تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آگوست 2021 - 16:03
کد خبر : 43801

با اتمام المپیک توکیو، مسابقات المپیک فضایی نیز به پایان رسید! [تماشا کنید]

با اتمام المپیک توکیو، مسابقات المپیک فضایی نیز به پایان رسید! [تماشا کنید]

با اتمام المپیک توکیو، مسابقات المپیک فضایی نیز به پایان رسید! [تماشا کنید] مسابقات المپیک توکیو سرانجام به پایان رسید و اختتامیه‌ی این بازی‌ها نیز در روز یکشنبه برگزار شد اما پیش از خداحافظی با یکی ا..

با اتمام المپیک توکیو، مسابقات المپیک فضایی نیز به پایان رسید! [تماشا کنید]

مسابقات المپیک توکیو سرانجام به پایان رسید و اختتامیه‌ی این بازی‌ها نیز در روز یکشنبه برگزار شد اما پیش از خداحافظی با یکی از غیرعادی‌ترین المپیک‌های تاریخ، فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی مسابقات المپیک فضایی را در چند رشته‌ی مختلف برگزار کردند!

مطالب مرتبط:

  • ۲۵ رکورد برتر در تاریخ مسابقات المپیک تابستانی

  • استریم المپیک با مشکلاتی روبه رو بوده است

توماس پسکه، فضانورد آژانس فضایی اروپا چند ویدیو از اجرای فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در محیط بدون جاذبه‌ را در توییتر قرار داد. این فضانوردان حتی پرچم‌های کوچکی از کشورهای مختلف را در محیط اجرای حرکات آویخته بودند. اولین ویدیوی منتشرشده مربوط به رشته‌ی “ژیمناستیک بدون سطح” می‌باشد. دقیقاً مشخص نیست که قوانین این رشته چه چیزی است اما همه‌ی افراد با اجرای حرکات نمایشی خود نمره‌ای را دریافت کردند.

رشته‌ی بعدی “هندبال بدون دست” و یا “هاکی روی فضا” نام دارد. در این رشته فضانوردان همزمان در حال بازی، قوانین را با توجه به نیاز خود تغییر می‌دهند! رشته‌ی سوم نیز “شنای فضایی همزمان” نام داشته و به‌نظر می‌آید فضانوردان زمان زیادی را صرف هماهنگی در آن کرد‌ه‌اند. این ورزش برخلاف نسخه‌ی زمینی آن نیازی به آب ندارد. در مرحله‌ی آخز نیز فضانوردان در رشته‌ی “تیراندازی در خلاء” به رقابت با یکدیگر پرداختند.

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی مراسم اختتامیه‌ای را برای این مسابقات نیز در نظر گرفته بودند. آکی هوشیده از آژانس فضایی ژاپن پرچم مسابقات المپیک را به پسکه از فرانسه اهدا کرد. این حرکت به نشانه‌ی برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۴ در کشور فرانسه بود. بدون شک بازی‌های المپیک جذابیت زیادی دارند اما به‌نظر می‌رسد که تماشای فضانوردانی که در شرایط بدون جاذبه به دنبال یک توپ کوچک هستند نیز می‌تواند توجه بسیاری از افراد را جلب کند.


نظر شما در مورد این اقدام فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.