تاریخ انتشار : یکشنبه 24 ژانویه 2021 - 9:36
کد خبر : 20692

بلومبرگ: مک بوک پرو بعدی به کارت خوان SD مجهز است

بلومبرگ: مک بوک پرو بعدی به کارت خوان SD مجهز است

بلومبرگ: مک بوک پرو ..

بلومبرگ: مک بوک پرو بعدی به کارت خوان SD مجهز است

مینگ چی کو که در زمینه تحلیل فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت اپل شهرت دارد، هفته گذشته از انتظارات خود از مدل‌های جدید ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ مک بوک پرو صحبت کرد. پیش‌بینی‌های او شامل این موارد می‌شود: بازگشت متصل‌کننده شارژ مگ سیف، حذف تاچ بار، یک طراحی لبه تخت جدید و بازگشت پورت‌های بیشتری که برای اتصال بیشتر به این نوت بوک‌ها تعبیه شده است.

البته مینگ چی کو مشخص نکرد که در نسل بعدی مک بوک پرو شاهد بازگشت چه پورت‌های خواهیم بود، اما مارک گورمن از رسانه بلومبرگ به تازگی گزارش داده است که مدل‌های بعدی مک بوک پرو دارای کارت خوان SD هستند که برای انتقال عکس‌های گرفته شده با یک دوربین دیجیتال یا دیگر فایل‌ها کاربرد دارد.

مک بوک پرو پیش رو نمونه‌ای از تمرکز مجدد اپل به وفادارانِ مک است. این شرکت قصد دارد اسلات کارت SD را به مک بوک پرو بعدی بازگرداند، بنابراین کاربران می‌توانند کارت‌های حافظه را از دوربین‌های جدید در [مک بوک پرو خود] قرار دهند. این ویژگی در سال ۲۰۱۶ میلادی از دستگاه‌های اپل حذف شد؛ از آنجایی که عکاسان حرفه‌ای و سازندگان ویدیو بخش عمده‌ای از مشتریان اپل را تشکیل می‌دهند، این موضوع موجب سرخوردگی و ناراحتی این دسته از کاربران شد.

جدیدترین مدل‌های مک بوک پرو تنها دارای پورت‌های تاندربولت (Thunderbolt) هستند که عکاسان را مجبور می‌کند از آداپتور یا داک برای دسترسی به کارت خوان SD استفده کنند.

علاوه بر این‌ها، کو در صحبت‌های هفته گذشته خود گفته بود که «بیشتر کاربران ممکن است نیازی به خرید دانگل‌های اضافی» برای مک بوک پرو بعدی نداشته باشند، از این رو به نظر می‌رسد که کارت خوان SD تنها پورتی نباشد که به سری محصولات مک بوک پرو بازخواهد گشت. مک بوک پرو از سال ۲۰۱۵ میلادی به پورت‌های HDMI و USB-A مجهز شده است، اما اگر شاهد بازگشت پورت USB-C به این دستگاه‌ها باشیم، آن هم پس از تغییراتی که صنعت فناوری در این چند سال به خود دیده، قطعاً شگفت‌زده خواهیم شد.

کو پیش‌بینی می‌کند که مدل‌های جدید مک بوک پرو از سه‌ماهه سوم امسال روانه بازار شوند؛ سه‌ماهه‌ای که از جولای آغاز و تا سپتامبر ادامه دارد. این مدل‌ها جایگزین نسخه‌های ۱۳ اینچی و ۱۶ اینچی رده‌بالای مک بوک پرو می‌شود که به ترتیب در ماه‌های می ۲۰۲۰ و نوامبر ۲۰۱۹ روانه بازار شدند. مدل پایه ۱۳ اینچی مک بوک پرو چند ماهی‌ست که به تراشه M1 این شرکت ارتقاء یافته است.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.