تاریخ انتشار : یکشنبه 23 می 2021 - 4:38
کد خبر : 42315

بررسی شیائومی بلک شارک ۴؛ مقرون به صرفه‌ترین گوشی گیمینگ سال

بررسی شیائومی بلک شارک ۴؛ مقرون به صرفه‌ترین گوشی گیمینگ سال

بررسی شیائومی بلک شارک ۴؛ مقرون به صرفه‌ترین گوشی گیمینگ سال زمانی که در مورد گوشی‌های گیمینگ صحبت می‌کنیم، برند بلک شارک نامی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. بلک شارک که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده بو..

بررسی شیائومی بلک شارک ۴؛ مقرون به صرفه‌ترین گوشی گیمینگ سال

زمانی که در مورد گوشی‌های گیمینگ صحبت می‌کنیم، برند بلک شارک نامی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. بلک شارک که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده بود، چندی بعد توسط شرکت شیائومی خریداری شد. به همین دلیل بسیاری از ویژگی‌های گوشی‌های شیائومی مانند سیستم‌عامل MIUI و البته قیمت مقرون‌به‌صرفه‌‌ی آن‌ها در گوشی‌های بلک شارک به چشم می‌خورد. در این مقاله به بررسی گوشی بلک شارک ۴ خواهیم پرداخت.

مشاهده مشخصات کامل

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت گوشی بلک شارک ۴ قیمت مناسب آن است. نسخه‌ی جهانی این گوشی ۴۹۹ دلار قیمت داشته و هم‌اکنون برای فروش در دسترس قرار دارد. این محصول مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی سال ۲۰۲۱ بوده و با توجه به محبوبیت بالای آن در کشور چین، احتمال اتمام موجودی آن بسیار بالاست. نسخه‌ی استاندارد این گوشی در مقایسه با نسخه‌ی پرو از ارزش بالاتری برخوردار است. در آزمایش‌های انجام‌شده، تفاوت زیادی بین عملکرد نسخه‌ی استاندارد بلک شارک ۴ و نسخه‌ی پروی آن مشاهده نشد و هر دو گوشی در اجرای بازی‌های مختلف عملکرد موفقی داشتند.

بلک شارک 4

طراحی

طراحی گوشی بلک شارک ۴ در مقایسه با نسخه‌های قبلی کمی متفاوت‌تر بوده و این محصول شباهت بیشتری به گوشی‌های معمولی دارد. برخلاف نسخه‌های قبلی سری بلک شارک که در طراحی بدنه‌ی آن‌ها از ترکیب فلز و شیشه استفاده می‌شد، در این گوشی ‌به‌طور یک‌دست از شیشه استفاده شده و این کار ظاهر جدید و عامه‌پسندتری را به گوشی بخشیده است.

بلک شارک ۴ به لطف تریگرهای کناری خود یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگ را ارائه داده است. این تریگرها برخلاف دکمه‌های لمسی و فشاری دیگر گوشی‌ها، بازخورد بهتری داشته و تا حدودی حس کار با کنترلر کنسول‌های خانگی را القا می‌کند.

بلک شارک 4

شما می‌توانید این دکمه‌ها را برای کاربردی غیر از بازی‌ها شخصی‌سازی کنید. برای مثال، می‌توان دکمه‌ی پایینی را برای فعال‌کردن حالت تک‌دستی و دکمه‌ی بالایی را برای گرفتن اسکرین‌شات تنظیم کرد. همچنین در اپلیکیشن دوربین می‌توان دکمه‌ی پایینی را به عنوان شاتر دوربین و دکمه‌ی بالایی را برای زوم‌کردن در نظر بگیرید.

بلک شارک ۴ به عنوان یک گوشی گیمینگ زیاد سنگین و بزرگ نبوده و کارکردن با آن لذت‌بخش است. متاسفانه بدنه‌ی باریک این گوشی اجازه استفاده از باتری بزرگ‌تر را نداده و به جای آن از باتری ۴٫۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره برده است. با این وجود، این گوشی از فست شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی کرده است که در حال حاضر یکی از سریع‌ترین راه‌های شارژ در بین گوشی‌های هوشمند می‌باشد.

بلک شارک 4

صفحه نمایش

بلک شارک ۴ از صفحه نمایش فول اچ دی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است. این صفحه نمایش از پنل E4 سامسونگ که در گوشی‌های سری می ۱۱ نیز استفاده شده، بهره برده است و کیفیت بالایی دارد. این گوشی همچنین به دو اسپیکر مجهز شده که صدای استریوی باکیفیتی را تولید کرده و نیاز به استفاده از هدفون را حذف می‌کند. بلک شارک ۴ از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نیز پشتیبانی کرده و در زمینه‌ی صدا تقریباً بی‌نقص عمل کرده است.

بلک شارک یک اپلیکیشن رسمی برای مدیریت و بهینه‌سازی بازی‌ها را به‌طور پیش‌فرض در گوشی نصب کرده و به همراه آن وسایل جانبی جالبی را نیز عرضه کرده است. شما می‌توانید این وسایل را توسط اپلیکیشن ذکرشده مدیریت کنید. یکی از این وسایل جانبی، فن خنک‌کننده‌ی فان کولر ۲ پرو بوده که دمای گوشی را تا حد زیادی کاهش داده و از گرم‌شدن آن جلوگیری می‌کند. این فن بهترین وسیله‌ی جانبی عرضه‌شده برای گوشی بلک شارک ۴ می‌باشد.

بلک شارک 4

عملکرد

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ گوشی بلک شارک ۴ توانایی اجرای بدون مشکل بیشتر بازی‌های اندروید را داشته و با وجود تفاوت در نتیجه‌ی عملکرد این پردازنده و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ (نسخه‌ی پرو)، در واقعیت این تفاوت بسیار ناچیز است. برای مثال، شما می‌توانید بازی PUBG Mobile را به‌صورت ۹۰ فریم و با فعال‌کردن حالت HDR اجرا کنید. نرخ فریم این بازی در تمام اوقات بر روی ۹۰ فریم قفل بوده و گاهی اوقات به ۸۹ فریم کاهش پیدا می‌کند. همچنین تریگرهای این گوشی لذت بازی PUBG را دوچندان کرده و تجربه‌ای بی‌نظیر را به همراه داشته است.

بلک شارک ۴ در اجرای بازی Genshin Impact نیز موفق ظاهر شده و این بازی را به‌صورت ۵۴ فریم اجرا می‌کند. این یکی از بهترین عملکردهای گوشی‌های هوشمندی است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده کرده‌اند. بازی Nimian Legend نیز به‌صورت ۵۱ فریم اجرا شده و قدرت این گوشی را ثابت کرده است. با این حال، اجرای بازی‌ها فشار زیادی را بر روی پردازنده قرار داده و دمای آن را تا ۷۲ درجه نیز افزایش می‌دهد. از این رو گوشی گاهی اوقات بیش از حد گرم شده و استفاده از آن دشوار می‌شود.

با این حال، استفاده از فان کولر ۲ پرو تاثیر بسزایی بر تجربه‌ی کار با گوشی داشته است این فن خنک‌کننده دمای گوشی را تا چندین درجه کاهش داده و نرخ فریم بازی‌ها را افزایش می‌دهد. استفاده از این وسیله‌ی جانبی حتی برای استفاده‌ی غیرگیمینگ از گوشی به شدت توصیه می‌شود.

بلک شارک 4

عمر باتری و شارژ

همان‌طور که انتظار می‌‌رفت، باتری ۴٫۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بلک شارک ۴ نتوانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد اما خوشبختانه شارژ ۱۲۰ واتی این گوشی باعث شده تا مشکل باتری آن زیاد حس نشود. شارژ کامل گوشی تنها در ۱۶ دقیقه انجام شده و این سرعت به‌طرز دیوانه‌واری سریع است.

بلک شارک 4

جمع‌بندی

گوشی بلک شارک ۴ سعی داشته تا تعادلی بین اجرای بازی‌ها و کاربرد روزانه داشته باشد. ظاهر این گوشی بسیار ساده است اما اگر هدف شما از خرید این گوشی اجرای بازی‌هاست مطمئن باشید که بلک شارک ۴ با عملکرد فوق‌العاده‌ی خود، شما را ناامید نخواهد کرد. علاوه بر این، بلک شارک چند وسیله‌ی جانبی را برای این گوشی عرضه کرده که عملکرد آن را ارتقا داده و تجربه‌ی بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نکات مثبت:

  • عملکرد فوق‌العاده
  • شارژ فوق سریع ۱۲۰ هرتز
  • تریگرهای کناری گوشی
  • صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی
  • قیمت مناسب

نکات منفی:

  • طراحی ساده
  • گرم‌شدن گوشی
  • باتری نسبتاً ضعیف

منبع: Gizmochina

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.