تاریخ انتشار : یکشنبه 29 می 2022 - 14:45
کد خبر : 504612

بررسی سرور HPE DL380 G10 ؛ پرطرفدار ، قدرتمند و ایمن

بررسی سرور HPE DL380 G10 ؛ پرطرفدار ، قدرتمند و ایمن

  سرور HPE DL380 G10 که در سال 2017 توسط شرکت هیلوت پاکارد معرفی شد، اکنون به محبوب‌ترین سرور جهان تبدیل شده‌است. همین امر سبب شده است تا افراد بعد از گذشت چندین سال، این سرور را بازسازی نمایند و مجددا از آن استفاده نمایند. نمونه‌های سرور استوک اچ پی تا 20% ارزان‌تر از نمونه‌های

 

سرور HPE DL380 G10 که در سال 2017 توسط شرکت هیلوت پاکارد معرفی شد، اکنون به محبوب‌ترین سرور جهان تبدیل شده‌است. همین امر سبب شده است تا افراد بعد از گذشت چندین سال، این سرور را بازسازی نمایند و مجددا از آن استفاده نمایند. نمونه‌های سرور استوک اچ پی تا 20% ارزان‌تر از نمونه‌های نو DL380 G10 به فروش می‌رسند. اکنون این سرور را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

سرور HP مدل DL380 G10 همراه با ظاهری بروز و طراحی جدید بزل (قاب جلویی سرور) ، از جدیدترین سی پی یو زئون اینتل پشتیبانی می‌کند. همین امر سبب بهره‌مندی از هسته های بیشتر برای عملکرد بهتر را فراهم می‌کند. از طرفی توسعه پذیری بیشتری برای این نسل از سرور HP امکان پذیر می‌کند.

کاربردهای مختلف سرور HPE DL380 G10

محصول جدید شرکت HPE در بحث مقیاس پذیری بسیار قدرتمند است. تعداد زیاد پیکربندی شاسی ها در مدل‌های مختلف، سرور DL380 G10 را قادر میسازد تا به راحتی در بارهای کاری مختلف به کار گرفته شود و بدون دردسر نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها را برطرف سازد.

بررسی سرور HPE DL380 G10 ؛ پرطرفدار ، قدرتمند و ایمن2

این سرور میتواند در این موارد کاربرد داشته باشد:

1.مجازی‌سازی 2.ذخیره‌سازی داده‌ها 3.پردازش اطلاعات 4. دیتاسنترهای بزرگ و …

همچنین برای افزایش حافظه و ظرفیت پایدار ذخیره سازها در پایگاه داده و برنامه‌های کاربردی درون حافظه کاربرد دارد.

مشخصات فنی سرور اچ پی ای DL380 G10

این مشخصات در سایت سازنده برای سرور اچ پی DL380 G10 با پارت نامبر 826566-B21 ذکر شده است :

  • شاسی: 2U rack
  • سی پی یو: Intel Xeon Gold 5118 (2 هسته 12 هسته ای 2.3 گیگاهرتز)
  • رم : 64 گیگابایت ECC DDR4 2400 مگاهرتز (حداکثر 3 ترابایت)
  • محفظه‌های درایو: 8 x hot-plug SFF (حداکثر 30)
  • ذخیره سازی: هیچ هارد استانداردی قرار داده نشده است
  • رید (Raid): HPE Smart Array S100i و P408i-a SAS3/2GB with FBWC/BBU
  • پشتیبانی از Array : RAID0, 1, 5, 6, 10, 50, 60, 1 ADM, 10 ADM
  • گسترش: 6 x PCI-e Gen3 slots (حداکثر 8)
  • شبکه: 4x embedded Gigabit
  • سایر موارد: FlexibleLOM, internal USB 2 (2), microSD card slot
  • پاور سرور: 2 x 800W hot-plug PSUs
  • مدیریت: استاندارد HPE iLO5
  • گارانتی: سه سال بعد از عرضه سازنده یا سه سال بعد از مدل بازسازی شده Techbuyer

جزئیات بیشتری از سرور HPE DL380 Gen10

مهندسان HPE در این نسخه به وضوح تلاش کرده‌اند که خرید سرور اصلی و تعویض قطعات آن به راحت‌ترین شکل ممکن انجام شود. به طور مثال سی پی یو زئون سرور اچ پی ای نسل 10 به چهار نسخه پلاتینیوم، گلد، سیلور و برنز تقسیم‌بندی شده‌اند تا پیچیدگی مدل‌های پردازنده‌های اینتل در نسل های G9 و G8 فراموش شوند.

بررسی سرور HPE DL380 G10 ؛ پرطرفدار ، قدرتمند و ایمن3

اچ پی ای همچنین تعداد ماژول‌ها را به شدت کاهش داده است. به طور مثال تعداد ماژول‌های پشتیبانی شده در سرور G9 برابر 13 عدد است که در سرور G10 به 7 عدد کاهش پیدا کرده است. این تغییر سبب می‌شود که کاربران بتوانند سروری مناسب برای کاربرد مدنظر خود بسازند.

همچنین امکان اضافه کردن DIMM های 128 گیگابایتی فراهم شده تا مشتریان مقیاس‌پذیری بسیار بیشتری در دست داشته باشند. نسل G10 سرور HP همانند نسل‎های قبلی خود، تجهیزات هوشمندی در اختیار دارد. اما در این نسخه عیب‌یابی داخلی در سرور DL380 G10 حذف شده است.

حذف شدن این ویژگی باعث می‌شود کاربران نتوانند به صورت آفلاین از آن بهره‌‎مند شوند. احتمالا اچ پی ای به دنبال ضروری کردن تهیه اشتراک پشتیبانی خود به عنوان یکی از خدمات جداگانه است. البته نتیجه دیگر حذف شدن این ویژگی مهم در سرور DL380 G10 ، افزایش سرعت عملکرد این سرور به طور قابل توجهی است که سریع‌تر از نسل‌های قدیمی خود عمل می‌کند.

iLO5 ، تغییر مهم در سرور DL380 Gen10

iLO5 ویژگی‌های پیشرفته را در سرور جدید اچ پی ای ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با ارتقا سرور از iLO4 به iLO5 ویژگی‌های جدید را در دست داشته باشید. iLO5 نسبت به نسخه قبلی خود در پاسخگویی بسیار سریع‌تر عمل می‌کند.

نسخه 5 از رابط مدیریتی iLO تغییرات عمده‌ای داشته که آن را کاربردی‌تر کرده است. در این نسخه HPE به طور کامل به سرویس مدیریت بدون عامل خود (AMS) روی آورده است که نیاز به بارگیری هر نوعی از سیستم عامل را برطرف کرده است.

کاربران فعلی HPE OneView باید برای پشتیبانی از سخت افزار سرور DL380 G10 به نسخه 3.1 ارتقا دهند. زمان مورد نیاز برای بروزرسانی این مورد حدود 2 ساعت طول خواهد کشید.

نظرات کاربران در استفاده از DL380 Gen10

با اندکی جستجو در اینترنت و مطالعه نظرات کاربرانی که از سرور پرولیانت DL380 G10 استفاده می‌کنند می‌توان به این نتیجه رسید که همه افراد از این محصول راضی بوده‌اند. یکی از خریداران این گونه نظر خود را بیان کرده است:

«من 18 سال در زمینه فناوری اطلاعات، کار کرده‌ام، سرور HP DL380 G10 بسیار قدرتمندتر از سرورهای G8 هستند که قبلا استاده میکردیم. قدرتمندتر بودن این سرور به معنای سرورهای کمتری است که برای نیازمان میخریم و در نتیجه پول بیشتری برای خرج کردن در طرح‌های دیگر و همچنین فضای رک بیشتر باقی میماند. محصولات HPE مانند همیشه قابل اعتماد هستند.»

بررسی سرور HPE DL380 G10 ؛ پرطرفدار ، قدرتمند و ایمن4

نظر دیگری که یک کاربر به نام “برایان لی” منتشر کرده است:

«تجربه 17 سال من در زمینه فناوری اطلاعات در صنعت مراقبت‌های بهداشتی من را به تهیه محصولات HP وادار میکند. من تعدادی سرور نسل 8 و 9 اچ پی ای دارم که به خوبی به من خدمات می‌دهند و اکنون سرور G10 را نیز تهیه کرده‌ام. از زمان نصب و راه اندازی تا به الان، سرور DL380 G10 بسیار عالی بوده است. یکی از ویژگی‌های خوبی که این سرور دارد و من واقعا آن را دوست دارم، توسعه آسان اجزای مختلف این سرور اچ پی است. همچنین نسخه جدید iLO بسیار خوب عمل می‌کند. به طور خلاصه سرور DL380 Gen10 مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی را به همراه دارد.»

نتیجه نهایی

سرورهای HPE در نسل جدید خود، بهتر و بهتر می‌شوند. حالا هم جدیدترین نسخه آن یعنی نسل 10 ویژگی‌های پیشرفته را به وفور در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. اگرچه کاربران فعلی HPE OneView باید برای پشتیبانی از سخت‌افزار Gen10 آن را به نسخه 3.1 ارتقا دهند، اما در نهایت رک U2 با قابلیت ارتقا بسیار بالا، گزینه‌های ذخیره سازی زیادی را ارائه می‌دهد. همچنین کنترلر جدید iLO5 مدیریت از راه دور و امنیت عالی برای پلتفرم ارائه می‌دهد.

شرکت‌های بزرگ و کوچکی که به دنبال سروری قدرتمند و ایمن هستند، می‌توانند با خیالی آسوده جهت خرید و فروش سرور HP با شرکت پردازش رایان پژواک در تماس باشند و محصول را به همراه گارانتی یک ساله دریافت نمایند و به رشد کسب و کار خود کمک کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.