تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 ژانویه 2021 - 7:00
کد خبر : 6549

اولین ویژگی‌های اندروید ۱۲ فاش شد

اولین ویژگی‌های اندروید ۱۲ فاش شد

اولین ویژگی‌های اندر..

اولین ویژگی‌های اندروید ۱۲ فاش شد

نسخه آینده سیستم عامل گوگل یعنی اندروید ۱۲ هنوز هفته‌ها با معرفی رسمی فاصله دارد. با این حال، در حال حاضر برخی اطلاعات در مورد این نسخه از سیستم عامل اندروید به دست آمده است. طبق گفته XDA-Developers، گوگل اخیراً یک تغییر کد در پروژه AOSP ارائه داده است. این کدها حاکی از آن است که اندروید ۱۲ گوگل دارای ویژگی هایبرنیت اپلیکیشن است. به نظر می‌رسد که این ویژگی بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی را هدف قرار داده است.

Android-12-App-Hibernation

در بخشی از کد آمده است:

سرویس سیستمی که حالت هایبرنیت اپلیکیشن را مدیریت می‌کند، اپلیکیشن های کم استفاده می‌توانند وارد حالت هایبرنیت می‌شوند که به این معنی است که به‌طور فعال استفاده نمی‌شوند و می‌توانند برای ذخیره‌سازی بهینه شوند.

کارایی این ویژگی مشخص نیست

هنوز قطعی نیست که آیا این عملکرد این ویژگی به‌طور خودکار اپلیکیشن را در هایبرنیت قرار می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، این عملکرد اپلیکیشن را به APK و پرونده‌های منابع مرتبط برای ذخیره‌سازی را فشرده می‌کند. بنابراین، فضای ذخیره‌سازی تلفن همراه را افزایش می‌دهد. هم‌زمان گزارش‌هایی مبنی بر در دسترس قرار گرفتن اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه اندروید ۱۲ در حدود یک ماه آینده وجود دارد.

در حال حاضر بسیاری از ابزارهای هایبرنیت اپلیکیشن های شخص ثالث در بازار وجود دارد. با این حال، بیشتر این ابزارها به مجوزهای خاص کاربر استفاده‌کننده از سیستم عامل اندروید نیاز دارند.

به روزرسانی اندروید ۱۲ بسیار ساده تر خواهد بود و می تواند از طریق پلی استور به روز شود

به لطف گوگل پلی استور (Google Play Store)، به‌ روزر سانی اپلیکیشن‌ ها برای کاربران اندروید بسیار آسان است. از آنجا که به روز رسانی اپلیکیشن‌ ها از طریق فروشگاه گوگل پلی برای برخی کاربران به یک امر روزمره تبدیل شده است، بنابراین می‌توان گفت که به روز رسانی سیستم از طریق پلی استور حتی از به روز رسانی‌ های OTA نیز آسان‌تر خواهد بود. گوگل قصد دارد گزینه آسان‌تری را برای به روز رسانی‌ های اندروید در اختیار کاربران قرار دهد. این شرکت برای بهبود نحوه به روز رسانی اندروید از پروژه مین لاین (Project Mainline) رونمایی کرد. به لطف این پروژه، در اندروید ۱۲ به روز رسانی سیستم‌ عامل ممکن است راحت‌تر از گذشته باشد.

Android ART

کاربر XDA به نام luca020400 متوجه شد که گوگل در حال تبدیل اندروید رانتایم (Android Runtime) -که به‌عنوان ART (آرت) نیز شناخته می‌شود- به یک ماژول مین لاین است و این امکان را فراهم خواهد کرد که به روز رسانی اجزای اصلی سیستم از طریق فروشگاه گوگل پلی انجام شود.

آرت بایتکد اپلیکیشن‌ های اندروید را در دستورالعمل‌های ماشین بومی کامپایل می‌کند. این‌گونه اگر گوگل بخواهد روش تدوین کد اندروید ۱۲ (و نسخه‌های آینده) را تغییر دهد می‌توان آن را به‌جای تکیه بر به روز رسانی‌ های سیستم‌ عامل سنتی در هر زمان تنظیم کرد. اینگونه لازم نخواهد بود تا کاربران هفته‌ها یا ماه‌ها برای بهبود ویژگی‌ها یا اصلاحات امنیتی منتظر بمانند.

با تغییرات انجام‌شده، گوگل می‌تواند سازگاری بیشتری با اپلیکیشن‌ ها را برای کاربران به ارمغان بیاورد

این موضوع ممکن است تأثیر مشخصی بر روی دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌ های مورداستفاده شما داشته باشد حتی اگر این تغییر لزوماً مثبت نباشد. XDA معتقد است که گوگل می‌تواند سازگاری بیشتری با اپلیکیشن‌ ها را برای کاربران به ارمغان بیاورد. برای انجام این کار، گوگل باید روی آرت کار کند تا در همه دستگاه‌های اندروید رفتار یکسانی داشته باشد. بااین‌حال، این موضوع برخی از ویژگی‌های سفارشی‌سازی شده مورداستفاده سازندگان دستگاه را نیز از بین خواهد برد. اگر آن‌ها آرت را برای بهبود عملکرد یا انعطاف‌پذیری بیشتر تنظیم کنند، ممکن است ممکن است این مشکلات برطرف شوند. همچنین، این امر کنترل تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در امر به روز رسانی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. اینکه این موضوع یک ویژگی خوب است یا نه، موضوع دیگری است.

ما در مورد توسعه اندروید ۱۲ اخبار مرتبط را پیگیری خواهیم کرد و در صورت منتشر شدن اطلاعات بیشتر، به شما اطلاع خواهیم داد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.