تاریخ انتشار : دوشنبه 18 ژانویه 2021 - 9:00
کد خبر : 12950

اپل در حال آزمایش خنک کننده محفظه بخار برای آیفون های آینده است

اپل در حال آزمایش خنک کننده محفظه بخار برای آیفون های آینده است

اپل در حال آزمایش خن..

اپل در حال آزمایش خنک کننده محفظه بخار برای آیفون های آینده است

گزارش شده است که اپل به‌سختی در حال تلاش است تا آیفون های آینده بتوانند سیستم خنک کننده بهتری داشته باشند. به گزارش اپل اینسایدر، تحلیلگر ارشد مسائل مربوط به اپل یعنی مینگ چی کو گفته است که اپل به‌سختی در حال آزمایش فناوری محفظه بخار است. این تحلیلگر معتقد است این فناوری در مدل‌های آیفون آینده گنجانده خواهد شد. با این حال، مشخص نیست که آیا این آیفون ۱۳ که ممکن است در پاییز ۲۰۲۱ انتظار داشته باشیم خواهد بود یا خیر.

فناوری محفظه بخار (Vapor Chamber) شامل تبخیر آب یا مایع دیگر در داخل یک لوله یا ساختار حرارتی ویژه است. ساختار گرما از طریق بدنه گوشی به این بخش می‌رسد. هنگامی که پردازنده دستگاه‌ها و سایر اجزای الکترونیکی به خاطر پردازش بسیار گرم می‌شوند، مایع موجود در این ساختار تبخیر می‌شود. بخار تولیدشده سپس انرژی گرمایی را از طریق محفظه تبخیر پخش می‌کند و به مناطق تحت فشار پایین می‌رود و به این صورت دستگاه را خنک می‌کند.

سپس، یک فناوری کندانسور تخصصی گرما را از بخار خارج می‌کند و سپس دوباره به حالت مایع تبدیل می‌شود.

سیستم خنک کننده محفظه بخار می‌تواند گرمای تولید‌شده ناشی از مودم ۵G را کاهش دهد

گفته می‌شود که اپل برای مدتی روی سیستم محفظه بخار کار کرده است. با این حال، هنوز این فناوری در آیفون قرار نگرفته است زیرا این فناوری یا سیستم موجود در آیفون مطابق با استانداردهای بالای کوپرتینو نبوده است.

مینگ چی کو اظهار داشت که مدل‌های پیشرفته آیفون از فناوری محفظه بخار در آینده نزدیک برخوردار خواهند بود. این تحلیلگر اضافه کرد که فناوری حرارتی محفظه بخار با استفاده از قابلیت‌های ۵G برای آیفون ها ضروری است که باعث افزایش پردازش شده و بنابراین گرمای پردازنده تلفن را افزایش می‌دهد. یک سیستم حرارتی بهبودیافته به اپل کمک می‌کند تا عملکرد آیفون های آینده را افزایش داده و گرمایش گسترده آیفون ها را با ۵G کاهش دهد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.