تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 مارس 2022 - 12:26
کد خبر : 503806

اوکراین رمزارزها را به رسمیت شناخت

اوکراین رمزارزها را به رسمیت شناخت

اوکراین رمزارزها را به رسمیت شناخت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور کشور اوکراین، به‌تازگی لایحه‌‌ای را به امضا رسانده است که به موجب آن، از این پس رمزارزها در اوکراین به رسمیت شناخته می‌شوند. این اتفاق در..

اوکراین رمزارزها را به رسمیت شناخت

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور کشور اوکراین، به‌تازگی لایحه‌‌ای را به امضا رسانده است که به موجب آن، از این پس رمزارزها در اوکراین به رسمیت شناخته می‌شوند. این اتفاق در حالی رخ داده که اوکراین اخیراً ده‌ها میلیون دلار رمزارز را از طریق کمک‌های افراد و گرو‌های مختلف برای مقابله با حمله‌ی نظامی روسیه به این کشور دریافت کرده بود.

پارلمان اوکراین در ماه گذشته میلادی با این لایحه توافق کرده بود و حالا به‌لطف آن، بانک‌های این کشور می‌توانند حساب‌هایی را برای شرکت‌های فعال در حوزه‌ رمزارز ایجاد کنند. همچنین قرار است تا بانک ملی و کمیسیون ملی امنیت و بازار بورس اوکراین بر این بخش نظارت کنند. در حال حاضر دارایی رمزارزهای کشور اوکراین پس از گذشت حدود سه هفته از اشغال این کشور توسط روسیه به بیش از 54 میلیون دلار رسیده است.

رمزارزها نقش مهمی را در جنگ روسیه و اوکراین ایفا می‌کنند چرا که روسیه نیز با تحریم‌های اقتصادی وضع‌شده احتمالاً به استفاده از این نوع از ارزها روی خواهد آورد. هر چند که نرخ خرید رمزارزها توسط شهروندان اوکراینی اخیراً افزایش داشته است اما فروش این نوع از ارزها کماکان کار دشواری محسوب می‌شود. با این وجود، از آن‌جایی که حالا رمزارزها در اوکراین به رسمیت شناخته شده‌اند، به‌ احتمال زیاد این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.