تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021 - 22:25
کد خبر : 502292

بایدها و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2021

بایدها و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2021

بایدها و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2021 چند سالی است که با ورود اینترنت و فضای مجازی شکل و سبک زندگی ما تحت تاثیر سبک زندگی اروپایی­ها و آمریکایی­ها قرار گرفته و به­تبع دکوراسیون داخلی منزل ه..

بایدها و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2021

چند سالی است که با ورود اینترنت و فضای مجازی شکل و سبک زندگی ما تحت تاثیر سبک زندگی اروپایی­ها و آمریکایی­ها قرار گرفته و به­تبع دکوراسیون داخلی منزل هم از این تاثیر بی­نصیب نبوده است. سبک­های مختلف دکوراسیون داخلی توجه خانم­ها و آقایان را به خود جلب کرده و این تاثیرات راه خود را به خانه تک تک ما باز کرده است. در سبک دکوراسیون داخلی جدیدی که با آن روبرو هستیم بیشتر مواردی که در خانه­های قدیمی می­دیدیم دیگر وجود ندارد و تغییرات عمده­ای در سبک دکوراسیون منزل ایجاد شده است که در ادامه به این موارد بیشتر می­پردازیم.

مثلث طلایی کار

مثلث طلایی کار در آشپزخانه یعنی حد فاصل میان سینک ظرفشویی، اجاق­گاز و یخچال که در واقع این سه قسمت در آشپزخانه باید به گونه­ای طراحی شده باشند که دسترسی به هر سه مورد در کمترین زمان و به راحتی صورت گیرد. طراحی صحیح آشپزخانه به روشهای مختلفی انجام می­شود اما در تمامی روشها این سه قسمت به صورتی قرار گرفته­اند که دسترسی آسان و سریع به یک­دیگر وجود داشته باشد. زمانی که می­خواهید مثلث کار را اجرا کنید باید توجه داشته باشید، بهتر است اجاق گاز و یخچال درکنار هم قرار نگیرند و حد فاصل این دو حتما سینک ظرفشویی باشد. دلیل این امر این است که گرمای اجاق گاز به یخچال آسیب می­زند.

برای این که فضای آشپزخانه شما زمانی که درحال پخت و پز هستید با بوی غذا پر نشود حتما از یک هود مناسب و با مکش قوی استفاده کنید. بوی غذا تا مدت­ها در فضای خانه باقی می­ماند و زمانی که فردی برای اولین بار وارد خانه شما می­شود می­تواند این بوی بد حاصل از غذا را به خوبی استشمام کند. پیشنهاد ما به شما هود کن است. این هود با داشتن تنوع بالا در طراحی و قیمت یک گزینه عالی برای آشپزخانه شما است. انواع مدل­های این هود با نام های پارمیس، اطلس، مارس، آرتیما و بسیاری دیگر را می­توانید به همراه لیست قیمت هود کن در نمایندگی این برند مشاهده کنید.

کیفیت لوازم آشپزخانه مهم است

بسیار مهم است هرکدام از محصولاتی که برای آشپزخانه خود می­خرید دوام بالایی داشته باشد تا مجبور به خرید مجدد آن محصول نشوید. سعی کنید تا از برندهای شناخته شده محصول مورد نظر خود را تهیه کنید. اگر قصد خرید شیرآلات آشپزخانه را دارید به شما پیشنهاد می­کنیم بعد از مشاهده کاتالوگ و لیست قیمت محصولات، خرید مدل های مختلف و ست شیرآلات راسان را انتخاب کنید. این برند یکی از تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی باکیفیت در ایران است که محصولاتی بادوام بالا تولید می­کند. شما می­توانید باتوجه به نیاز و بودجه خود بهترین شیرآلات با جنس­های مس، برنج یا فولاد ضد زنگ را برای آشپزخانه خود تهیه کنید. بهترین جنسی که برای شیرآلات موجود است فولاد ضد زنگ است که در مقایسه با دیگر شیرآلات قیمت بالاتری دارد. این برند با تولید انواع شیرآلات هوشمند و توکار نیاز بازار ایران به شیرآلات مطابق با استانداردهای جهانی را برطرف کرده است.

حذف دیوارهای جدا کننده

آشپزخانه در گذشته بیشتر شبیه به یک اتاق مجزا بود که در ورودی داشت اما اکنون آشپزخانه یکی از پراهمیت­ترین قسمت­های هر خانه است و قسمتی از فضای اصلی پذیرایی محسوب می­شود. دیوارهای جداکننده حذف شده و حتی مدت هاست که دیگر از اپن­های سنگی استفاده نمی­شود. به جای اپن کانتر جایگزین مناسبی است. کانترها به­عنوان میز ناهارخوری استفاده می­شوند و از طرفی هم در زیر این کانترها کابینت های بزرگ و طبقه بندی شده برای استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه به کار می­رود.

پارکت و فرش یک ترکیب زیبا

تا چند سال پیش برای آشپزخانه از سرامیک­های سفید و ساده استفاده می­شد و استفاده از فرش در آشپزخانه یک امر سلیقه­ای بود. امروزه یه جای سرامیک از پارکت چوبی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده می­شود. پارک به زیباتر شدن فضای آشپزخانه کمک می­کند. استفاده از تمامی المان­های طبیعی مثل سنگ، چوب، فلز و شیشه در ترکیب دکوراسیون آشپزخانه باعث زیباتر شدن محیط آشپزخانه می­شود و حس خوبی را به شما القا خواهد کرد. بسیاری از افراد فکر می­کنند که نمی­توانند از فرش بر روی پارکت استفاده کنند یا ترجیح می­دهند تا پارکت زیبایی محیط را تعیین کند اما ترکیب فرش و پارکت فضا را صمیمی و گرم جلوه می­دهد. این ترکیب زیبا شما را به یاد خانه­های روستایی خواهد انداخت.

عدم ایجاد یکنواختی

در طراحی دکوراسیون جدید سعی می­شود تا از مواد مختلفی برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده می­شود. در دکوراسیون سبک پست مدرن شما ممکن است هر دیوار و هر کابینت را به یک رنگ خاص ببینید و این شگفت انگیز است. ایجاد پویایی در محیط زیبایی محیط را دوچندان خواهد کرد و فضا را از حالت یکنواخت و خسته­کننده خارج می­کند.

رنگ­ها

رنگ­ها معجزه می­کنند. این جمله را به خاطر داشته باشید. زیبایی رنگ­ها محیط آشپزخانه شما را بسیار زیباتر خواهد کرد; البته اگر بتوانید از رنگ­ها به بهترین شکل استفاده کنید. در دکوراسیون داخلی ما با محدودیت زیادی روبرو نیستیم و بیشترین چیزی که ما را محدود می­کند فکرمان است. برای انتخاب پالت رنگی آشپزخانه باید سعی کنید تا از رنگ­های اصلی و مکمل در کنار هم استفاده کنید تا فضا زیبایی و پویایی خود را حفظ کند. رنگ سبز در کنار قهوه­ای و سفید یک ترکیب بی نقص است. نوع قهوه­ای سلیقه­ای است و تمام طیف­های رنگ قهوه­ای با این ترکیب همخوانی دارد. می­توانید رنگ مشکی را هم به صورت بسیار محدود در این ترکیب استفاده کنید.

پیشنهاد دیگری که برای شما داریم استفاده از رنگ قرمز به جای مشکی با همین ترکیب رنگی است. از یک فرش سنتی قرمز رنگ استفاده کنید. به جز این مورد ترکیبات مختلفی هستند که می­توانید از آنها استفاده کنید، مخصوصا اگر با دانش رنگ آشنایی داشته باشید می­توانید برای آشپزخانه خود یک اثر هنری متفاوت خلق کنید. همچنین اگر برای انتخاب رنگ ها در آشپزخانه به ایده های بیشتری نیاز داشتید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

وجود گیاهان به عنوان قلب اصلی آشپزخانه

گیاهان را فراموش نکنید. وجود یک گیاه زنده در فضای آشپزخانه چیزی است که نباید از آن غافل شوید. گیاهان توانایی تبدیل یک فضای معمولی را به یک فضای عالی دارند. ترجیحا از گیاهانی با برگ سبز استفاده کنید. گیاهان گلدار برای فضای آشپزخانه چندان مناسب نیستند البته گل ارکیده در تمام موارد یک استثنا است.

دکور کردن آشپزخانه می­تواند یک تجربه بسیار شخصی باشد. با این حال، بایدها و نبایدهای خاصی وجود دارد که می­تواند به شما در ایجاد یک طراحی آشپزخانه خاص و جذاب کمک کند.

نویسنده: سارا اقبالی

👍🏻 👎🏻منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.