تاریخ انتشار : شنبه 12 فوریه 2022 - 4:06
کد خبر : 502676

اپلیکیشن های اندروید چگونه ساخته می شوند؟

اپلیکیشن های اندروید چگونه ساخته می شوند؟

آیا دوست دارید بدانید اپ های اندروید چگونه ساخته می شوند تا در نهایت در گوشی اندرویدی شما نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند؟ این مطلب کوتاه را دنبال کنید تا در کنار یکدیگر به معرفی زبان ها و ابزارهای دخیل در مراحل ساخت اپلیکیشن های اندروید بپردازیم. چه زبان های برنامه نویسی

آیا دوست دارید بدانید اپ های اندروید چگونه ساخته می شوند تا در نهایت در گوشی اندرویدی شما نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند؟ این مطلب کوتاه را دنبال کنید تا در کنار یکدیگر به معرفی زبان ها و ابزارهای دخیل در مراحل ساخت اپلیکیشن های اندروید بپردازیم.

چه زبان های برنامه نویسی برای ساخت اپلیکیشن اندروید می تواند مورد استفاده قرار بگیرد؟

به طور کلی می توان گفت که زبان های جاوا، کاتلین، جاوا اسکریپت، سی پلاس پلاس، سی شارپ، پایتون، دارت و برخی زبان های دیگر برای نوشتن اپلیکیشن اندروید استفاده کرد. اما همه این زبان ها به یک اندازه محبوب نیستند و اپلیکیشن های اندروید بسیاری با آن ها نمیابید؟

اپلیکیشن های اندروید 2

کدام زبان برنامه نویسی برای ساخت اپ اندروید محبوب تر از سایرین است؟

باید گفت که زبان جاوا در حال حاضر محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای اندروید است.

در سال های گذشته گوگل زبان کاتلین را به عنوان زبان اصلی برای ساخت اپلیکیشن و بازی اندروید برگزید اما این زبان آن طور که باید مورد استقبال قرار نگرفت و بسیاری از برنامه نویسان همچنان به استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا ادامه داده اند.

از نظر یک برنامه نویس استفاده از زبانی که افرادی بسیاری از آن استفاده می کنند، نسبت به زبانی که افراد استفاده کننده کمتری دارد، برتری دارد. به این علت که شما می توانید پاسخ سوالات خود را بسیار ساده تر بیابید.

اپلیکیشن های اندروید 3

چگونه نرم افزارهای ساخته شده بر روی سیستم کامپیوتر را می توان قبل از ارائه به بازار آزمایش کرد؟

نرم افزاری که با آن اپلیکیشن های اندرویدی را تولید می کنند معمولا اندروید استودیو است که توسط کمپانی گوگل بر پایه یک محیط برنامه نویسی آشنا یعنی IntelliJ  برای دانلود ارائه می شود. در این نرم افزار شما می توانید به سادگی یک سیستم اندروید مجازی تولید کنید تا بتوانید اپ های خود را بر روی آن امتحان کنید. همچنین راه حلی وجود دارد که شما می توانید فایل APK تولید کرده و در گوشی تلفن اندروید خود مورد آزمایش قرار دهید.

در نرم افزار های دیگر که برای نوشتن اپلیکیشن های اندروید ارائه شده است نیز می توانید عملیات مشابهی انجام دهید.

برای دریافت پیغام های خطای نرم افزار، بهترین راه استفاده از emulator یا همان شبیه ساز اندروید است.

همچنی بلو استکس نیز از نرم افزارهایی ست که شما می توانید بر روی دسکتاپ خود برای آزمایش اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار دهید. این نرم افزار قابلیت این را دارد که به محیط های برنامه نویسی مانند اندروید استودیو متصل شود و پیغام های نرم افزار را بر روی کنسول این نرم افزار ها به نمایش بگذارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.