تاریخ انتشار : دوشنبه 18 ژانویه 2021 - 7:00
کد خبر : 12825

اپل واچ می‌تواند ویروس کرونا را پیش از بروز علائم تشخیص دهد

اپل واچ می‌تواند ویروس کرونا را پیش از بروز علائم تشخیص دهد

اپل واچ می‌تواند ویر..

اپل واچ می‌تواند ویروس کرونا را پیش از بروز علائم تشخیص دهد

مطالعات جدید نشان می‌دهند که ساعت های هوشمند و همچنین سایر پوشیدنی های هوشمندی که به طور مداوم اطلاعات حیاتی کاربران مانند ضربان قلب، دمای پوست و سایر شاخص های فیزیولوژیکی را اندازه گیری می کنند، می توانند اطلاعات کافی به دست آورند که ممکن است در تشخیص ویروس کرونا موثر باشد. این پوشیدنی ها قادر هستند تا ویروس کرونا را چند روز زودتر از بروز علائم تشخیص دهند.

در حال حاضر، پزشکان عمدتاً از سواب گلو برای آزمایش کووید-۱۹ استفاده می‌کنند. بنابراین ممکن است استفاده از ساعت هوشمند برای شناسایی ویروس کرونای جدید شگفت‌انگیز به نظر برسد. به هر حال، طبق گزارش ۹to5 Mac، دو مطالعه نشان داده است که دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند مانند اپل واچ می‌توانند علائم عفونت ویروس کرونا را هفت روز زودتر تشخیص دهند. میزان موفقیت نیز بسیار بالا است.

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، اپل واچ دارای عملکردهای ردیابی سلامتی است که تقریباً به سطح پزشکی حرفه‌ای رسیده‌اند. در سال‌های اخیر، اخبار مربوط به نجات جان مردم اپل واچ نیز رایج بوده است.

البته بهتر است اگر بتوانیم از این ساعت های هوشمند برای شناسایی ویروس کرونا استفاده کنیم. بنابراین، دانشمندان دو تحقیق مستقل انجام دادند.

اولین نتایج تحقیق

یکی از این مطالعات از مرکز پزشکی کوه سینا انجام شد. محققان ۳۰۰ کارمند پزشکی کوه سینا را از ۲۹ آوریل تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ استخدام کردند. همه افراد از ساعت های اپل استفاده می‌کردند.

آن‌ها از سیستم موجود در اپل واچ برای تجزیه و تحلیل تنوع ضربان قلب استفاده کردند. تنوع ضربان قلب می‌تواند وضعیت عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان را اندازه‌گیری کند. از طریق این تغییر، ۷ روز قبل از ظهور علائم می‌توان تشخیص داد که پوشنده ساعت هوشمند اپل واچ به ویروس کرونا ویروس جدید آلوده است یا خیر.

محققان گفتند که به دلیل ایجاد التهاب در بدن انسان، افراد آلوده به ویروس کرونا اغلب از ضربان قلب کمتری برخوردار هستند. هدف ما این بود که از ابزارهایی برای شناسایی عفونت‌ها در زمان آلودگی یا قبل از اینکه مردم از بیماری مطلع شوند استفاده کنیم.

اشاره شده است که تنوع بالای ضربان قلب منعکس‌کننده یا نشان‌دهنده افزایش ضربان قلب نیست بلکه نشان می‌دهد که سیستم عصبی فرد کاملاً فعال و سازگار است و می‌تواند در کنار آمدن با استرس مؤثرتر باشد.

در بسیاری از موارد اعتقاد بر این است که فناوری پوشیدنی ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش ویروس همه‌گیر کرونا و همچنین برخی دیگر از بیماری های واگیر داشته باشد.

Apple Watch Can Detect Coronavirus

نتایج تحقیق دوم

مطالعه دیگر از دانشگاه استنفورد است. افراد حاضر در این مطالعه از دستگاه‌های مختلف پوشیدنی هوشمند مانند اپل واچ، گارمین و فیتبیت استفاده می‌کردند. این مطالعه نشان داد که این دستگاه‌ها می‌توانند تغییراتی را در میزان ضربان قلب در حالت استراحت «تا ۹٫۵ روز قبل از شروع علائم» در بیماران ویروس کرونا نشان دهند.

محققان گفتند که افزایش سریع ضربان قلب نشان می‌دهد که علائم پنومونی ویروس کرونا آغاز شده است. افراد آلوده به ویروس کرونا اغلب علائم افزایش ضربان قلب را دارند و این علامت یک علامت طولانی‌مدت است و در بیماری اولیه یا حتی پس از پاک‌سازی ویروس وجود ندارد.

محققان با استفاده از داده‌های ساعت هوشمند توانستند دو سوم موارد را ۴ تا ۷ روز قبل از شروع علائم تشخیص دهند. آن‌ها همچنین یک سیستم هشدار سریع را اختراع کردند. وقتی ضربان قلب فرد برای مدت طولانی افزایش یابد، می‌تواند زنگ خطر را به صدا درآورد.

البته توانایی دستگاه‌های پوشیدنی در تشخیص ویروس کرونا جدید قبل از بروز علائم نمی‌تواند جایگزین آزمایش اسید نوکلئیک شود.

ما برای اثبات صحت داده‌ها و ایجاد ارتباط بین اپل واچ و سایر دستگاه‌های پوشیدنی در شناسایی ویروس کرونا به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

این مطالعه داده‌های ۳۲ نفر را که از نظر آزمایش کرونا از بین بیش از ۵۰۰۰ شرکت کننده مثبت بودند، بررسی کرد.

بسیاری از ناقلان ویروس کرونا بدون علامت هستند

داده‌های تولیدشده توسط ساعت های هوشمند می‌تواند در مقابله با بیماری همه‌گیر بسیار مفید باشد زیرا تخمین زده می‌شود که بیش از ۵۰ درصد از موارد انتقال ویروس کرونا توسط افراد بدون علامت است و آن افراد نمی‌دانند که ناقل هستند. این بر اساس گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده در هفته گذشته است.

تحقیقات فعلی ثابت می‌کند که تکیه بر این دستگاه‌ها می‌تواند خطرات احتمالی را هشدار دهد، نه تنها آن‌ها را قادر می‌سازد اقدامات تشخیص و جداسازی ویروس را زودتر انجام دهند، بلکه از بیمار شدن شدید آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین، تولیدکنندگان این پوشیدنی های هوشمند در حال بررسی چگونگی استفاده از این فناوری برای مبارزه با ویروس کرونا هستند و بودجه تحقیقاتی را در این راستا آغاز کرده‌اند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.