تاریخ انتشار : شنبه 14 آگوست 2021 - 4:30
کد خبر : 44049

بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ GT؛ میان رده قدرتمند و شگفتی ساز

بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ GT؛ میان رده قدرتمند و شگفتی ساز

بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ GT؛ میان رده قدرتمند و شگفتی ساز کمپانی پوکو به‌تازگی دو گوشی جدید از سری GT با نام‌های پوکو ایکس ۳ GT و پوکو GT F3 را به بازار عرضه کرد. گوشی ایکس ۳ GT تنها در خاورمیانه و آ..

بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ GT؛ میان رده قدرتمند و شگفتی ساز

کمپانی پوکو به‌تازگی دو گوشی جدید از سری GT با نام‌های پوکو ایکس ۳ GT و پوکو GT F3 را به بازار عرضه کرد. گوشی ایکس ۳ GT تنها در خاورمیانه و آسیا (به جز کشور هند) عرضه شده و GT F3 نیز به‌طور اختصاصی برای بازار کشور هند تولید شده است. هدف پوکو از ساخت این دو گوشی، ارائه‌ی محصولاتی قدرتمند و در عین حال اقتصادی بوده است. در این مقاله به بررسی گوشی ایکس ۳ GT خواهیم پرداخت.

مشاهده مشخصات کامل

پوکو ایکس ۳ GT گوشی جدیدی نبوده و در واقع همان ردمی نوت ۱۰ پرو است که پیش از این در کشور چین عرضه شده بود و حالا با نامی جدید به بازار عرضه شده است. دو کمپانی پوکو و شیائومی، که حالا مستقل به حساب می‌آیند، در گذشته نیز از این استراتژی استفاده کرده بودند. گوشی GT F3 نیز همان ردمی K40 گیمینگ ادیشن بوده و تنها با نامی جدید در دسترس کاربران هندی قرار گرفته است.

مطالب مرتبط:

  • میزان فروش گوشی اقتصادی پوکو C3 در هند از مرز ۲ میلیون دستگاه گذشت

  • به روزرسانی MIUI 12.5 برای پوکو ایکس ۳ پرو به طور محدود در هند عرضه شد

پوکو ایکس 3 GT

جعبه گشایی

پوکو گوشی ایکس ۳ GT را به همراه یک شارژر ۶۷ واتی و یک کابل USB-A به USB-C عرضه کرده است. این ترکیب در گوشی پرچمدار می ۱۱ الترا نیز استفاده شده بود. علاوه بر شارژر فوق‌العاده، جعبه‌ی این گوشی حاوی یک محافظ سیلیکونی شفاف، کابل تبدیل USB-C به جک ۳٫۵ میلی‌متری و چندین استیکر پوکو می‌باشد.

طراحی

پوکو ایکس ۳ GT یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود اما طراحی آن به هیچ وجه چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. هر سه رنگ سیاه، سفید و آبی این گوشی طراحی زیبایی داشته و بسیار جذاب می‌باشند. این گوشی همچنین از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ویکتوس بهره برده که تا پیش از این تنها در گوشی‌های پرجمدار پوکو مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع پوکو ایکس ۳ GT، ردمی نوت ۱۰ پرو و نوکیا X20 اولین گوشی‌های میان‌رده‌ای هستند که از این محافظ صفحه نمایش استفاده می‌کنند.

بدنه‌ی این گوشی از جنس پلاستیک بوده و قاب دور آن نیز به‌صورت مات طراحی شده است. با این حال، ظاهر قسمت پشتی گوشی شبیه به شیشه می‌باشد. خوشبختانه لوگوی شرکت پوکو با انداز‌ه‌ای مناسب در قسمت بالای گوشی قرار گرفته و دیگر خبری از لوگوی بزرگ این شرکت در قسمت میانی گوشی نیست. ایکس ۳ GT همانند بیشتر گوشی‌های میان‌رده‌ی شیائومی و پوکو گواهی IP53 را دریافت کرده و تا حد کمی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

پوکو ایکس 3 GT

صفحه نمایش ال سی دی ایکس ۳ GT بخش زیادی از قسمت جلویی آن را در بر گرفته است. بلندگوی مکالمه‌ی گوشی در قسمت بالایی صفحه نمایش قرار داشته و بلندگوی دیگر گوشی نیز در زیر این نمایشگر قرار دارد. شما می‌توانید از این دو بلندگو برای مکالمه نیز استفاده کنید. این بلندگوها از فناوری دالبی اتموس نیز پشتیبانی کرده‌اند. علاوه بر این موارد، در قسمت بالایی گوشی از یک بلستر مادون قرمز و یک میکروفون استفاده شده و درگاه USB-C گوشی نیز در قسمت پایینی آن قرار دارد. همچنین شیار سیم‌کارت گوشی در سمت چپ و دکمه‌های پاور و تنظیم صدای گوشی نیز در سمت راست آن جای گرفته‌اند. حسگر اثر انگشت گوشی نیز درون دکمه‌ی پاور تعبیه شده و از سرعت و دقت بالایی برخوردار است.

پوکو ایکس 3 GT

محفظه‌ی دوربین‌های پوکو ایکس ۳ GT طراحی ضخیم و بزرگی داشته و این مورد با توجه به ترکیب دوربین‌های گوشی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. این محفظه باعث شده تا نتوان گوشی را به‌صورت ثابت بر روی سطوح صاف قرار داد. البته این موضوع امروزه در بیشتر گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود و نمی‌توان از آن به عنوان نقطه ضعف پوکو ایکس ۳ GT یاد کرد. به‌طور کلی طراحی پوکو ایکس ۳ GT بسیار عالی بوده و گوشی از ظاهر جذاب، مقاومت بالا و سایز و وزن مناسبی برخوردار است.

پوکو ایکس 3 GT

صفحه نمایش

پوکو ایکس ۳ GT از صفحه نمایش ال سی دی ۶٫۶ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز استفاده کرده است. این صفحه نمایش از فناوری HDR 10 نیز پشتیبانی کرده و تراکم پیکسلی آن ۳۳۹ppi می‌باشد. پانچ هول بالای این صفحه نمایش دوربین سلفی گوشی را درون خود جای داده است. به ادعای پوکو، میزان روشنایی این صفحه نمایش ۴۵۰ نیت می‌باشد اما در آزمایش‌های انجام‌شده این عدد به ۴۳۰ نیت رسید. همچنین حداکثر میزان روشنایی این صفحه نمایش ۵۳۷ نیت بوده که در مقایسه با گوشی پوکو ایکس ۳ NFC حدود ۱۰۰ واحد کمتر است.

خوشبختانه پنل استفاده‌شده در ایکس ۳ GT یکی از واقعی‌ترین رنگ‌های سیاه در بین صفحه نمایش‌های ال سی دی را به نمایش گذاشته و کنتراست آن نیز با نسبت ۱۴۰۰:۱ فوق‌العاده می‌باشد. همچنین حداقل میزان روشنایی این صفحه نمایش نیز عدد خیره‌کننده‌ی ۰٫۹ نیت می‌باشد. تنظیمات صفحه نمایش این گوشی سه حالت رنگ خودکار، اشباع‌شده و استاندارد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و هر کدام از آن‌ها برای فضای رنگ خاصی در نظر گرفته شده‌اند.

پوکو ایکس 3 GT

حالت خودکار فضای رنگ DCI-P3 را پوشش داده و رنگ‌ها را با توجه به میزان نور محیط تنظیم می‌کند. معمولاً در این حالت، نمای کلی صفحه نمایش نزدیک به رنگ آبی بوده و دقت چندانی ندارد. حالت اشباع‌شده نیز رنگ‌ها را بسیار پررنگ‌تر از حالت واقعی نشان می‌دهند و از این رو بهتر است تا برای دسترسی به دقت رنگ بهتر، از حالت خودکار استفاده کرده و از قسمت تنظیمات، رنگ‌ها را با توجه به سلیقه‌ی خود تغییر دهید. همچنین حالت استاندارد برای فضای رنگ sRGB طراحی شده و از دقت رنگ مناسبی برخوردار است.

ایکس ۳ GT از نرخ تازه‌سازی استاندارد (۶۰ هرتز) و بالا (۱۲۰ هرتز) پشتیبانی می‌کند. نرخ تازه‌سازی بالای این گوشی متغیر بوده و بسته به محتوای پخش‌شده از ۳۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تغییر پیدا می‌کند. برای مثال زمانی که از گوشی استفاده کنید، نرخ تازه‌سازی به ۱۲۰ هرتز افزایش پیدا می‌کند اما در صورتی که برای چند ثانیه با گوشی تعامل نداشته باشید، این نرخ به ۵۰ هرتز کاهش پیدا خواهد کرد. البته این رفتار با توجه به اپلیکیشن‌های مختلف تغییر کرده و الگوی مشخصی ندارد.

با این وجود، استثناهایی در مورد این حالت نیز وجود دارد. برای مثال سرویس‌های یوتیوب و نتفلیکس همیشه با نرخ ۶۰ هرتز اجرا می‌شوند اما با پخش ویدیو در این سرویس‌ها، نرخ تازه‌سازی به ۵۰ هرتز، ۴۸ هرتز و حتی ۳۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند. تنها زمانی که شما می‌توانید نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش را به‌طور دستی به ۳۰ هرتز کاهش دهید زمانی است که ویدیوهای ضبط‌شده توسط دوربین گوشی را در حالت نرخ ۳۰ فریم پخش کنید. پوکو ایکس ۳ GT برخلاف ریلمی GT از اجرای تمام بازی‌ها با نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین توانایی اجرای ویدوهای یوتیوب به‌صورت HDR را نیز دارد.

پوکو ایکس 3 GT

باتری

پوکو در گوشی ایکس ۳ GT از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است. این باتری در آزمایش‌های وب‌سایت GSMArena نمره‌ی مقاومت ۱۱۰ ساعت را به‌دست آورد. شما می‌توانید با این گوشی برای ۳۶ ساعت مکالمه‌ی ۳G داشته باشید، ۱۷ ساعت در اینترنت جستجو کنید و یا برای ۱۶ ساعت ویدیو تماشا کنید. به‌طور کلی این باتری عملکرد خوبی داشته و مشکل خاصی در آن مشاهده نمی‌شود.

پوکو ایکس ۳ GT از شارژ بدون سیم ۶۷ واتی پشتیبانی کرده و شما می‌توانید تنها در ۳۰ دقیقه، ۷۵ درصد از باتری گوشی را شارژ کنید. شارژ کامل این گوشی نیز ۴۸ دقیقه زمان خواهد برد. ایکس ۳ GT از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی نکرده و این موضوع با توجه به قیمت پایین آن کاملاً قابل درک است.

پوکو ایکس 3 GT

سیستم عامل

گوشی پوکو ایکس ۳ GT از رابط کاربری جدید MIUI 12.5 استفاده کرده است. با این‌که MIUI 12 براساس سیستم‌عامل اندروید ۱۱ طراحی شده است اما این رابط کاربری ظاهر متفاوتی نسبت به اندروید ۱۱ دارد. پوکو همچنین قابلیت بازکردن قفل گوشی از طریق حسگر اثر انگشت را نیز در اختیار کاربر قرار داده است. پیشنهاد می‌شود که نحوه‌ی کارکرد این حسگر را از روی حالت لمسی برداشته و به‌جای آن با فشاردادن حسگر، قفل گوشی را باز کنید چرا که قابلیت حسگر همیشه روشن به دنبال ورودی اطلاعات (لمس گوشی) بوده و ممکن است با لمس نکردن گوشی، حسگر اثر انگشت را غیرفعال کرده و شما را وادار به استفاده از کد پین کند. این گوشی همچنین از حسگر تشخیص چهره‌ی ۲بعدی نیز پشتیبانی کرده اما امنیت این حسگر به‌شدت پایین بوده و استفاده از آن به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود.

پوکو ایکس 3 GT

همانند دیگر گوشی‌های هوشمند، صفحه‌ی اصلی این گوشی میانبرها، پوشه‌ها و ویجت‌ها را درون خود جای داده است. اپ دراور گوشی نیز به‌طور خودکار اپلیکیشن‌های گوشی را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌دهد و شما می‌توانید این دسته‌بندی‌ها را ویرایش و یا حذف کنید. با این وجود، پوکو ایکس ۳ GT از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی نکرده و امکان غیرفعال‌سازی اپ دراور آن نیز وجود ندارد. همچنین بخش اعلان‌های گوشی نیز به دو قسمت تقسیم شده و شباهت زیادی به گوشی‌های آیفون پیدا کرده است. با این حال، شما می‌توانید با غیرفعال‌کردن قابلیت کنترل سنتر، نوار اعلان‌ها را به حالت سنتی برگردانید.

تم‌ها همیشه بخش مهمی از رابط کاربری MIUI بوده‌اند و MIUI 12 نیز از این ویژگی به‌خوبی پشتیبانی کرده است. این تم‌ها امکان تغییر تصویر پس‌زمینه، صدای زنگ، آیکون‌ها و حتی ظاهر صفحه نمایش همیشه روشن را نیز دارند. شیائومی رابط کاربری MIUI 12 را به چندین قابلیت امنیتی جدید مجهز کرده است. حالا شما می‌‌توانید هنگام به‌اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها، اطلاعاتی مانند مکان، نام دستگاه و غیره را از روی آن‌ها حذف کنید. این رابط کاربری همچنین به اپلیکیشن امنیتی جدیدی مجهز شده که با اسکن‌ گوشی مانع از نصب و یا اجرای بدافزارها شده و لیست سیاه گوشی و میزان مصرف داده‌های آن را مدیریت می‌کند. این اپلیکیشن امکان کنترل رفتار باتری و آزادسازی فضای رم را نیز دارد.

حالت تاریک رابط کاربری MIUI 12 نیز قابل شخصی‌سازی بوده و شما می‌توانید استفاده از آن در اپلیکیشن‌های ناسازگار را محدود کنید. MIUI 12 برای استفاده‌ی کامل از قابلیت نرخ تازه‌سازی بالا بهینه‌‌سازی شده و این قابلیت تاثیر چشم‌گیری بر تجربه‌ی کار با پوکو ایکس ۳ GT داشته است. بسیاری از گوشی‌های امروزی از مشکل تبلیغات بیش از حد رنج می‌برند اما MIUI 12 امکان غیرفعال‌سازی آن‌ها از طریق بخش تنظیمات گوشی را نیز در اختیار کاربران قرار داده است.

پوکو ایکس 3 GT

عملکرد

پوکو ایکس ۳ GT یکی از اولین گوشی‌هایی است که از پردازنده‌ی دایمنسیتی ۱۱۰۰ مدیاتک استفاده کرده است. این پردازنده از نظر سخت‌افزاری شباهت زیادی به دایمنسیتی ۱۲۰۰ دارد اما تفاوت اصلی آن در سرعت کلاک هسته‌های آن است. این پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای از ترکیب هسته‌های ۴+۴ استفاده کرده است. ۴ هسته‌ی Cortex-A78 با سرعت کلاک ۲٫۶ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A55 با سرعت ۲٫۰ گیگاهرتز پردازنده‌ی پوکو ایکس ۳ GT را تشکیل داده‌اند. این پردازنده همچنین از ۹ تراشه‌ی گرافیکی Mali-G77 بهره برده اما سرعت کلاک آن‌ها توسط شرکت مدیاتک اعلام نشده است.

پردازنده‌ی دایمنسیتی ۱۱۰۰ همچنین شامل مودم ۵G NR با طیف زیر ۶ گیگاهرتز و LTE می‌شود. گوشی پوکو ایکس ۳ GT و پردازنده‌ی دایمنسیتی ۱۱۰۰ آن به‌طور همزمان از دو سیم‌کارت ۵G (SA/NSA) نیز پشتیبانی کرده است. این پردازنده همچنین از اتصالات وای‌فای ۶ دوبانده، بلوتوث ۵٫۲ و NFC پشتیبانی می‌کند. این پردازنده‌ براساس معماری ۶ نانومتری طراحی شده و خوشبختانه مصرف نسبتاً پایینی دارد. پوکو ایکس ۳ GT در دو نسخه با ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۸ گیگابایتی (رم LPDDR4X و حافظه‌ی UFS 3.1) و ۲۵۶/۸ گیگابایتی عرضه شده است.

پوکو ایکس 3 GT

به‌طور کلی عملکرد پردازنده‌ی این گوشی مشابه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۰ گوشی پوکو ایکس ۳ پرو بوده و فاصله‌ی زیادی با دایمنسیتی ۱۲۰۰ گوشی نورد ۲ ندارد. عملکرد تراشه‌ی گرافیکی Mali-G77 نیز مشابه آدرنو ۶۴۰ (پوکو ایکس ۳ پرو) و تراشه‌ی گرافیکی دایمنسیتی ۱۲۰۰ (نورد ۲) بوده است. این پردازنده در بنچمارک‌های مختلف نیز نمره قابل قبولی کسب کرده و توانایی اجرای وظایف مختلف از جمله اجرای بازی‌ها به‌صورت ۱۲۰ هرتز را نیز دارد. همچنین جستجو در رابط کاربری MIUI 12 نیز بدون هیچ‌گونه تاخیر انجام شده و بسیار لذت‌بخش است.

با این وجود، پوکو ایکس ۳ GT از مشکلاتی نیز رنج می‌برد. یکی از این مشکل‌ها مربوط به سیستم خنک‌سازی گوشی است. فرآیند خنک‌سازی این گوشی توسط لایه‌های گرافیتی و مسی و همچنین ژل حرارتی انجام می‌شود. زمانی که تمام توان گوشی را به‌کار بگیرید، اطراف محفظه‌ی دوربین آن کمی گرم می‌شود اما این گرما به حدی نیست که مانع استفاده از گوشی شود. با این وجود، عملکرد پردازنده در این شرایط به ۶۱ درصد کاهش پیدا می‌کند و از این رو امکان استفاده از گوشی برای مدت زمان طولانی وجود ندارد. الته توجه داشته باشید که هیچ بازی و یا اپلیکیشنی به‌طور کامل از منابع گوشی استفاده نمی‌کند و ممکن است که این مشکل تاثیری در تجربه‌ی کار با پوکو ایکس ۳ GT نداشته باشد.

پوکو ایکس 3 GT

دوربین

ترکیب دوربین‌های پوکو ایکس ۳ GT شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی گوشی از حسگر ۱٫۲ اینچی آمنی‌ویژن OV64B بهره برده و سایز پیکسل‌های آن ۰٫۷ میکرومتر می‌باشد. این حسگر همچنین با استفاده از ترکیب پیکسل ۴ در ۱، تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد. لنز ۲۶ میلی‌متری با دریچه‌ی f/1.79 این حسگر را درون خود جای داده و از فناوری فوکوس خودکار نیز پشتیبانی کرده است. با این وجود، خبری از لرزش‌گیر اپتیکال در این دوربین نیست. دوربین اصلی پوکو ایکس ۳ GT از تصاویر ۶۴ مگاپیکسل، حالت حرفه‌ای، حالت شب نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین فوق عریض گوشی نیز از حسگر ۱٫۸ اینچی سونی IMX355 و لنز ۱۶ میلی‌متری با دریچه‌ی f/2.2 بهره برده است. همچنین دوربین ماکروی گوشی به حسگر گلکسی‌کور GC02M1 با دریچه لنز f/2.4 مجهز شده و توانایی ثبت تصاویر از فاصله‌ی ۴ سانتی‌متری را دارد. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی گوشی نیز از حسگر ۱/۳٫۰۶ اینچی آمنی‌ویژن OV16A1 با سایز پیکسل ۱٫۰ میکرومتر استفاده کرده است. این حسگر در پشت لنز f/2.45 قرار گرفته است.

پوکو ایکس 3 GT

کیفیت تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی دوربین اصلی نسبت به میان‌رده‌بودن گوشی فوق‌العاده است. این تصاویر از جزئیات بالایی برخوردار بوده و دقت رنگ آن عالی می‌باشد. این یکی از بهترین تصاویر دوربین اصلی در بین جدیدترین گوشی‌های عرضه‌شده، از جمله گوشی‌های رده بالا، می‌باشد. اپلیکیشن دوربین پوکو ایکس ۳ GT گزینه‌ای به‌نام Ai را ارائه داده که کنتراست و رنگ‌ها را براساس محیط اطراف افزایش می‌دهد. این قابلیت در واقع باعث افزایش اشباع رنگ و کنتراست تصاویر می‌شود.

کیفیت تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی دوربین اصلی نیز خیره‌‎‌کننده بوده و این تصاویر از جزئیات بسیار بالایی برخوردارند. حالت ۶۴ مگاپیکسل این دوربین علاوه بر ارائه‌ی تصاویر با جزئیات بالا، تصاویر زوم ۲x بهتری را نیز تولید می‌کند. کنتراست و دقت رنگ نیز در این تصاویر عالی بوده و جای هیچ‌گونه شکایتی را باقی نمی‌گذارد. با این وجود، تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی این دوربین حجم زیادی از فضای حافظه‌ی داخلی گوشی را اشغال می‌کنند. کیفیت تصاویر پرتره‌ی دوربین اصلی نیز مناسب بوده و به‌طور کلی پوکو ایکس ۳ GT در این بخش نمره کاملی را دریافت می‌کند.

پوکو ایکس 3 GT

این گوشی در بخش تصاویر فوق عریض نیز عملکرد مناسبی داشته است. این تصاویر از جزئیات نسبتاً خوبی برخوردار بوده، میزان نویز در آن‌ها از حد انتظار پایین‌تر بوده و از کنتراست مناسبی یرخوردارند. با این حال، دقت رنگ این تصاویر کمی پایین می‌باشد و تصاویر بیشتر به سمت رنگ‌های گرم تمایل دارند. البته این مشکل چندان بزرگی محسوب نمی‌شود اما تفاوت رنگ‌ها در بین دوربین اصلی و فوق عریض کاملاً مشهود است. عملکرد دوربین ماکروی گوشی نیز فراتر از حد انتظار بوده و مشکل خاصی در آن مشاهده نمی‌شود.

دوربین اصلی پوکو ایکس ۳ GT از فیلم‌برداری به‌صورت ۴کی در ۳۰ فریم و ۱۰۸۰ پیکسل در ۳۰ یا ۶۰ فریم پشتیبانی ‌می‌کند. دوربین فوق عریض نیز توانایی فیلم‌برداری به‌صوررت ۱۰۸۰ پیکسل در ۳۰ فریم را داشته و این قابلیت در دوربین ماکرو به‌صورت ۷۲۰ پیکسل در ۳۰ فریم ارائه شده است. پوکو ایکس ۳ GT در این بخش نیز عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و کیفیت ویدیوهای دوربین اصلی آن بی‌نظیر است. این ویدیوها از مشکل نویز رنج نبرده و دقت رنگ و کنتراست فوق‌العاده‌ای را به همراه دارند. این کیفیت بالا در تصاویر و ویدیوها با توجه به بودجه‌ی محدود پوکو برای ساخت گوشی ایکس ۳ GT، کار تحسین‌برانگیز این شرکت را نشان می‌دهد.

پوکو ایکس 3 GT

جایگزین ها

پوکو ایکس ۳ GT تمام ویژگی‌های یک گوشی همه‌کاره را ارائه داده و به اعتقاد بسیاری از افراد، جایگزین مناسبی برای گوشی‌های بالارده است. صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی، پردازنده‌ی قدرتمند دایمنسیتی ۱۱۰۰، عمر باتری بالا و عملکرد فوق‌العاده‌ی دوربین اصلی تنها بخشی از ویژگی‌های متعدد این گوشی هوشمند است. مشکل اصلی پوکو ایکس ۳ GT، قیمت بالای آن در مقایسه با پوکو ایکس ۳ پرو می‌باشد. این گوشی حدود ۳۰ درصد گران‌تر از پوکو ایکس ۳ پرو بوده و این در حالی است که عملکرد، عمر باتری و صفحه نمایش هر دو گوشی بکسان می‌باشد. گوشی ریلمی X7 مکس ۵G نیز (که در برخی کشورها با نام ریلمی GT شناخته می‌شود) جایگزین مناسبی برای پوکو ایکس ۳ GT می‌باشد. این گوشی از صفحه نمایش امولد ۱۲۰ هرتزی و پردازنده‌ی سریع‌تر دایمنسیتی ۱۲۰۰ بهره برده و در بقیه‌ی قسمت‌ها نیز عملکردی مشابه ایکس ۳ GT ارائه داده است.

پوکو ایکس 3 GT

جمع بندی

پوکو ایکس ۳ GT یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی موجود می‌باشد. کارکردن با صفحه نمایش ال سی دی ۱۲۰ هرتزی آن فوق‌العاده لذت‌بخش بوده و رابط کاربری MIUI 12 گوشی نیز از تمام توان این صفحه نمایش استفاده کرده است. عمر باتری بالا و شارژ فوق سریع آن نیز یکی دیگر از نقات قوت اصلی پوکو ایکس ۳ GT به حساب می‌آید. این گوشی در بخش بلندگوها و دوربین اصلی نیز شگفت‌انگیز ظاهر شده و کیفیت تصاویر و ویدیوهای ۶۴ مگاپیکسلی آن بی‌نظیر است. با این وجود، دوربین سلفی گوشی جای پیشرفت بیشتری دارد. اگر شما هم به‌دنبال محصولی قدرتمند با قیمتی در محدوده‌ی ۳۰۰ دلار هستید، خرید پوکو ایکس ۳ GT را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و جذاب
  • صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از فناوری HDR10
  • عمر باتری عالی
  • شارژ فوق سریع
  • عملکرد خیره‌کننده
  • کیفیت بالای بلندگوهای استریو
  • کیفیت عالی تصاویر و ویدیوهای ۴کی دوربین اصلی
  • پشتیبانی از اتصالات ۵G، وای‌فای ۶ و NFC
  • رابط کاربری MIUI 12

نکات منفی

  • نبود شیار کارت میکرو اس دی
  • سیستم خنک‌سازی نسبتاً ضعیف
  • دوربین سلفی ضعیف

نظر شما در مورد گوشی پوکو ایکس ۳ GT چیست؟ آیا این گوشی می‌تواند جایگاه گوشی‌های بالارده را به خطر بیندازد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارسمنبع: GSMArena

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.