوشمند یک شرکت دیگر به نام «متا واچ» از سال ۲۰۱۴ معرفی شده است، بنابراین شاید شاهد یک دعوی حقوقی برای حق و حقوق این نام تجاری و محصول باشیم.

البته بعید است که چنین مواردی بتوانند جلوی این شرکت مطرح در زمینه تکنولوژی را برای عملی کردن ایده‌های جدیدش سد کنند. زاکربرگ مدتی پیش در مصاحبه با The Verge، اعلام کرد که فیس بوک طی سال‌های آتی از یک شبکه اجتماعی صرف، به شرکتی تبدیل خواهد شد که بیش از هر چیز به دلیل واقعیت جایگزین یا همان متاورس شناخته خواهد شد.

زاکربرگ در اظهارات خود برای معرفی نام جدید این شرکت گفت «ما شرکتی هستیم که فناوری‌های ارتباطی را تولید می‌کنیم. همراه یکدیگر ما سرانجام می‌توانیم مردم را در مرکز فناوری خود قرار دهیم. و همچنین همراه با یکدیگر ما می‌توانیم اقتصاد خلاق بسیار بزرگ‌تری را پایه بگذاریم. تا به این طریق چیزی که هستیم و چیزی که امید داریم بسازیم را بازتاب دهیم.»

به نظر شما فیس بوک می‌تواند در این بازار یا حتی بازارهای دیگر که نام‌های بزرگی آن‌ها را تصاحب کرده‌اند، مطرح شود یا این شرکت باید تمرکز اصلی خود را روی شبکه‌های اجتماعی معطوف کند؟

منبع: The Verge

منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.