تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آگوست 2021 - 13:47
کد خبر : 43405

بررسی سامسونگ گلکسی A12؛ یک محصول اقتصادی دیگر

بررسی سامسونگ گلکسی A12؛ یک محصول اقتصادی دیگر

بررسی سامسونگ گلکسی A12؛ یک محصول اقتصادی دیگر سامسونگ گلکسی A12 یکی از آن گوشی‌هایی است که می‌توان به معنای واقعی کلمه آن‌ها را ارزان‌قیمت نامید. این گوشی «ارزان‌قیمت» سامسونگ که به تازگی وارد بازار ..

بررسی سامسونگ گلکسی A12؛ یک محصول اقتصادی دیگر

سامسونگ گلکسی A12 یکی از آن گوشی‌هایی است که می‌توان به معنای واقعی کلمه آن‌ها را ارزان‌قیمت نامید. این گوشی «ارزان‌قیمت» سامسونگ که به تازگی وارد بازار شده، توانسته جایگاه نسبتاً مناسبی را در میان رقبای خود پیدا کند و امروز اینجا هستیم تا به طور دقیق‌تر عواملی که A12 را به این جایگاه رسانده‌اند را بررسی کنیم.

مشاهده مشخصات کامل

بدنه و کیفیت ساخت

بررسی گوشی گلکسی A12‌ سامسونگ

وقتی می‌گوییم ارزان‌قیمت، منظورمان واقعاً ارزان‌قیمت است. قیمت این گوشی از ۱۸۰ دلار شروع و کیفیت خود گوشی نسبت به چنین قیمتی نیز، واقعاً عالی به شمار می‌رود.

بدنه‌ی گوشی کاملاً پلاستیکی است اما در دست گرفتن و بافت پشتی آبی‌رنگ گوشی بسیار لذت‌بخش است. همچنین، یکی از چیزهای جالبی که باید بدانید این است که این گوشی از سیم‌کارت دوگانه با شکاف مخصوص کارت Micro SD و جک هدفون برخوردار است.

البته انتظارات خود را چندان بالا نبرید چرا که فضای میان بخش پشتی کمی خالی است و وقتی آن را فشار می‌دهیم به سمت داخل خم می‌شود. گذشته از این موارد، در بحث امنیتی، یک اسکنر اثر انگشت در کنار دستگاه دریافت می‌کنید که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. ممکن است یکی دو اشتباه عجیب‌وغریب در تشخیص اثر انگشت وجود داشته باشد اما این اسکنر نسبتاً سریع و قابل‌اعتماد به نظر می‌رسد.

و در آخر، مهم‌ترین نکته این که این گوشی از یک بلندگوی تکی در بخش پایینی خود بهره می‌برد که صدای چندان زیادی ندارد اما با این حال در بالاترین درجه‌ی صدا نیز نویز زیادی ایجاد نمی‌کند.

صفحه‌نمایش

بررسی گوشی گلکسی A12‌ سامسونگ

صفحه‌نمایش A12 واقعاً آن‌قدر روشن نیست که بتوان از آن در خارج از خانه به راحتی استفاده کرد؛ اما اگر قصد دارید در حین قدم زدن با دوستانتان یک یا دو پیام سریع را چک کنید، می‌توانید این کار را انجام دهد. حداقل نور راکد صفحه تا حد زیادی کم می‌شود تا در طول شب به طور تصادفی خود را کور نکنید!

این صفحه از AMOLED استفاده نمی‌کند، بنابراین انتظار رنگ‌های شگفت‌انگیز را نیز نداشته باشید؛ اما فناوری IPS حداقل در برابر سوختگی مقاوم است، رنگ‌ها را بی‌روح نمی‌کند و رنگ‌های مناسبی هم برای افراد معمولی تولید می‌کند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هیچ نرخ تازه‌سازی دیوانه کننده‌ای از این صفحه دریافت نخواهید کرد و رزولوشن آن نیز ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است که البته چنین چیزی این در این محدوده قیمت کاملاً قابل‌انتظار است.

دوربین

دوربین گوشی کاملاً راضی‌کننده است و با داشتن نور کافی خورشید می‌تواند عکس‌های بسیار زیبایی را با وضوح مناسب ثبت کند. این عکس‌ها واقعاً چیزی نیستند که شما را شگفت‌زده کنند اما برای استفاده معمولی بسیار چشم‌گیر هستند و حداقل ما که شکایتی از کیفیت آن‌ها نداریم. عملکرد HDR واقعاً خوب است؛ سایه‌ها حتی در شرایط آفتابی نیز به خوبی نمایان می‌شود و آسمان به ندرت بیش از حد نیاز در معرض نور زیاد قرار می‌گیرد.

همچنین یک دوربین اولترا واید در این گوشی وجود دارد که چندان شارپ نیست اما با این وجود، عکس‌های جالبی از صحنه‌های طبیعی ثبت می‌کند.

زوم کردن با این دوربین چیزی نیست که بخواهیم آن را توصیه کنیم زیرا هیچ لنز اختصاصی‌ای برای این کار وجود ندارد؛ اما با این حال، برخی از عکس‌ها بسیار خوب ظاهر می‌شوند و رنگ‌های بسیار زیبایی نیز دارند.

بررسی گوشی گلکسی A12‌ سامسونگ

یکی از زمینه‌هایی که سامسونگ همواره در آن‌ها می‌درخشد، حالت پرتره است. سوژه در اغلب موارد بسیار خوب تشخیص داده می‌شود و دوربین سلفی نیز در صورت وجود نور کافی بسیار عالی عمل می‌کند.

با وجود تمام این نکات، نبود حالت شب می‌تواند یک ویژگی منفی به حساب بیاید زیرا فقدان آن توانایی ما در عکس‌هایی که می‌توانیم در هنگام شب بگیریم را محدود می‌کند.

همچنین یک دوربین ماکرو در اینجا داریم که فکر می‌کنیم بیشتر یک حقه است تا یک دوربین با لنز ماکروی واقعی. این لنز رنگ‌های خوبی تولید می‌کند و از فاصله نزدیک نیز جزییات بیشتری را به نمایش می‌گذارد، اما واقعاً آن‌قدرها هم شارپ نیست و ترجیح می‌دادیم بودجه‌ی آن برای جاهای دیگر خرج شود.

ویدئوهای تهیه‌شده با این دوربین چندان ضعیف نیستند. با این دوربین می‌توانید با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۱۰۸۰p فیلم بگیرید. چنین رزولوشن و نرخ فریمی واقعاً شگفت‌انگیز نیست، اما کیفیت این فیلم‌ها حداقل برای برخی از فیلم‌های خانوادگی یا موارد مشابه در طول تعطیلات مناسب است؛ اما نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که میکروفون A12 در بحث نویز کنسلینگ در هنگام فیلم‌برداری کمی مشکل دارد.

بنابراین اگر قصد دارید در مکانی شلوغ یا نزدیک خیابانی پر رفت و آمد ویدئویی تهیه کنید، این موضوع در نظر داشته باشید. ضمناً انتظار هیچ‌گونه راهکاری برای کاهش تکانه‌ی صفحه در هنگام فیلم‌برداری را نیز در اینجا نداشته باشید و اگر واقعاً قصد دارید هنگام راه رفتن عکاسی کنید، مشکل بزرگ‌تر خواهد بود.

عملکرد

حال ممکن است از خود بپرسید که با توجه به قیمت بسیار پایین این گوشی، عملکرد آن چگونه است. خب، بگذارید این‌طور بگوییم: احتمالاً از عملکرد A12 شگفت‌زده نخواهید شد اما دست کم دست روی بدترین گزینه‌ی موجود نیز نگذاشته‌اید.

بررسی گوشی گلکسی A12‌ سامسونگ

گلکسی A12 مجهز به پردازنده ارزان‌قیمت Helio P35 است. چنین تراشه‌ای واقعاً برای بازی یا مواردی از این قبیل مناسب نیست؛ برای مثال وقتی سعی کردیم بازی ماینکرفت را بر روی آن امتحان کنیم، با مشکل مواجه شدیم؛ اما تماشای فیلم و مرور صفحات اینترنتی از جمله کارهایی هستند که به راحتی با این گوشی انجام می‌شوند.

در هنگام استفاده از این گوشی متوجه خواهید شد که برنامه‌ها برای باز شدن کمی زمان نیاز دارند؛ اما پس از باز شدن برنامه‌ها عمدتاً مشکلی نخواهید داشت. با تمام این اوصاف، داشتن چنین پردازنده ضعیفی دارای مزیت شگفت‌انگیز به نام مصرف انرژی بسیار کم است.

باتری

ظرفیت باتری شما در اینجا حدود ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است که چنین چیزی به سادگی شگفت‌انگیز به شمار می‌آید. اگر بیش از حد از تلفن همراه خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید انتظار استفاده بیش از ۲ روز را داشته باشید؛ اما همچنان، مانند هر دستگاه دیگری در بازار، اگر دائماً از آن استفاده کنید، احتمالاً باید آن را در همان روز شارژ کنید. در هنگام خرید یک شارژر سریع در جعبه دریافت می‌کنید، اما به خاطر داشته باشید که منظور از «سریع» در اینجا فقط ۱۵ وات است و هنوز چند ساعت طول می‌کشد تا این باتری را به طور کامل شارژ کنید.

بررسی گوشی گلکسی A12‌ سامسونگ

جمع‌بندی

بنابراین، سامسونگ گلکسی A12، حداقل برای ۱۸۰ دلار قیمت گوشی خوبی به شمار می‌آید. با خرید A12 از یک بافت آبی جالب در پشت گوشی، یک دوربین بسیار خوب برای تعطیلات خانوادگی، عملکرد مناسب برای همه‌چیز به جز بازی و یک باتری بسیار بزرگ‌تر از اندازه‌ی اولیه‌ی گوشی برخوردار می‌شوید.

اما ما مطمئن نیستیم که آیا این دستگاه با این قیمت مناسب است یا خیر (مخصوصاً با عملکردی که فدای قیمت کمتر شده است). به عنوان مثال، با همان قیمت، می‌توانید Oneplus Nord N100 را تهیه کنید و از یک پردازنده قوی‌تر و دوربینی با عملکرد مناسب برخوردار شوید.

یا اگر به دنبال چیزی حتی قوی‌تر هستید، Moto G Power دارای اسنپدراگون ۶۶۲ است که فقط ۲۰ دلار بیشتر از A12 قیمت دارد. بنابراین، همه‌چیز به ترجیحات شما و آنچه دقیقاً از یک دستگاه تلفن همراه نیاز دارید دارد. آیا فکر می‌کنید این یک تلفن هوشمند مناسب است؟ چیز دیگری را با این قیمت انتخاب می‌کنید؟ و یا شاید می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید؟

نکات مثبت:

  • قیمت بسیار مناسب
  • عمر باتری قابل قبول
  • شارژ سریع
  • حسگر تشخیص اثر انگشت دقیق

نکات منفی:

  • پردازنده ضعیف
  • کیفیت پایین فیلم‌برداری
  • عدم وجود حالت شب
  • بلندگوی ضعیف
  • نمایشگر برای استفاده در نور روز مناسب نیست

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

منبع: Phone Arena

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.